Pierwszy tydzień października już za nami. Co to oznacza? Co warto wspomnieć i zapamiętać? Po pierwsze, coraz bliżej do black friday i cyber monday. Po drugie, że za nami pierwsze świeżości w Q4, no i oficjalny koniec miesiąca mody. Zapraszamy do lektury.
Pierwszy tydzień października już za nami. Co to oznacza? Co warto wspomnieć i zapamiętać? Po pierwsze, coraz bliżej do black friday i cyber monday. Po drugie, za nami pierwsze świeżości w Q4 (m.in. PKO BP w metaverse!) i oficjalny koniec miesiąca mody. Zapraszamy do lektury!
Meta razem z VR Heroes zachęcają uczniów do poznawania polskiej historii wykorzystując wirtualną rzeczywistość
Głównym celem projektu “Innowacyjna Historia” jest przybliżenie nauczycielom możliwości jaką daje wirtualna rzeczywistość w procesie nauczania i zaangażowanie uczniów w poznawanie historii Polski w nowy, dopasowany do nich sposób. W 150 szkołach podstawowych zostaną wyświetlone filmy historyczne w technologii VR, a 3 tys. nauczycieli wezmą udział w warsztatach, gdzie przetestują gogle Meta Quest 2 i dostępne aplikacje. W ten sposób zyskają wiedzę o możliwościach VR w edukacji. Współpraca jest elementem programu Meta Immersive Learning. Celem programu są: pomoc w rozwoju następnej generacji twórców, wspieranie immersyjnych doświadczeń zmieniających sposób nauki i zwiększanie dostępu do nauki poprzez technologię.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Kartka z Powstania – Virtual Reality Exhibition
W ramach współpracy powstała wystawa edukacyjna, zawierająca eksponaty upamiętniające wydarzenia Powstania Warszawskiego w technologii VR. Wystawa otwarta jest dla wszystkich w Hali Koszyki od poniedziałku do piątku w godzinach 12:00 – 19:00.
PKO Bank Polski uruchomił placówkę w Metaverse
PKO BP chcą być gotowi na rozwój metaświatów, dlatego już teraz, jako pierwszy bank w Polsce postawili swój pierwszy cyfrowy budynek na platformie Decentraland. Wybór padł na najbardziej rozpoznawalny oddział marki – PKO Rotundę. Została tam udostępniona wystawa polskiej sztuki współczesnej, poświęcona historii banku oraz galerii kart płatniczych. W budynku przez cały czas obecne są roboty, które pomagają odwiedzającym zapoznać się z podstawowymi informacjami o banku.
Znamy nominowanych w konkursie Złote Spinacze!
W jubileuszowej 20. edycji konkursu padł też rekord zgloszeń (445), 110 nominowanych będzie rywalizować o nagrody w 35 kategoriach. Wśród nominowanych znalazły się m.in. kampanie: Daj swoim butom drugie życie (CCC), Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G, czy Butik Pełen Dobra (Port Łódź).
Lista wszystkich nominowanych dostępna na stronie konkursu
Miesiąc mody w pigułce – kluczowe momenty
Miesiąc mody dobiegł końca. Poznaliśmy propozycje marek i dowiedzieliśmy się, jakie fasony i faktury będą królowały w najbliższym sezonie wiosna-lato. Jakie są 3 momenty, o których warto wiedzieć?
- Pokaz Coperni, którego kolekcja dedykowana była “Kobietom tego świata”, zamknęła Bella Hadid. Pierwsze kroki na catwalku postawiła topless. Następnie została ubrana za pomocą Fabricanu, materiału zastygającego na ciele, przypominającego tkaninę. Proces zajął zaledwie 10 minut.
- Kayne West podczas pokażu w Paryżu wywołał kontrowersję prezentując bluzę z wizerunkiem Jana Pawła II, a po drugiej stronie napisem “White Lives Matter”. Temat podjęła na swoich social media m.in. amerykańska stylistka, dziennikarka Vogue’a Gabriella Karefa-Johnson.
