W pierwszej części cyklu „Skuteczny landing page” wśród wymienionych pomysłów na wykorzystanie landing page’a pojawiły się również social media. Jak się bowiem okazuje, reklama w mediach społecznościowych, szczególnie w przypadku serwisu Facebook, może wraz z landing page’em stanowić niezwykle zgrany duet.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak wykorzystać landing page w reklamie na Facebooku,
- jak wykorzystać Pay with a Tweet na landing page,
- dlaczego warto zainwestować w social media widgety.
Strona www a landing page
Na tradycyjnej stronie www (stronie głównej, stronie domowej) umieszczamy informacje nie tylko dotyczące konkretnej oferty, którą aktualnie chcemy wypromować, ale również szereg innych, dodatkowych informacji. Odbiorca, który kliknie w reklamę na Facebooku i trafi na stronę ma możliwość przejścia na wiele podstron, a w konsekwencji może nawet zapomnieć, dlaczego właściwie się znalazł w tym miejscu. W takiej sytuacji istnieje prawdopodobieństwo, że nie wykona akcji, na której najbardziej nam zależy. Dlatego też przewagą landing page’a jest to, że można na nim zrealizować tylko jedną czynność, np. zapisać się do newslettera, wypełnić formularz itp. Za pomocą dobrze dopasowanych komunikatów wyświetlanych na landing page’u zwiększamy prawdopodobieństwo przekonania odbiorcy, do wykonania pożądanego przez nas działania.
Landing page i Facebook Ads
W jakich działaniach sprawdza się landing page na Facebooku? Landing page jest przede wszystkim skutecznym narzędziem do generowania leadów i właśnie do tego celu jest najczęściej wybierany. Dlatego też sprawdzi się jeśli chcemy zbierać dane kontaktowe potencjalnych klientów, by w następnej kolejności oferować im kupony promocyjne, wysyłać newslettery z aktualnościami czy też po prostu zmieniać leady na wartościowych klientów. Landing page pozwoli na budowanie bazy klientów również za pośrednictwem kanału jakim jest Facebook. Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie go w reklamie na Facebooku – możemy go użyć w dwóch celach reklamowych, są to: kliknięcia powodujące przejście do witryny oraz konwersje w witrynie.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Do jakich akcji można wykorzystać landing page na Facebooku?
- prezentacja oferty
Przykład: Przykład reklamy i landing page’a spełniającego funkcję przekierowania do właściwej strony z ofertą.
[opis]Reklama IdeaBank na Facebooku[/opis]
[zrodlo]www.promocje.ideabank.pl[/zrodlo]
[opis]Landing page zachęcający do skorzystania z oferty IdeaBank[/opis]
[zrodlo]www.promocje.ideabank.pl[/zrodlo]
- rejestracja/zapisy
Przykład: Przykład reklamy kierującej do landing page’a z formularzem do zapisu na kurs językowy. Widzimy tutaj bardzo dobrze wykorzystany potencjał landing page’a, który w 100% skupia się na prezentacji tylko jednej oferty.
[opis]Reklama SpeakUp na Facebooku[/opis]
[zrodlo]www.speak-up.pl/lp[/zrodlo]
[opis]Landing page z formularzem zapisu na kurs językowy SpeakUp[/opis]
[zrodlo]www.speak-up.pl/lp[/zrodlo]
- dystrybucja darmowych materiałów
Przykład: W ostatnim czasie landing page’e bardzo prężnie wykorzystuje GoldenLine, promując swoje materiały edukacyjne wydane w formie e-booka.
[opis]Reklama GoldenLine na Facebooku[/opis]
[zrodlo]www.hs.goldenline.pl[/zrodlo]
[opis]Landing page z możliwością pobrania e-booka za podanie adresu e-mail, GoldenLine[/opis]
[zrodlo]www.hs.goldenline.pl[/zrodlo]
Inne:
- kody promocyjne,
- proste konkursy,
- zapis do newslettera.
Landing page + Facebook Ads – dlaczego warto?
