26 czerwca w Fabryce Trzciny w Warszawie odbyła się gala Golden Arrow, podczas której po raz szósty przyznano nagrody w konkursie Telemarketer Roku. W tym roku do konkursu organizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zgłoszono rekordową liczbę kandydatur. 180 konsultantów startowało w sześciu kategoriach: Sprzedaż inbound, Sprzedaż outbound, Obsługa klienta, Windykacja, Help desk oraz Inne projekty. Tegoroczna edycja pozwoliła na wyłonienie zwycięzców w każdej z nich.
Laureaci konkursu Telemarketer Roku:
- Sprzedaż inbound: Karolina Guzowska, Sitel Polska;
- Sprzedaż outbound: Dominik Haak, Arvato Services;
- Obsługa klienta: Patrycja Taflińska, Centrum Bankowości Bezpośredniej;
- Windykacja: Katarzyna Muszalska, Bank BPH;
- Inne projekty: Piotr Lupa, Alior Bank;
- Help desk: Michał Mirończuk, Bank BPH.
Nagrodę wyróżnienia otrzymało siedmiu konsultantów:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- Windykacja: Anna Hyżyk, Intrum Justitia;
- Inne Projekty: Magdalena Król, Centrum Bankowości Bezpośredniej;
- Obsługa klienta: Magdalena Nastańska, BZ WBK;
- Sprzedaż outbound: Marta Rafałowicz, Multi Interactive Solutions;
- Windykacja: Maciej Siemaszko, Bank BPH;
- Sprzedaż outbound: Tomasz Szulc, Skarbnica Narodowa;
- Help desk: Barbara Wójtowicz, Centrum Bankowości Bezpośredniej.
Podczas Gali została również przyznana nagroda specjalna Złota Słuchawka będąca częścią konkursu Telemarketer Roku. O zdobycie tego wyróżnienia mogły zawalczyć wyłącznie firmy, które prowadzą projekty z zakresu komunikacji marketingowej przy użyciu telefonu oraz projekty wewnętrzne związane z optymalizacją sposobu działania call center. W tym roku, już po raz drugi, wygrało PZU z projektem „Wielokanałowość i kompleksowość obsługi klienta przez contact center w procesie likwidacji szkody”, natomiast wyróżnienie za projekt „Zielona Aleja” otrzymała firma Best.
Zdaniem jury poziom tegorocznej edycji konkursu był bardzo wysoki, a sami konsultanci zaczynają być coraz bardziej świadomi swojego zawodu, a co za tym idzie, traktować telemarketing jako profesję, a nie wyłącznie pracę dorywczą.
Jak mówi Maciej Wielkopolan, prezes SMB: – Tegoroczna edycja konkursu bardzo pozytywnie nas zaskoczyła, nie tylko ze względu na liczbę zgłoszeń, ale przede wszystkim ze względu na bardzo wysoki poziom uczestników. Rośnie znaczenie umiejętności telemarketerów i wzmocnienie wizerunku konsultantów telefonicznych. Mam nadzieję, że takie wydarzenia jak nasz konkurs przyczynią się do lepszego odbioru tego zawodu, a pracowników tej branży zmotywują do jeszcze lepszej pracy.
Marketer+ był patronem medialnym wydarzenia.