- TikTok również żył miesiącem mody. Po pokazie Valentino na paryskim fashion weeku viral (1,7 mln wyświetleń) zdobyła jednak właścicielka platformy Eternal Goddess Molly Elizabeth Agnew. Podjęła temat modelki, której buty uniemożliwiały przejście po wybiegu.
Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej ze świata mody i poznać inspirujące historie? Przeczytaj najnowszy artykuł Mateusza Surysia Jak Louis Vuitton najpierw zbłądził, a potem wrócił na właściwe tory, czyli dlaczego marki powinny badać kulturę.
Jak przetestować pomysł na żywym organizmie – Gen Z Lab
Guess wspólnie z LTCC (Lifestyle-Tech Competence Center) po raz trzeci organizuje 3-miesięczne warsztaty Gen Z Lab. W ramach programu studenci wybranych europejskich uczelni (m.in. International Fashion Academy i Akademia Leona Koźmińskiego) poznają od środka branżę mody działając na żywym organizmie, a eksperci marki – zbiorą feedback do potencjalnych rozwiązań w czasie rzeczywistym, bezpośrednio od zetek.
Największy spadek wartości NFT w historii
Wrzesień nie był dobrym miesiącem dla rynku NFT. Dlaczego? Bo właśnie w tym miesiącu jego wartość spadła aż o 97% względem początku roku, wynosząc 466 mln dolarów vs 17,2 mld dolarów (styczeń 2022).
W dodatku do najnowszego Marketera znajdziesz więcej propozycji digitalowych gadźetów, idealnych na prezent – będzie o NFT, ale także o kodach QR, dedykowanych playlistach, czy kartach produktowych!
Siostry Williams z inwestycjami w Polsce
Światowej slawy gwiazdy tenisa zainwestowały kwotę 40 mln. dolarów w brytyjski start up Shares, umożliwiając tym samym firmie ekspansję międzynarodową w obszasze CEE. Aplikacja Shares umożliwia rodzinie i znajomym wspólne inwestowanie i dzielenie się transakcjami. Planowane wejście firmy do Polski przewidziane jest jeszcze w tym roku.
Mediapanel wrzesień 2022 już dostępny
Szczegółowy raport dostępny na stronie Mediapanel.
Raport The Power of social & live commerce 2022
Trochę więcej cennej wiedzy z rynku social commerce. W raporcie Power of social & live commerce omówiono najświeższe dane dotyczące m.in. tego, na jakich platformach social media kupują Polacy (Facebook), jakie produkty kupują najczęściej podczas transmisji live (odzież, obuwie, akcesoria 68%), czy sylwetki kupujących i sprzedających.
Pełen raport dostępny na stronie Kobietebiznesu.
Co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom – Monitor Promocji 2022
Jakie kluczowe dane znajdziemy w wyniku badań nastawienia i zachowań Polaków związanych z akcjami promocyjnymi?
- 66% repondentów deklaruje obniżkę cenę produktu lub usługi jako ich ulubiony rodzaj promocji
- Spadek o 6% szczególnie negatywnych doświadczeń w związku z promocjami (22% vs 28%)
- 4% konsumentów ograniczyło robienie zakupów na zapas względem zeszłego roku (2022 vs 2021)
- 25% konsumentów deklaruje większe zaufanie do promocji
- 6% reponsdentów rzadziej poddało się niepotrzebnym zakupom w związku z udziałem w akcjach promocyjnych względem 2021 (15% vs 21%)
Pełen raport dostępny na stronie ARC Rynek i Opinia
Warto posłuchać
“Metaverse to przyszłość internetu” – Robert Bednarski w IAA Power Podcast
Konta, które warto obserwować
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/oneminutebriefs/
- TikTok: LinkedIn
- Instagram: klawo.io
- Instagram: psychologiawmarketingu