Każda marka, żeby rosnąć, potrzebuje poszerzać swoją grupę docelową. W przeciwnym wypadku grozi jej nie stagnacja, lecz coś znacznie gorszego – powolny upadek. Bo żadna marka nie wyżyje wyłącznie z lojalnych klientów, którzy i tak w pewnym momencie okażą się bardzo nielojalni. Jednocześnie każda marka powinna robić coś więcej dla obecnych konsumentów, sprawiając, że nielojalność przestanie się opłacać. Z marketingowego puntu widzenia tak można zdefiniować prawdziwą strategię rozwoju biznesu opartą zarówno na nowych, jak i obecnych klientach.
Z tego artykułu dowiesz się:
- w jakich kategoriach produktowych lepsze efekty dają strategie wzrostu, a w jakich strategie utrzymania,
- jak tego rodzaju strategie są wprowadzane w życie przez marki takie, jak myTaxi, USAA czy Coca-Cola,
- jak do oceny konkurencyjności wykorzystać matrycę CEXP,
- jak rozkładać akcenty związane z pozyskaniem nowych i utrzymaniem obecnych klientów,
- czym jest koncepcja live events i jak zaimplementować ją do swojej strategii.