Lockdown zamknął nas w domach, ale nasze głowy zostały otwarte. Marketerzy, którzy zdecydowali się oddać swoje marki w ręce młodych twórców zrzeszonych wokół inicjatywy Papaya Young Directors, opowiadają o tym, skąd czerpali inspiracje w zamknięciu.
Magdalena Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing w Samsung Electronics Polska
Inspiracja to ciągły głód wiedzy i nowości, nieustanne poszukiwanie. Lockdown co prawda zamknął nas w domach, ale nasze głowy pozostały otwarte. Paradoksalnie, sytuacja ta pobudziła naszą kreatywność, ponieważ zmusiła nas do poszukiwania takich rozwiązań, których dotąd nie braliśmy pod uwagę. Mój głód inspiracji tylko wzrósł. Dzięki takiej perspektywie inspirację można odnaleźć wszędzie. Nie tylko w ciekawych działaniach marketerów różnych branż, zarówno z Polski, jak i ze świata, ale też w prozaicznych, codziennych czynnościach domowych. Trzeba się na to otworzyć.
Monika Bazdyga, head of marketing w Audiotece
Czas lockdownu można streścić w dwóch słowach: ogrom wyzwań. Sytuacja, która dotknęła nas wszystkich, sprawiła, że musieliśmy odnaleźć się w tej nowej i bardzo trudnej rzeczywistości. Wyzwoliło to w nas nie tylko ogromne pokłady empatii, ale również kreatywności.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Chcieliśmy znaleźć nowy sposób komunikacji z odbiorcami, co było nie lada wyzwaniem. Byliśmy bowiem zamknięci w czterech ścianach, nie mieliśmy kontaktu z bliskimi i towarzyszyła nam ogromna doza niepewności, co będzie dalej. Podczas tworzenia komunikacji marketingowej, chcieliśmy więc pokazać możliwie jak najwięcej pozytywnych stron tej całej sytuacji, która – na co wszyscy liczyliśmy – będzie przejściowa.
Skupiliśmy się na dwóch przekazach, które dotyczyły słuchania audiobooków. Z jednej strony może być to doskonała aktywność i rozrywka dla całej rodziny, która umacnia relacje – audiobooków można przecież słuchać wspólnie. Z drugiej strony, w ograniczonej przestrzeni mieszkalnej, w której zostaliśmy zamknięci podczas pandemii, każdy z osobna mógł założyć swoje słuchawki i przenieść się chociaż na chwilę do zupełnie innej rzeczywistości.
Dzięki temu, że nasz produkt jest dostępny tylko online, mogliśmy cały czas skutecznie docierać do obecnych i potencjalnych użytkowników, oferując alternatywę dla formatu video czy książki. Nasze statystyki pokazują, że słuchalność audiobooków, podcastów i audioseriali zwiększyła się w ciągu ostatniego roku i wiele osób zaprzyjaźniło się z tym formatem już na stałe.
Jeżeli chodzi o realizację naszych produkcji, największym wyzwaniem była oczywiście możliwość organizowania wszystkich materiałów graficznych, promocyjnych czy sesji zdjęciowych z gwiazdami. Stanowiło to ogromne wyzwanie dla naszego działu kreacji. Realizacja materiałów wideo również została mocno ograniczona przez reżim sanitarny, panujący w studiach nagraniowych. Na szczęście na ratunek przychodziły m.in live’y w mediach społecznościowych.
Michał Pronobis-Proński, marketing campaigns leader w IKEA
Lockdown, dla uprzywilejowanych osób, które mogły pracować zdalnie, kojarzyć się może m.in. z godzinami spotkań na Teams’ach czy Zoomie, z często włączonymi kamerami. Ilość obserwacji i insightów dotyczących pracy, nauki czy po prostu życia w domu, jakie dzięki nim pojawiły się na ekranach naszych komputerów, była oszałamiająca. Każde spotkanie, zarówno z dostawcami, partnerami biznesowymi, jak i wewnętrzne z pracownikami, dostarczało kolejnych odkryć lub pozwalało potwierdzić wcześniejsze ustalenia. To niewyczerpana studnia pomysłów na kampanie.
Patrycja Kotecka, dyrektor marketingu w Link4
Moim zdaniem, najlepiej czerpać wiedzę od ludzi, zwłaszcza w czasie pandemii. W dziale marketingu Link4 zatrudniamy wiele mądrych i wykształconych osób z bogatym doświadczeniem życiowym z różnych regionów Polski – to nie jest tylko „warszawka”. Oprócz tego właściwie non stop – dzięki badaniom – monitorujemy nasze działania marketingowe. Jesteśmy bardzo otwartą na nowe pomysły organizacją i to przynosi efekty. Dlatego Link4 tak dobrze się rozwija.
W 2021 r. konkurs Papaya Young Directors odbędzie się już po raz ósmy. Podczas tegorocznej edycji o swoje marzenia i karierę w świecie filmu postanowiło zawalczyć aż 1248 osób, nadsyłając 1645 pomysłów, z czego 30% zgłoszeń spłynęło z zagranicy. To już druga edycja konkursu, która odbywa się w czasach pandemii, a przesłane przez uczestników scenariusze powstawały w czasach międzynarodowego lockdownu.
Zwycięzcy w czterech kategoriach: Branded Stories, Music Stories, Vertical Stories (Branded Stories) by Facebook i Vertical Stories (Women’s Stories) by Facebook, zostaną ogłoszeni 2 lipca podczas Finally: Gala! w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego w Warszawie. Dodatkowo, najlepszy film spośród wszystkich kategorii otrzyma główną nagrodę Grand Prix w wysokości 40 tys. złotych. Gala finałowa będzie również transmitowana podczas imprez towarzyszących w całej Polsce oraz w wybranych miastach Europy.
– Nadchodząca gala to wydarzenie na skalę europejską, a sam konkurs jest niezwykłym projektem, który skupia setki fantastycznych, ambitnych twórców i twórczyń, chętnych, aby rozwinąć swoje skrzydła w branży filmowo-reklamowej. Do tej pory, w ramach siedmiu poprzednich edycji konkursu, powstało aż 118 filmów dla ponad 40 sponsorów! Wystarczy spojrzeć na te liczby, aby zobaczyć, jak duże jest to przedsięwzięcie. Bardzo się cieszę, że już niedługo, po miesiącach oczekiwania, w końcu zobaczymy się ze znajomymi z branży, towarzysząc młodym, niezwykle utalentowanym finalistom podczas wydarzenia, które może być początkiem ich kariery – mówi Kacper Sawicki, CEO Papaya Films.
Więcej informacji: www.papayayoungdirectors.com
Materiał partnera