Sprzedawać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Słowo „śpiewać” zostało zastąpione słowem „sprzedawać” nieprzypadkowo. Każda firma sprzedaje. Jedna usługi, druga produkty, trzecia marzenia, czwarta piasek na pustyni i tak dalej. Jedna lepiej, druga gorzej – ale w każdym przypadku klienci wydają pieniądze i mają wysokie oczekiwania nie tylko w stosunku do produktu kupowanego, ale również (a nawet przede wszystkim) w stosunku do obsługi potransakcyjnej – w tym reklamacji i problemów, na jakie napotykają podczas współpracy. Mam nadzieję, że uda mi się przedstawić Wam to, jak ważne jest, aby jednak otoczyć klienta opieką na każdym etapie współpracy i wspierać go przez cały cykl jego życia, a w szczególności kiedy ma problem, zgłasza chęć reklamacji czy pretensje.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak ważna jest sprawna realizacja procesu reklamacji i zaangażowanie w obsługę niezadowolonych klientów,
- jak „oczywista oczywistość” upośledza racjonalne działanie firm w obszarach obsługi potransakcyjnej klienta,
- jakich zasad musisz przestrzegać, aby prawidłowo realizować obsługę niezadowolonych klientów.