7 czerwca miałem okazję uczestniczyć w Forum IAB - największej konferencji na temat marketingu i reklamy internetowej w Polsce. Dzień ten mogę podsumować trzema hasłami: sztuczna inteligencja, roboty, big data. Dlaczego wspominam o konferencji stricte marketingowej w magazynie poświęconym sprzedaży? Dlatego że żyjemy w bardzo ciekawych czasach, w których dosłownie na naszych oczach sprzedaż zmienia się bardzo dynamicznie, a dzisiejszy handlowiec, czy tego chce czy nie, musi się rozwijać - intensywniej niż wcześniej.
Według badania „Death of a (B2B) salesman” przeprowadzonego przez Forrester do 2020 roku milion sprzedawców straci pracę. Dlaczego? Ponieważ proces zakupowy diametralnie się zmienia. Klienci coraz częściej wolą korzystać z samoobsługowych rozwiązań e-commerce’owych. Technologia umożliwiająca tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów jest dostępna dziś dla wszystkich firm, bez względu na ich wielkość.
Dziś dobry handlowiec musi być po części dobrym marketerem, znającym technologie, aplikacje i różnego rodzaju coraz to nowsze narzędzia. Musi mieć również świadomość tego, że dzisiejszy klient kupuje produkt, mając już wiedzę na jego temat, którą samodzielnie zdobył, najczęściej w sieci.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Rozwój technologii i mediów społecznościowych sprawił, że droga między sprzedawcą a klientem uległa znacznemu skróceniu. Jako handlowcy możemy szybciej i prościej dotrzeć praktycznie do każdej osoby. Serwisy, takie jak LinkedIn, Facebook, YouTube czy Instagram, pozwalają nam zaprezentować swoje produkty i usługi oraz siebie jako eksperta praktycznie przed nieograniczoną grupą odbiorców, przy relatywnie niskich kosztach.
Temat przewodni 10. numeru „Nowej Sprzedaży” to social selling i skuteczna sprzedaż w mediach społecznościowych. Podpowiadamy, jak wykorzystać potencjał social mediów, budować własną sieć kontaktów i sprzedawać skutecznie na Facebooku, Linkedinie i Instagramie.
„Nowa Sprzedaż” #3 (10) to 30 Autorów, 108 stron, 20 artykułów, 3 felietony. Wydanie zaczyna się od rewelacyjnego felietonu Rafała Mroza, który wspominając o wynalezienie koła i receptury panierki w KFC oraz kolonizowaniu Księżyca, obala mity o lojalności klientów, a kończą Wojciech Herra, który w felietonie o wakacyjnej nagości podpowiada, jak atrakcyjnie opakować swoją ofertę, by ją sprzedawać bez „ściągania gaci”, czyli udzielania rabatów oraz Marcin S. Rogowski, który odwołując się do bajki o trzech świnkach pokazuje jak z troską dbać o swoich klientów.
Karolina Jóźwik podpowiada, jak z uśmiechem rozpoczynać rozmowy handlowe, a Monika Mucha przybliża sprawdzone techniki finalizacji sprzedaży.
Mick Griffin i Aneta Głowacka na przykładach z Brand24 dzielą się wskazówkami, jak zaplanować strategię social selling. Rafał Judek opisuje, jak osiągnął mistrzowski poziom na LinkedInie i zbudował sieć liczącą ponad 7000 kontaktów. 7 stron sprawdzonej na własnej skórze wiedzy – obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy z głową chcą aktywnie działać na LinkedInie. Franciszek Georgiew dzieli się konkretnymi tipami, jak pozyskiwać nowych klientów i realizować cele sprzedażowe na Facebooku – masa wskazówek, 3 analizy przypadków i porównanie wad i zalet różnych typów wpisów. Paulina Skrzypczak i Tomasz Wierzbicki na przykładzie sklepu z artykułami dla dzieci pokazują, jak wykorzystywać adresy e-mailowe swoich klientów i bazy danych z CRM przy tworzeniu reklam na Facebooku i jak mądrze połączyć sprzedaż na Facebooku z innymi kanałami.
Magdalena Daniłoś krótko i bardzo praktycznie pokazuje, jak wykorzystać moc wideo, by zwiększyć sprzedaż w social mediach, obrazując wszystko przykładami m.in. Brand24, Slacka i Mariusza Łodygi. Jagoda Kaczmarek podpowiada, jak krok po kroku odkryć sprzedażowy potencjał Instagrama. Marta Sulikowska radzi jakich słów używać, by sprzedawać więcej w social mediach – fantastyczne zestawienie 7 grup słów, które sprawią, że Twoje treści sprzedażowe będą skuteczniejsze. Grzegorz Miecznikowski przedstawia 5 sprawdzonych sposobów na pozyskiwanie klientów B2B w mediach społecznościowych – wszystkie poparte przykładami z Polski. Iza Bitowt tłumaczy, dlaczego wiele firm świadomie rezygnuje z podawania adresów e-mail na stronie WWW na rzecz chatów i podpowiada jak zautomatyzować obsługę klientów w social mediach, dzięki wdrożeniu botów. Jagoda Prętnicka-Markiewicz pokazuje na przykładzie m.in. salonu fryzjerskiego, jak pozyskać nowych klientów, poprawić obsługę klienta i sprzedaż dzięki monitoringowi mediów społecznościowych.
