Dodatkowe narzędzia i formaty reklamowe niedostępne dla reklamodawców prowadzących samodzielnie działania reklamowe, bezpośrednie wsparcie od Allegro, wiedza i dedykowane eventy – poznaj korzyści z uczestnictwa w Programie Partnerskim Allegro Ads i dowiedz się, jak rozwijać swoją agencję razem z największym marketplace w Polsce.
Zespół Programu Partnerskiego Allegro Ads i reprezentanci wyróżnionych agencji Allegro Ads Champions 2023
Marketplace – źródło rozwoju biznesu sprzedawców i agencji
Jak pokazuje niedawne badanie zrealizowane przez agencję badawczą Minds & Roses przy współudziale Allegro, 38% internautów traktuje marketplace jako pierwszy krok na ścieżce zakupowej¹. W tej grupie zdecydowana większość, bo aż 88%, wybiera Allegro – najbardziej popularny marketplace na polskim rynku, mający już ponad 14 milionów aktywnych kupujących. Firmy dostrzegają ten trend i rozumieją, że obecność na marketplace – w Polsce przede wszystkim na Allegro – jest niezbędna dla rozwoju biznesu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Marketplace tworzy system, w którym współistnieją marki, sprzedawcy oraz kupujący. Dla sprawnego budowania biznesu w tym środowisku konieczne jest prowadzenie działań marketingowych (budowanie marki oraz działań sprzedażowych), w sposób odpowiadający potrzebom konsumentów na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. Zadanie nie jest więc łatwe. Otwiera to ogromną przestrzeń dla agencji, które dzięki eksperckiej wiedzy i doświadczeniu mogą zaoferować firmom wsparcie w efektywnym prowadzeniu działań komunikacyjnych i reklamowych.
Skalę tego wyzwania pokazują dane o inwestycjach w reklamę na Allegro. W pierwszym kwartale br. przychody Grupy Allegro z reklamy wzrosły o 48% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Dla porównania, według obliczeń Publicis Groupe, wartość budżetów na reklamę w internecie w tym okresie wzrosła o 7,9%. Inwestycje w reklamę na Allegro rosną więc 6 razy szybciej niż rynek reklamy internetowej w Polsce².
Agencje z Programu Partnerskiego – wiarygodni partnerzy dla marek i sprzedawców
Z myślą o ułatwieniu agencjom rozwoju biznesu w oparciu o retail media, budowaniu ich wiedzy i wiarygodności oraz o ułatwieniu sprzedawcom Allegro wyboru zaufanego partnera do współpracy, stworzyliśmy kilka lat temu Program Partnerski Allegro Ads. Skupia on certyfikowanych partnerów – zarówno domy mediowe, jak i wyspecjalizowane agencje marketingu cyfrowego i agencje typu marketplace. Program łączy już ponad 200 podmiotów, którzy zapewniają wsparcie związane z obecnością na platformie ponad 3 tysiącom sprzedawców Allegro.
Program Partnerski to przede wszystkim bezpieczny weryfikator wiarygodności i jakości partnerów, z którego powinni korzystać sprzedawcy. Daje nam on większe zaufanie po stronie partnerów biznesowych od samego startu współpracy. Gdy nasza pozycja wsparta zostaje działaniami edukacyjnymi, to zachodzi efekt synergii, który od pierwszego dnia pozwala nam realizować fantastyczne projekty i dostarczać rewelacyjne rezultaty – wyjaśnia Piotr Urbaniak, Sales Director w TrafficTrends, agencji wyróżnionej tytułem Allegro Ads Education Champion.
Wskazówka
Chcesz dołączyć do Programu Partnerskiego Allegro Ads? Sprawdź, jak to zrobić na stronie https://allegro.pl/ads/partner/dla-agencji.
W programie są trzy poziomy uczestnictwa: Uczestnik, Partner i Partner +. Na każdym z nich agencje otrzymują wsparcie zespołu Allegro Ads i dedykowane benefity. Na start zyskują status Uczestnika, konsekwentne działania doprowadzają je do statusu Partnera, a dalszy rozwój kompetencji i skalowanie biznesu pozwalają sięgnąć po najwyższy tytuł: Partnera +.
Korzyści dla agencji z udziału w Programie Partnerskim
Agencje przystępujące do Programu Partnerskiego Allegro Ads już na starcie otrzymują wsparcie dedykowanego opiekuna i produktowe, materiały szkoleniowe i PR.
Na poszczególnych etapach członkostwa mogą też liczyć na szereg benefitów, które mają za zadanie umożliwić im dynamiczny rozwój biznesu. Są to zarówno korzyści finansowe, jak i wizerunkowe, edukacyjne i technologiczne.
