Pomimo dynamicznego rozwoju narzędzi digitalowych podstawą marketingu są przede wszystkim relacje międzyludzkie. Na firmę składają się jednostki, coraz więcej dobrze zarządzanych organizacji zdaję więc sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces w działaniach skierowanych do B2B, muszą dotrzeć do odpowiedniej osoby z komunikatem, który będzie adekwatny do pełnionej przez nią funkcji w organizacji. Niestety w świecie marketingu wartości, gdzie w centrum uwagi stoi konsument, a personalizacja jest jednym z najczęściej wymienianych wymogów komunikatów marketingowych, część działań wciąż prowadzona jest bez uwzględnienia podstawowych wręcz czynników odróżniających B2B i B2C. I choć linia między tymi dwoma rynkami zdaje się czasami zacierać, całkowite zignorowanie jej istnienia może być katastrofalne w skutkach.
Najnowsze wydanie specjalne magazynu „Marketer+” powstało z potrzeby wskazania możliwości, które przed uważnym marketerem otwiera rynek B2B. To przekrojowa publikacja złożona z artykułów wybranych ekspertów z branży, którzy odkrywają tajniki swoich najbardziej skutecznych taktyk. Z dumą prezentujemy Wam więc to wyjątkowe kompendium wiedzy, które – wykorzystane w odpowiedni sposób – stać się może kluczowym składnikiem recepty na sukces.
Na 112 stronach aktualnego numeru „Marketera+” zamieszczono artykuły ekspertów, którzy wyjaśnią m.in.:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- jakie są najważniejsze różnice między marketingiem B2B a B2C,
- jak dotrzeć z przekazem marketingowym do klienta z segmentu B2B,
- jaką wagę wg badań mają emocje przy podejmowaniu decyzji zakupowej w B2B,
- jak budować wizerunek eksperta na imprezach branżowych,
- jak dzięki social media i monitoringowi budować relacje,
- jak współpracować z innymi firmami podczas targów i konferencji,
- dlaczego stosowanie narzędzi, kanałów, metod B2C w komunikacji B2B nie działa,
- jakie zbierać dane o klientach, by później móc je wykorzystać do segmentacji,
- jak stopniowo optymalizować proces sprzedaży,
- jak zmieniają się strategie cenowe w segmencie B2B,
- jak budować lojalność w B2B,
- jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą,
- jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B,
- jak rozpocząć aktywność PR-ową w biznesie i zaplanować efektywną strategię komunikacji,
- jak prowadzić skuteczne działania content marketingowe w modelu B2B,
- czym różni się SEO dla stron www z sektorów B2B i B2C,
- jakie są skuteczne praktyki reklamowania się w Google AdWords dla B2B,
- jak wygląda e-mail marketing w komunikacji B2B,
- oraz jak automatyzacja wspiera nowoczesny lead nurturing.
Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”
Pełny spis treści wydania specjalnego 2015:
ARTYKUŁY
- Jak dotrzeć do klientów z segmentu B2B?
- W B2B ludzie kupują od ludzi – firmy są tylko na fakturach
- Marketing B2B, czyli człowiek do człowieka
- Houston, mamy problem
- Dobre relacje to dobre transakcje, czyli B2B 4 U
- B2B to nie B2C
- Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?
- 5 sposobów na wykorzystanie CRM-a do zwiększenia sprzedaży w B2B
- Perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej w segmencie B2B
- Lojalność w sektorze B2B
- Sprzedawaj słowem, czyli jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą
- Upominki reklamowe w relacjach biznesowych
- Jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B?
- W świetle reflektorów, czyli o event marketingu w segmencie B2B
- PR w praktyce – o biznesie i dla biznesu
- Skuteczny content marketing w modelu B2B
- 10 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu B2B
- Social media dla biznesu
- Różnice w SEO dla stron www z sektorów B2B i B2C
- Skuteczne praktyki reklamowania się w Google AdWords dla B2B
- E-mail marketing w komunikacji B2B
- 9 kroków do skutecznego e-mailingu B2B
- Jak automatyzacja wspiera nowoczesny lead nurturing?
- Najlepsze praktyki w prowadzeniu kampanii B2B w programmatic buying
- Scenariusz pozyskania leadów dla B2B
- Kampanie reklamowe online w sektorze B2B
- Po pierwsze mierzyć – czyli 5 raportów Google Analytics, które pozwolą Ci zwiększyć liczbę leadów
- Gra w skojarzenia, czyli dozwolone użycie cudzego znaku towarowego
KSIĄŻKI
- Przegląd książek
NARZĘDZIA MARKETERA I PREZENTACJE
- Produkty i usługi wspierające B2B
KALENDARZ MARKETERA
- Wydarzenia: lipiec, sierpień, wrzesień