Aby osiągnąć sukces w e-commerce, trzeba zapewnić klientom najwyższą jakość obsługi. Badania pokazują, że najważniejszymi czynnikami, które na to wpływają, są niskie ceny dostawy oraz możliwość komfortowego odbioru przesyłki. Jak jednocześnie obniżyć koszty logistyczne i zapewnić wysoki poziom usługi? Paczka w RUCHu jest najlepszą odpowiedzią na to zapotrzebowanie.
Tegoroczne badania Gemiusa1 dotyczące branży e-commerce podają, że już 54% polskich internautów kupuje online. Dla przedsiębiorców jednak najważniejsze informacje to te pokazujące, dlaczego klienci wybrali konkretny sklep internetowy. Naturalnie najważniejsza jest atrakcyjna cena produktu, ale równie istotne są niskie koszty dostawy.
62% ankietowanych wskazało, że właśnie ten aspekt przekonał ich do konkretnego zakupu. 55% podkreśliło możliwość wybrania sposobu przesyłki. Jak ważne to ma znaczenie, pokazuje fakt, że aż 66% potencjalnych klientów porzuciło koszyk w danym sklepie, gdy okazało się, że dostępnych form dostawy jest mniej niż u konkurencji. Dane z raportu „Delivering Consumer Choice” MetaPack z 2016 r. wskazują, że 74% sprzedawców, którzy zaoferowali większą liczbę usług kurierskich, odnotowało wzrost sprzedaży.
Jednym ze sposobów powiększenia dochodów i spełnienia oczekiwań klientów jest usługa Paczka w RUCHu. Przynosi ona wymierne korzyści zarówno sprzedawcom, jak i klientom, którzy mogą odebrać przesyłkę w wygodny sposób: o dogodnej porze, wybierając jeden z ponad 4 tys. punktów odbioru w całej Polsce.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Paczka w RUCHu – jak to działa
Nie od dziś wiadomo, że klienci cenią sobie szeroki asortyment i chętniej kupują tam, gdzie wybór jest największy. Dotyczy to również możliwości dostawy zamówionego towaru. Paczka w RUCHu to doręczenie zakupów do wybranego punktu odbioru – takiego, który jest najbliżej aktualnego miejsca przebywania zamawiającego. O możliwości odbioru informuje SMS oraz e-mail, a przesyłka czeka na właściciela pięć dni roboczych. To wszystko za atrakcyjną cenę.
– Koszt dostawy ma duże znaczenie, zwłaszcza gdy na zakupy wydaje się niewielkie kwoty. Z tego powodu przedsiębiorcy sprzedający drobne produkty, np. książki czy kosmetyki, powinni zadbać o niedrogą dostawę, tak żeby jej cena nie stanowiła np. 50% wartości zakupów. Duży koszt dostawy przy niedrogich zakupach zniechęca bardzo skutecznie – mówi Dariusz Stolarczyk, wiceprezes zarządu RUCH S.A.
Zakupy do odebrania pod domem
Usługa Paczka w RUCHu może pochwalić się wyjątkowo gęstą siecią punktów odbioru, nie tylko w największych miastach.
– Mniejsze miasta wcale nie odstają od dużych pod względem robienia zakupów przez internet, więc wielką stratą dla sklepów internetowych byłoby dysponowanie dostawą tylko w dużych miejscowościach i tym samym rezygnowanie z części potencjalnych klientów. To jedna z zalet, które wyróżniają Paczkę w RUCHu na tle konkurencji – usługa jest dostępna wszędzie, więc zamówione produkty zostaną zawsze dostarczone w dogodne miejsce, a przy tym w bardzo atrakcyjnej cenie – mówi Dariusz Stolarczyk.
Z kolei w dużych miastach punkty odbioru Paczki w RUCHu można odnaleźć w miejscach, które codziennie mijane są w drodze do pracy lub na zakupy. Nie ma potrzeby legitymowania się przy odbiorze – do tego służy indywidualny kod przesłany SMS-em. Dzięki temu czas odbioru w placówce skrócony jest do minimum.
– Chcemy dbać o sukces przedsiębiorców, którzy się z nami związują, więc musimy także myśleć o wygodzie ich klientów. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na jak najprostszą formę odbioru paczek – dodaje Dariusz Stolarczyk.
Zaufanie budowane przez lata procentuje
To, co RUCH ma do zaoferowania przedsiębiorcom, to marka, która istnieje na polskim rynku od blisko 100 lat i przez ten czas zapracowała na duże zaufanie konsumentów. – Zaufanie i przywiązanie przechodzi z marki na markę, więc zaufany partner biznesowy wpłynie dobrze na opinię o naszej firmie – mówi Stolarczyk. Paczka w RUCHu umożliwia także łatwy zwrot produktu.
– Kolejnym elementem godnym uwagi są marki, które już nam zaufały i z którymi współpracujemy od lat. Z roku na rok rośniemy w siłę, a z naszych usług korzystają jedne z najbardziej znanych na rynku firm księgarskich, kosmetycznych czy obuwniczych. To nie znaczy jednak, że Paczka w RUCHu nie jest rozwiązaniem także dla mniejszych sklepów internetowych – z tej możliwości korzystają z powodzeniem także indywidualni sprzedawcy na Allegro – mówi Dariusz Stolarczyk.
Małe koszty, wielki zysk
Wytyczną dla każdego przedsiębiorcy powinno być jak największe zadowolenie klienta. To bowiem procentuje w zyskach firmy. Aby zaspokoić jego potrzeby i sprawić, by chciał wracać do Ciebie w przyszłości, musisz cały czas rozwijać swoją działalność i poszerzać ofertę. Wzrost sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów nie muszą się jednak wiązać z wielkimi inwestycjami w biznes. Paczka w RUCHu to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą minimalizować wydatki na logistykę, ale jednocześnie pragną oferować swoim klientom najwyższą jakość całego procesu sprzedaży.
– Dostosowujemy procesy operacyjne Paczki w RUCHu tak, aby podążać za rozwijającym się rynkiem e-commerce oraz aby w pełni odpowiadać na oczekiwania zarówno klienta biznesowego, czyli sklepu, jak i kupującego, bo ostatecznie to on decyduje o wszystkim – mówi Dariusz Stolarczyk. Za tymi przekonaniami stoją twarde dane. Jak wynika z badania „Delivering Consumer Choice” Metapack z 2015 r., aż od 51% do 78% (w zależności od wieku) klientów wybrało zakupy u tego sprzedawcy, który oferował więcej niż jedną opcję dostawy2.
Sukces w e-commerce nie obejdzie się bez podążania za wymaganiami i potrzebami klientów. Właśnie w ten sposób budowana jest ich lojalność, która z czasem procentuje i przyczynia się do znacznego wzmacniania marki na rynku. Zabiegani klienci z pewnością docenią możliwość odbioru swoich zakupów internetowych w dogodnych dla nich czasie i miejscu. Paczka w RUCHu odpowiada właśnie na te wymagania, dlatego może być silnym sprzymierzeńcem przedsiębiorców w ich walce o pozyskanie nowych klientów i utrzymanie obecnych.
1. „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.
2. „Delivering Consumer Choice: 2015 State of eCommerce Delivery” – raport MetaPack.