1. Benefity finansowe
Od momentu przystąpienia do Programu Partnerskiego Allegro Ads, agencje mają możliwość korzystania z kwartalnych akcji bonusowych. W poszczególnych okresach, uczestnicy programu są nagradzani za różne osiągnięcia, np. pozyskanie nowych klientów, całościowy wzrost inwestycji reklamowych, sukcesy w prowadzeniu kampanii reklamowych Allegro Ads.
2. Benefity wizerunkowe
Uczestnicy Programu Partnerskiego otrzymują również wsparcie w budowaniu ich marki. Przede wszystkim jest to ekspozycja na stronie Allegro Ads oraz możliwość wykorzystywania logotypu partnerstwa na swoich stronach WWW i we wszystkich materiałach marketingowych. Agencje mogą również pokazywać swoją ekspertyzę sprzedającym na Allegro w ramach cyklicznych eventów, takich jak Business Speed Dating (webinar, podczas którego agencje Programu Partnerskiego prezentują sprzedającym na Allegro swoje case studies i najlepsze praktyki w prowadzeniu działań reklamowych Allegro Ads) i Allegro Ads Masterclass (zaawansowane szkolenia dla sprzedających na Allegro prowadzone przez agencje z Programu Partnerskiego).
3. Benefity edukacyjne
Z myślą o poszerzaniu i aktualizowaniu wiedzy, agencje mogą uczestniczyć w cyklicznych spotkaniach Allegro Ads Talks. W ich ramach eksperci z Allegro dzielą się wiedzą, trendami, nowościami technologicznymi i kierunkiem rozwoju Allegro jako marketplace. Otrzymują również cyklicznie newslettery z informacjami o bieżących inicjatywach Programu Partnerskiego oraz wdrażanych usprawnieniach technologicznych. Mogą również korzystać z całej bazy materiałów edukacyjnych Akademii Allegro.
4. Benefity technologiczne i produktowe
W ramach Programu Partnerskiego agencje uzyskują dostęp do wielu funkcjonalności technologicznych, niedostępnych dla sprzedawców prowadzących samodzielnie działania reklamowe. Są to m.in.:
- automatyczne raportowanie statystyk działań prowadzonych dla klientów,
- planer kampanii umożliwiający skuteczne zarządzanie i optymalizację działań reklamowych,
- dodatkowe formaty, niedostępne dla pozostałych reklamodawców,
- możliwość targetowania reklamy graficznej na stronie głównej Allegro w oparciu o profile użytkowników.
Udział w Programie Partnerskim daje możliwość skutecznego budowania biznesu, dzięki zwiększeniu rozpoznawalności i zbudowaniu zaufania wśród sprzedawców. Jest to możliwe poprzez umieszczenie na oficjalnej liście partnerów Allegro Ads. W naszym przypadku odczuwalnie zwiększyła się liczba zapytań o ofertę po otrzymaniu statusu Partner +, następnie wyróżnienie Growth Champion przyniosło jeszcze większe efekty. Jest dowodem na to, że w krótkim czasie można dołączyć do grona największych agencji – wyjaśnia Kamil Wikło, CEO Vinseo, agencji wyróżnionej tytułem Allegro Ads Growth Champion.
Allegro Ads Champions – najlepsi z najlepszych
Wśród ponad 200 agencji, które korzystają z Programu Partnerskiego, na koniec ubiegłego roku aż 44 miały najwyższy status Partner +.
Dynamiczny rozwój Programu Partnerskiego stał się podstawą do wskazania trzech agencji, które w całym ubiegłym roku szczególnie wyróżniały się na tle pozostałych – są liderami w wybranych obszarach oraz istotnie wpływają na rozwój klientów i całego Programu Partnerskiego:
- Growth Champion – za procentowy i kwotowy wzrost wydatków oraz przyrost liczby klientów w ciągu roku,
- Quality Champion – za zdobycie największej liczby nowych klientów, a przy tym za największy odsetek utrzymanych, zadowolonych klientów,
- Education Champion – za proaktywną postawę w dzieleniu się wiedzą dotyczącą obszaru Allegro Ads. W szczególności za: organizowanie szkoleń, konferencji, webinarów, prowadzenie kanału na YouTubie czy aktywność w social mediach.
Zobacz, co o Programie Partnerskim Allegro Ads mówią wybrane agencje Allegro Ads Champions WIDEO.