Podstawową zaletą zastosowania landing page w reklamach na Facebooku są sposoby targetowania, które udostępnia Facebook Ads. Facebook pozwala na bardzo sprecyzowane kierowanie reklam do określonych grup docelowych ze względu na kilka parametrów:
1. geograficzne – kraj, województwo, miasto;
2. demograficzne – wiek, płeć, data urodzenia czy status związku;
3. zainteresowania – możliwość wyboru ogólnych kategorii oraz zmniejszenia grupy docelowej, dzięki zawężeniu kategorii do określonych słów kluczowych, związanych z zainteresowaniami, co pozwala na dotarcie do osób lubiących konkretne rzeczy: książki, muzykę, czy dane strony internetowe;
4. miejsce pracy, wykształcenie i języki, którymi posługują się użytkownicy;
5. połączenia – reklama może być skierowana do fanów danej strony, do osób, które nie należą do grupy fanów, a także do znajomych fanów.
Co nam daje taki sposób targetowania? Przede wszystkim pozwala na docieranie z ofertą do ściśle sprecyzowanych grup odbiorców. Po drugie umożliwia przetestowanie komunikacji i tego, co znajduje się na poszczególnych landing page’ach ze względu na daną grupę. Dzięki temu zdobędziemy bezcenną i wartościową wiedzę na temat preferencji i upodobań naszych odbiorców, co pozwoli nam na jeszcze lepsze dostosowanie do nich komunikatów reklamowych. Dodatkowo, informacje na temat ich upodobań, które wyniesiemy z tego typu kampanii możemy potem wykorzystać do wprowadzania zmian na stronie domowej.
Jak jeszcze można połączyć social media z landing page?
- Pay with a tweet na landing page
Jedną z popularnych metod udostępniania wartościowych treści w internecie jest w ostatnim czasie metoda polegająca na „płaceniu” poprzez rozpowszechnienie informacji w social media. To rozwiązanie sprawdzi się, jeśli zależy nam na rozprzestrzenianiu się wieści o naszej ofercie, a naszym celem nie jest pozyskiwanie danych. Tę metodę z powodzeniem można wykorzystać na landing page’u, pamiętając tym samym, że taka forma „zapłaty” nie zwalania z dbałości o jakość „towaru”, który oferujemy.
[opis]Wykorzystanie Pay with a tweet do dystrybucji darmowych treści edukacyjnych za pomocą landing page’a[/opis]
[zrodlo]www.ebook.landingi.com/landing-page[/zrodlo]
[opis]Przykład tweetu, który publikowany jest po pobraniu e-booka przez odbiorcę[/opis]
[zrodlo]www.ebook.landingi.com/landing-page[/zrodlo]
- Social media plugins na landing page
Kolejnym bardzo ważnym elementem, który może mieć wpływ na skuteczność landing page’a, a co więcej na rozpowszechnianie się informacji na temat oferty, jest umieszczenie na landing page’u przycisków socialowych. Pokazanie liczby osób, która polubiła profil/daną ofertę za pomocą social media, w oczach kolejnego odbiorcy wskazuje na rzeczywistą liczbę zadowolonych klientów. Wiarygodność landing page’a podnosi także skorzystanie z pluginów, które pozwalają na pokazanie autentycznych zdjęć profilowych fanów. Zaprezentowanie realnych użytkowników, którzy są zwolennikami marki, potwierdza autentyczność przekazu. Social media plugins możemy również wykorzystać na stronie po konwersji.
Przykłady: Przykład wykorzystania opinii na temat firmy z Twittera. Wiarygodności dodaje fakt, że po kliknięciu w daną opinię jesteśmy automatycznie przekierowani do konkretnego tweetu.
[opis]Pomysł na wykorzystanie social media do prezentowania opinii na temat firmy[/opis]
[zrodlo]www.culturedcode.com[/zrodlo]
Podsumowanie
Połączenie landing page i social media daje możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorów. Warto skorzystać z tej szansy. Jest to metoda na przetestowanie komunikacji dopasowanej do danych grup docelowych (Landing page i Facebook Ads), pomysł na prezentację opinii klientów (social proof) oraz na wirusowe rozprzestrzenianie informacji.
[kreska]Warto doczytać:
1. blog.landingi.pl.
2. P. Kamińska, „TOP 5 pomysłów na wykorzystanie strony po konwersji”.