„W którym serwisie z e-bookami założyć konto?”, zapytał mnie pewnego razu znajomy. „Pewnie będziesz wiedział, bo siedzisz w e-commerce. Chciałbym mieć łatwy dostęp do całej polskiej oferty i dobrej integracji z moim czytnikiem, tak żeby kupować e-booki bezpośrednio z niego. „Amazon”, odparłem i dodałem: „Ale nie licz, że znajdziesz tam książki napisane przez polskich autorów”. Dlaczego sytuacja w polskich wydawnictwach cyfrowych jest skomplikowana i co tak naprawdę blokuje rozwój tej gałęzi rynku książek? Kto jest jego liderem i kiedy w końcu będzie wygodnie? Tych kilka prostych, lecz ważnych z punktu widzenia klientów wyzwań rynku publikacji cyfrowych towarzyszyło mi w trakcie pisania tego artykułu.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak wygląda polski rynek e-booków i jakie kluczowe bariery ograniczają jego rozwój,
- jak w tym segmencie wypadamy na tle innych krajów i jakie są perspektywy wzrostu,
- czego oczekuje konsument publikacji cyfrowych i kiedy oferta będzie w stanie im sprostać,
- co możesz jako klient e-wydawnictwa i jakie prawne aspekty cię obowiązują.