Czas największych obostrzeń związanych z pandemią już za nami, więc coraz więcej sklepów i usługodawców będzie walczyć o pozyskanie i utrzymanie klienta. Aby działania Twojej firmy nie przepadły na tle konkurencji, potrzebujesz danych, na których oprzesz swoje działania marketingowe. Te dane jednak powinny być możliwie kompletne, w przeciwnym wypadku Twoje działania nie będą tak skuteczne, jak byś sobie tego życzył(a). Tutaj może Ci pomóc single customer profile.
Co to jest Single Customer Profile?
Single customer profile to pełny, kompletny zestaw informacji o kliencie. Poza podstawowymi danymi – nazwiskiem, datą urodzenia, czy przybliżoną lokalizacją – zawiera także dane behawioralne (np. w jakich godzinach klient robi zakupy lub jakie artykuły przegląda), oraz dane zakupowe – zarówno ze sklepów online (we wszystkich dostępnych kanałach: e-mail, SMS, Web, mobile), jak i offline (jeśli Twoja firma działa również poza Internetem).
Jak korzystać z Single Customer Profile?
Załóżmy, że jesteś w stanie zdobyć większość lub wszystkie z wyżej wymienionych informacji. Gdzie je przechowasz, aby później móc ich użyć? W platformie do multichannel marketing automation, która pomoże Ci tworzyć skuteczną, zautomatyzowaną komunikację zwiększającą konwersję.
Single Customer Profile w platformie do multichannel marketing automation pozwoli Ci np. na wysłanie e-maila z rekomendacjami produktów, które zostały wybrane na podstawie wcześniejszych zakupów klienta w sklepie stacjonarnym. Możesz także ustawić scenariusze wysyłki wiadomości w taki sposób, aby osoba posiadająca aplikację Twojego sklepu, będąc w oddziale stacjonarnym, dostała powiadomienie push, e-mail lub SMS o aktualnych promocjach i rabatach.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W jaki sposób Single Customer Profile może Ci pomóc?
Pozyskanie nowego klienta jest od 6 do 7 razy droższe, niż jego utrzymanie*, dlatego działania skupiające się na retencji będą wymagały od Ciebie mniejszych nakładów finansowych.
Single Customer Profile pozwoli Ci na uporządkowanie wszystkich danych, jakie posiadasz o klientach oraz na podjęcie działań, które utworzą synergię pomiędzy światem offline i online. Dzięki temu możesz mniejszym kosztem zwiększyć sprzedaż oraz lojalność klienta, który chętnie wróci do Twojego (e)Sklepu.
Jak to zrobić?
Już wkrótce 17 czerwca o godzinie 12:00, poprowadzę darmowy webinar, z którego dowiesz się jak zbudować single customer profile dla działań multichannel w branży retail oraz eCommerce i zwiększyć dzięki temu sprzedaż. Opowiem także więcej o tym, o czym skrótowo wspomniałem powyżej: czym jest ten profil oraz jakie korzyści da Ci stworzenie i korzystanie z niego.
Zapisz się już dziś – liczba miejsc jest ograniczona.
Zapraszam!
* źródło: White House Office of Consumer Affairs