Książka Techniki promocji sprzedaży Macieja Tesławskiego i Przyjaciół jest publikacją, która pobudza kreatywność marketingową, a przy tym umiejętności analityczne, które mogą pomóc w dopasowaniu technik promocji sprzedaży do strategii firmy. Wiedza zawarta w lekturze Techniki promocji sprzedaży jest oparta na wieloletnim doświadczeniu autorów, co zdecydowanie zwiększa jej wiarygodność.
Forma w jakiej napisano książkę sprawia, że czytelnik zostaje włączony do rozmowy toczącej się między profesjonalistami. Nie bazują oni na sztampowych, skomplikowanych koncepcjach, tylko na prostych i skutecznych rozwiązaniach, które przynieść mogą duże zyski. Dzielą się swoim doświadczeniem zdobytym przez lata pracy i udowadniają, że promocja nie równa się obniżce cen i wcale nie jest efektywnym sposobem na sprzedaż produktów, a często nawet szkodliwym.
Burzę mózgów zaprezentowaną w książce moderuje Maciej Tesławski, który zręcznie wydobywa od swoich branżowych przyjaciół dużą ilość praktycznych informacji. Zadaje trafne pytania, sceptycznie podchodzi do banalnych rozwiązań i równocześnie zachęca do nieszablonowych i śmiałych działań marketingowych. Tesławski zapraszając do udziału w dyskusji, ekspertów z różnych branż takich jak marketing, sprzedaż czy PR ukazuje jak wszystkie obszary marketingu muszą ze sobą współpracować, gdyż dopiero wtedy można osiągnąć pożądany efekt.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Czego dowiesz się podczas lektury?
Autorzy starają się otworzyć oczy czytelnikom na prawa rządzące marketingiem i sprzedażą, absolutnie nie rozdzielając tych gałęzi biznesu. Wręcz przeciwnie, namawiają do bezpośredniego współdziałania. Przedstawiają dwadzieścia technik promocyjnych m.in. edycje limitowane, konkursy, niespodzianki, rabaty, programy kontynuacyjne, które można mądrze wykorzystać i dopasować do strategii firmy. Warto dodać, że każdy przykład jest opatrzony komentarzami ekspertów obrazującymi jak te aktywności sprawdziły się w ich pracy. Ponadto Tesławski przytacza wiele anegdot z życia marketingowca, nie raz dotyczących dotkliwych wpadek. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nie stracić pieniędzy na dwuletniej produkcji zapalniczek, które obiecałeś w konkursie, koniecznie to przeczytaj.
W książce bardzo obszernie opisany jest dział: Mechanizmy promocji sprzedaży, w którym można uzyskać informacje dotyczące np. re-sell, up-sell, keep-sell, cross-sell, add-sell, new-sell, friend-sell. To istotna część książki, ponieważ przedstawione w niej działania, realizuje się już po promocji, po to aby zainteresowanie produktem nie spadło zaraz po okresie jego promowania/reklamowania. A o tym niestety często się zapomina.
Ponadto Tesławski poświęca dużo uwagi zagadnieniom dotyczącym:
- Istoty promocji sprzedaży – autor podkreśla, że błędnie promocję utożsamia się z obniżką;
- Grup docelowych promocji sprzedaży;
- Danych osobowych w promocjach – jakie mogą one przynieść korzyści w działaniach marketingowych przedsiębiorstwa;
- Testom promocji sprzedaży – które są zazwyczaj ignorowane, a mogą dostarczyć cennych informacji o konsumentach;
- Internetu w promocji/ promocji w Internecie – co w dzisiejszych czasach może być szczególnie użyteczne.
Autor w swojej książce podkreśla, że „klient nie jest idiotą”, przez co działania marketingowe firmy powinny dążyć do jasnego przedstawienia konsumentowi korzyści, które może uzyskać z zakupu, a nie tylko do opakowania kiepskiego produktu w piękne słowa. Za produktem musi stać silna marka, która zasługuje na jego uwagę. Autorzy proponują szereg rozwiązań na to jak zarabiać pieniądze, a przy tym uniknąć wrażenia, że klient czuje się oszukany.
Dla kogo jest ta książka?
Książka z pewnością jest przydatną lekturą zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w biznesie, jak i dla doświadczonych przedsiębiorców, których działania marketingowe nie przynoszą efektów bądź wymagają udoskonalenia. Warto dać się poprowadzić Tesławskiemu i urozmaicić rynek promocji sprzedaży, co z pewnością może skutkować większymi zyskami w przedsiębiorstwie.