Kampania „Bardzo Dobre Maniery” otrzymała tytuł Kampanii Społecznej Roku 2013 w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Jej realizatorów Polski Czerwony Krzyż oraz agencję Cheil Polska jury wyróżniło m.in. za prosty, precyzyjnie docierająca do adresatów i innowacyjny mechanizm angażowania klientów restauracji w pomoc niedożywionym dzieciom. Taki sposób działania ma szansę stać się nie tylko jednorazową kampanią, ale zwyczajem wpisanym w kulturę kulinarną.
7 maja w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia siedemnastu kampaniom ze stu zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę ale całokształt działań komunikacyjnych w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie lokalne odebrali ex aeguo Spartanie Dzieciom za „Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia”, celem działań była zbiórka funduszy na rehabilitację 2-letniego chłopca i Fundacja Zmiana, która zrealizowała kampanię „Majewskich posadzili” popularyzującą ideę akcji „Książki w pudle”.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W gronie zwycięzców znalazła się także kampanią 1% Fundacji Hospicyjnej „Ta reklama jest zrobiona dla pieniędzy”, której hasłem jest przekształcony cytat z piosenki „Mamona” zespołu Republika. Wszystko po to, by sprowokować rozmowę na temat, dlaczego organizacje pożytku publicznego wydają pieniądze na reklamy. W kategorii Kampanie firm i fundacji firm laureatem został kompleksowy projekt „Ciśnienie na życie” organizowany przez Polpharmę, a w kategorii Marketing zaangażowany społecznie – „Paka dla bezdomniaka”, która powstała dzięki sprawnej współpracy firmy sklepu keko.pl i Fundacji Viva!.
Jak zauważają organizatorzy konkursu rośnie rola mediów społecznościowych i najnowszych technologii. – Dzięki nowym narzędziom powstają kampanie, które są bliżej ludzi; angażują odbiorców w rozwiązania lub przynajmniej rozumienie problemów społecznych – twierdzi Paweł Prochenko, przewodniczący jury i prezes Fundacji Komunikacji Społecznej, która organizuje konkurs.
W tej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie instytucji publicznych oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej. Po burzliwych obradach jury przyznało w tych kategoriach tylko wyróżnienia. Drugi rok z rzędu najlepszą kampanię w kategorii Świat wybierało międzynarodowe jury – zwyciężyła kampania „Solo para niños” hiszpańskiej Fundacji ANAR.
Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii Akcje zaangażowane społecznie oceniali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Ich wybór to kampania motopozytywni.pl. Wyjątkiem tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla kampanii „Tata Julki”, nie mieszczącej się w wytycznych poszczególnych kategorii. Jury doceniło w tej kampanii dopasowanie przekazu do grupy docelowej, a dzięki temu zrealizowanie w całości założonego celu w imponującym tempie. Spot zainspirował jury do stworzenia w przyszłym roku nowej kategorii konkursowej – Kampanie fundraisingowe. Ponadto wyróżniono dziewięć innych kampanii.
W przyszłym roku organizatorzy zapowiadają zmiany m.in. w rodzajach kategorii i już zapraszają do 7. edycji, która ruszy w lutym 2015 roku.
Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczne Roku 2013 znajdują się na stronie konkursu konkurs.kampaniespoleczne.pl oraz na portalu kampaniespoleczne.pl.