Chcesz, żeby Twoja firma pojawiała się w wynikach wyszukiwania usług lub produktów dla wybranego regionu albo miasta? Sprawdź najistotniejsze aspekty, które wpływają na SEO lokalne.
Dla kogo jest pozycjonowanie firm lokalnych
Choć możliwość robienia zakupów online i szeroka oferta firm kurierskich pozwalają obecnie zamawiać produkty z drugiego końca kraju, a nawet spoza jego granic, wciąż większości usług, a także niektórych towarów, poszukuje się w najbliższej okolicy. Mowa tu o zakupie tortu, wyrobów cukierniczych i mięsnych, o usługach hydraulicznych, fryzjerskich, restauracyjnych, kosmetycznych itp. Tego rodzaju firmy powinny zadbać o to, aby ich strony internetowe były łatwo dostępne dla osób mieszkających w niedalekiej okolicy.
W osiągnięciu tego pomoże pozycjonowanie lokalne, którego celem jest zwiększenie widoczności marki w mapkach i zmaksymalizowanie szans na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów w obrębie granic miasta, województwa czy regionu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co ma wpływ na SEO lokalne
Poniższe czynniki sprawią, że widoczność Twojej marki stanie się lepsza.
- Google Moja Firma – podstawą jest uzupełniony profil w Google Moja Firma. Daj się poznać swoim przyszłym klientom, sprecyzuj, co możesz im zaproponować i dlaczego Twoja oferta zasługuje na szczególną uwagę.
- Opinie – to kolejna istotna kwestia, bo rekomendacje zadowolonych klientów są niezastąpione. Czasem nawet wieloletnie doświadczenie nie jest tak przekonujące jak dobre oceny i słowa polecenia.
- Zdjęcia dostępne w profilu Google – dzięki aktualnym fotografiom przyszli klienci będą wiedzieć, czego się spodziewać, jak wygląda Twoja praca i jej efekty. Ograniczy to ewentualne rozczarowania wynikające z tego, że ktoś po prostu miał inne wyobrażenie o danym miejscu.
- FAQ – często zadawane pytania wraz z odpowiedziami w pigułce to nie tylko wartość dla osób odwiedzających Twoją stronę, ale również oszczędność czasu dla Ciebie i Twoich pracowników.
- Audyt SEO – regularna kontrola techniczna strony firmowej pozwoli Ci mieć pewność, że wszelkie niezbędne informacje, które chcesz dostarczać klientom, są przejrzyste, a strona jest maksymalnie użyteczna i nie zawiera błędów zniechęcających do korzystania z oferty.
- Wartościowe treści – systematycznie pojawiające się w witrynie wysoce merytoryczne treści, które wnoszą wartość dla potencjalnych klientów, mogą wpływać na zwiększenie organicznego ruchu.
- Link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych na innych stronach to kolejny krok do uzyskania lepszej widoczności w sieci. Służą do tego m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogach, katalogi czy wpisy w mediach społecznościowych.
Jak znaleźć firmę, która zajmuje się pozycjonowaniem lokalnym
Najlepszym wyborem będzie marka, która sama zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach. To najlepsza wizytówka – niczym piękne paznokcie manicurzystki. Kolejnym niezmiernie istotnym aspektem są opinie.
W przypadku doświadczonej firmy, jaką jest Ministerstwo Reklamy, liczba gwiazdek oraz rekomendacji w Google’u mówią same za siebie. Na stronie internetowej znajdziesz także ikonki marek, które zaufały temu usługodawcy.
Z uwagi na fakt, że SEO lokalne wymaga długotrwałych działań, a na wyraźne efekty trzeba cierpliwie poczekać, zadbaj o nie już teraz. Zleć profesjonalistom wypromowanie swojej marki w sieci, aby jak najszybciej zwiększyć ruch na stronie, przyciągnąć nowych klientów, a tym samym podnieść zyski.
Materiał reklamowy partnera