Wszystkie agencje o statusie Partner + już udowodniły, że spełniają określone standardy. Otrzymanie dodatkowo statuetki Championa, jest więc szczególnym wyróżnieniem. Nadane tytuły sygnalizują, że każda z tych trzech agencji osiągnęła wyjątkowe wyniki w tych konkretnych obszarach. Wyróżnienie zwiększa dodatkowo ich widoczność i atrakcyjność a jednocześnie pomaga przyciągać nowych klientów – mówi Małgorzata Bieńkowska, koordynatorka projektu.
Potwierdza to również Paweł Mielczarek, CEO vSprint, agencji wyróżnionej tytułem Allegro Ads Quality Champion:
Szukaliśmy przewagi, która pomogłaby zwiększyć wiarygodność tego, co robimy na co dzień. Bez wątpienia tytuł Quality Champion jest czymś takim. Nasza praca została zauważona i doceniona, zdobyliśmy jedno z trzech najważniejszych oznaczeń i czujemy ogromną satysfakcję.
Klucze do sukcesu: skuteczne wykorzystanie narzędzi, uczestnictwo w akcjach bonusowych i konsekwentne pozyskiwanie nowych klientów
Większość agencji, które uczestniczą w Programie Partnerskim Allegro Ads, prowadzi bardzo stabilne biznesy obecne na rynku od wielu lat. Przy naszym istotnym współudziale powstała nowa kategoria agencji, wyspecjalizowanych w obsłudze firm działających na marketplace’ach. Te agencje konsekwentnie rozwijają z nami swój biznes realizując kolejne kamienie milowe, skalując liczbę obsługiwanych klientów oraz zarządzane budżety reklamowe, zwiększając jednocześnie rozpoznawalność i konkurencyjność rynkową.
Jedna z agencji działających w programie, tak opowiada o działaniach dla nowego klienta:
Po dogłębnej analizie produktów, oczekiwań i możliwości, wystartowaliśmy z bardzo zaawansowaną strukturą kampanii, która pozwoliła zwiększyć skalę 3-krotnie po pierwszym miesiącu działań, poprawiając ROAS do poziomu 1850%. Kolejny miesiąc współpracy przyniósł jeszcze wyższą (o 32%) skalę budżetu utrzymując ROAS na stabilnym poziomie 1730%.
Sukces w Programie Partnerskim osiągają również stosunkowo młode agencje, które udowadniają, że doskonale wiedzą, jak wykorzystać udostępniane przez nas możliwości i narzędzia do skalowania biznesu. Przykładem może być agencja, która dołączyła do programu w październiku 2022 r. i przez aktywne działania osiągnęła najwyższy status Partnera + w zaledwie kilka miesięcy.
Porównując wyniki drugiego kwartału 2023 r. do czwartego kwartału 2022 r., agencja odnotowała wzrost wydatków aż o 396%. Nie koncentrowała się tylko na inwestycji w dotychczasowe kampanie reklamowe, ale również na pozyskiwaniu nowych klientów – ich liczbę zwiększyła o 302%. Istotnym czynnikiem napędzającym rozwój okazały się akcje bonusowe, dające agencjom benefity finansowe.
Otwarte drzwi do rozwoju biznesu
Podsumowując, udział w Programie Partnerskim Allegro Ads otwiera drzwi do rozwoju biznesu dla agencji. Program stanowi wyjątkową szansę, aby współpracować z największym polskim marketplace i rozwijać swoje możliwości na dynamicznym rynku e-commerce.
Dzięki specjalnemu wsparciu, benefitom wizerunkowym, finansowym, edukacyjnym i technologicznym, agencje mogą zwiększyć swoją rozpoznawalność, budować zaufanie wśród sprzedawców Allegro i osiągać imponujące wyniki.
O wartości udziału w programie, na podstawie doświadczeń własnej agencji, mówi Paweł Mielczarek z vSprint:
Każdorazowo wysyłając sprzedawcy zaproszenie do panelu, celem uruchomienia kampanii Allegro Ads mamy świadomość, że powierza nam swoje pieniądze i przyszłość biznesu. Dzięki statusowi Allegro Ads Partner + wiem, że mamy wszelkie narzędzia, wiedzę i bezpośrednie wsparcie od Allegro, by powierzone zadanie wypełnić jak najlepiej. Nasz model współpracy pozwala sprzedawcy skupić się na obsłudze klienta i rozwoju firmy, a w tym czasie my pozyskujemy nowych e-konsumentów dzięki skutecznym działaniom marketingowym.
Źródła
¹ Raport „Customer Journey 2023”, Minds & Roses,
² Raport Publicis Groupe „Rynek Reklamy w pierwszym półroczu 2023 roku”.
Materiał reklamowy partnera