Obecnie trudno wyobrazić sobie nowoczesny program lojalnościowy bez aplikacji mobilnej. Trend, który jest widoczny od kilku lat, dominuje zwłaszcza w sektorze B2C. Niestety wiele firm rezygnuje z tej formy programu lojalnościowego w obawie przed skomplikowanym wdrożeniem i wysokimi kosztami budowy własnej aplikacji mobilnej. Na rynku są jednak dostępne gotowe rozwiązania, które pozwalają na uruchomienie mobilnego programu lojalnościowego w bardzo krótkim czasie, za cenę niedużego abonamentu.

Mobilne programy lojalnościowe szybko zwojowały rynek i nie ma w tym nic dziwnego. Doceniają je uczestnicy programów (przede wszystkim za wygodę użytkowania) oraz ich organizatorzy (za skuteczność i ogromne możliwości funkcjonalne).
Loyalty Starter to nowoczesna platforma internetowa przeznaczona do obsługi programów lojalnościowych i motywacyjnych. Jednym z jej elementów jest gotowa aplikacja mobilna, zapewniająca szerokie możliwości konfiguracji oraz personalizacji. Jest ona doskonałym rozwiązaniem dla firm, które planują uruchomić nowoczesny program lojalnościowy z własną aplikacją mobilną, ale jednocześnie nie chcą ponosić ogromnych kosztów jego wdrożenia.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Aplikacja zawiera szereg funkcji potrzebnych przy organizacji programu lojalnościowego:
- konfigurowalny formularz rejestracyjny,
- logowanie przez portale społecznościowe,
- powiadomienia push,
- stan i historia konta (punkty, nagrody, wiadomości),
- wirtualną kartę,
- katalog nagród, w tym nagrody elektroniczne (np. vouchery i kody rabatowe),
- feedback (quizy, ankiety, oceny klientów),
- tabelę rankingową,
- możliwość dodawania własnego contentu.
Konfiguracja aplikacji odbywa się w panelu administracyjnym Loyalty Starter, który stanowi jednocześnie centrum zarządzania programem lojalnościowym. Do konfiguracji nie są wymagane żadne umiejętności programistyczne. Cały proces odbywa się poprzez intuicyjne GUI i zajmuje bardzo niewiele czasu. W ramach konfiguracji istnieje możliwość:
- ustawienia preferowanego sposobu rejestracji użytkowników,
- włączenia / wyłączenia poszczególnych funkcji aplikacji (np. katalogu nagród),
- dodania własnych grafik (tło, logo, favicon),
- dodania własnych treści (artykuły, nagrody, wiadomości),
- ustawienia własnych pozycji menu,
- dodania własnych stylów CSS,
- dodania kodów śledzących (Google Analytics i Facebook Pixel).
Poza konfiguracją aplikacji mobilnej należy również pamiętać o ustawieniu warunków funkcjonowania programu lojalnościowego, m.in. przeliczniki punktów, poziomy uczestnictwa, nagrody oraz reguł automatyzacji, np. automatyczne wysyłanie wiadomości i powiadomień). W wielu przypadkach potrzebna będzie również integracja systemu lojalnościowego z systemem sprzedaży. Zapewni to możliwość automatycznego naliczania punktów lojalnościowych. W tym przypadku Loyalty Starter również oferuje gotowe rozwiązania, m.in. API REST, gotowe wtyczki integracyjne oraz parser dokumentów sprzedaży.
Cały proces konfiguracji programu lojalnościowego odbywa się w panelu administracyjnym Loyalty Starter i jeśli nie potrzeba dodatkowych customizacji, zajmuje maksymalnie kilka dni pracy. Efekt końcowy stanowi nowoczesna, wysoce funkcjonalna aplikacja mobilna dostosowana do potrzeb organizatora programu i w pełni powiązana z jego marką. Aplikacja może być udostępniona grupie docelowej jako link URL, kod QR lub przycisk CTA.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę Loyalty Starter.
Materiał partnera

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?