Chcesz, żeby Twoja firma pojawiała się w wynikach wyszukiwania usług lub produktów dla wybranego regionu albo miasta? Sprawdź najistotniejsze aspekty, które wpływają na SEO lokalne.

Dla kogo jest pozycjonowanie firm lokalnych
Choć możliwość robienia zakupów online i szeroka oferta firm kurierskich pozwalają obecnie zamawiać produkty z drugiego końca kraju, a nawet spoza jego granic, wciąż większości usług, a także niektórych towarów, poszukuje się w najbliższej okolicy. Mowa tu o zakupie tortu, wyrobów cukierniczych i mięsnych, o usługach hydraulicznych, fryzjerskich, restauracyjnych, kosmetycznych itp. Tego rodzaju firmy powinny zadbać o to, aby ich strony internetowe były łatwo dostępne dla osób mieszkających w niedalekiej okolicy.
W osiągnięciu tego pomoże pozycjonowanie lokalne, którego celem jest zwiększenie widoczności marki w mapkach i zmaksymalizowanie szans na dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów w obrębie granic miasta, województwa czy regionu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Co ma wpływ na SEO lokalne
Poniższe czynniki sprawią, że widoczność Twojej marki stanie się lepsza.
- Google Moja Firma – podstawą jest uzupełniony profil w Google Moja Firma. Daj się poznać swoim przyszłym klientom, sprecyzuj, co możesz im zaproponować i dlaczego Twoja oferta zasługuje na szczególną uwagę.
- Opinie – to kolejna istotna kwestia, bo rekomendacje zadowolonych klientów są niezastąpione. Czasem nawet wieloletnie doświadczenie nie jest tak przekonujące jak dobre oceny i słowa polecenia.
- Zdjęcia dostępne w profilu Google – dzięki aktualnym fotografiom przyszli klienci będą wiedzieć, czego się spodziewać, jak wygląda Twoja praca i jej efekty. Ograniczy to ewentualne rozczarowania wynikające z tego, że ktoś po prostu miał inne wyobrażenie o danym miejscu.
- FAQ – często zadawane pytania wraz z odpowiedziami w pigułce to nie tylko wartość dla osób odwiedzających Twoją stronę, ale również oszczędność czasu dla Ciebie i Twoich pracowników.
- Audyt SEO – regularna kontrola techniczna strony firmowej pozwoli Ci mieć pewność, że wszelkie niezbędne informacje, które chcesz dostarczać klientom, są przejrzyste, a strona jest maksymalnie użyteczna i nie zawiera błędów zniechęcających do korzystania z oferty.
- Wartościowe treści – systematycznie pojawiające się w witrynie wysoce merytoryczne treści, które wnoszą wartość dla potencjalnych klientów, mogą wpływać na zwiększenie organicznego ruchu.
- Link building – pozyskiwanie linków zewnętrznych na innych stronach to kolejny krok do uzyskania lepszej widoczności w sieci. Służą do tego m.in. artykuły sponsorowane, teksty na blogach, katalogi czy wpisy w mediach społecznościowych.
Jak znaleźć firmę, która zajmuje się pozycjonowaniem lokalnym
Najlepszym wyborem będzie marka, która sama zajmuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach. To najlepsza wizytówka – niczym piękne paznokcie manicurzystki. Kolejnym niezmiernie istotnym aspektem są opinie.
W przypadku doświadczonej firmy, jaką jest Ministerstwo Reklamy, liczba gwiazdek oraz rekomendacji w Google’u mówią same za siebie. Na stronie internetowej znajdziesz także ikonki marek, które zaufały temu usługodawcy.
Z uwagi na fakt, że SEO lokalne wymaga długotrwałych działań, a na wyraźne efekty trzeba cierpliwie poczekać, zadbaj o nie już teraz. Zleć profesjonalistom wypromowanie swojej marki w sieci, aby jak najszybciej zwiększyć ruch na stronie, przyciągnąć nowych klientów, a tym samym podnieść zyski.
Materiał reklamowy partnera

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?