W dziale prawnym niezawodna Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk radzi jak zgodnie z prawem pozyskiwać kontakty w social mediach i pokazuje m.in. jak krok po kroku wypełnić formularz Facebook Lead Ads
Praktycznymi wskazówkami, jak pozyskiwać leady i sprzedawać podczas konferencji branżowych dzieli się Paweł Sala. Czym się wyróżnić, kiedy Twoja oferta jest bardzo podobna do oferty konkurencji podpowiada Szymon Lach. Maciej Sasin na przykładach pokazuje, jak z głową dawać rabaty i tworzyć rentowne promocje cenowe.
Kamil Szymański na postawie historii Arnolda Schwarzeneggera i Jima Hinesa podpowiada jak dbać o zespół sprzedażowy. Jacek Urbański przedstawia analizę promocji cenowej w strefie wejścia do sklepu i podpowiada, jak sterować ruchem klientów. Marcin S. Rogowski w ostatniej odsłonie cyklu „Radykalne negocjacje – gra tylko dla orłów!” radzi, o czym pamiętać prowadząc negocjacje we własnej firmie.
Swoimi doświadczeniami ze sprzedażą w mediach społecznościowych dzielą się Natalia Maruszczak z CallPage.io, Rahim Blak z edrone, Maciej Ossowski z GetResponse, Piotr Stohnij z ICAN, Bartosz Majewski z RightHello i Katarzyna Granops-Szkoda ze SprawnyMarketing.pl.
Czytając „Nową Sprzedaż” #2 (9), dowiesz się:
- czym jest strategia social selling i jak ją krok po kroku zaplanować,
- jak poprzez Facebooka docierać do swoich klientów,
- jak wykorzystywać adresy e-mailowe swoich klientów i bazy danych z CRM-u przy tworzeniu reklam na Facebooku,
- w jaki sposób połączyć działania reklamowe na Facebooku z innymi kanałami online,
- jak generować leady B2B w mediach społecznościowych,
- dlaczego warto zbudować i rozwijać profesjonalny profil na LinkedInie,
- jakie słowa skutecznie poprawią Twoje wyniki sprzedaży w kanałach takich jak Instagram, Facebook czy Twitter,jakich błędów nie popełniać, by nie zniechęcić klientów,
- dlaczego warto używać chatbotów do obsługi klienta i sprzedaży,
- jak zgodnie z prawem tworzyć reklamy i zbierać leady na Facebooku,
- jak postępować, jeśli w rozmowie na czacie Twój klient podaje jakieś swoje dane osobowe,
- co mówi prawo o wysyłaniu niespodzianek osobom, których potrzeby odkryłeś dzięki monitoringowi mediów społecznościowych.
- czym wyróżnić Twój podobny produkt na tle konkurencji,
- jak najskuteczniej rozpocząć rozmowę handlową,
- jakie są najpopularniejsze techniki finalizacji sprzedaży i jak je skutecznie stosować.
- jak tworzyć rentowną promocję cenową,
- jak otoczenie negocjacji wpływa na ich końcowy wynik i jak zarządzać czasem podczas negocjacji.
Autorzy „Nowej Sprzedaży” 3 (10):
Swoja wiedzą i doświadczeniami w „Nowej Sprzedaży” #3 (10) podzielili się: Iza Bitowt, Rahim Blak, Magdalena Daniłoś, Franciszek Georgiew, Aneta Głowacka, Katarzyna Granops-Szkoda, Mick Griffin, Agnieszka Grzesiek-Kasperczak, Wojciech Herra, Karolina Jóźwik, Rafał Judek, Jagoda Kaczmarek, Szymon Lach, Bartosz Majewski, Łukasz Marciniak, Natalia Maruszczak, Grzegorz Miecznikowski, Rafał Mróz, Monika Mucha, Maciej Ossowski, Jagoda Prętnicka-Markiewicz, Marcin S. Rogowski, Paweł Sala, Maciej Sasin, Paulina Skrzypczak, Piotr Stohnij, Marta Sulikowska, Kamil Szymański, Jacek Urbański, Tomasz Wierzbicki.
Zamów już teraz dziesiąty numer „Nowej Sprzedaży”
Możesz również zamówić prenumeratę z dostępem do wydań archiwalnych w formacie PDF