Pomimo dynamicznego rozwoju narzędzi digitalowych podstawą marketingu są przede wszystkim relacje międzyludzkie. Na firmę składają się jednostki, coraz więcej dobrze zarządzanych organizacji zdaję więc sobie sprawę, że aby osiągnąć sukces w działaniach skierowanych do B2B, muszą dotrzeć do odpowiedniej osoby z komunikatem, który będzie adekwatny do pełnionej przez nią funkcji w organizacji. Niestety w świecie marketingu wartości, gdzie w centrum uwagi stoi konsument, a personalizacja jest jednym z najczęściej wymienianych wymogów komunikatów marketingowych, część działań wciąż prowadzona jest bez uwzględnienia podstawowych wręcz czynników odróżniających B2B i B2C. I choć linia między tymi dwoma rynkami zdaje się czasami zacierać, całkowite zignorowanie jej istnienia może być katastrofalne w skutkach.

Najnowsze wydanie specjalne magazynu „Marketer+” powstało z potrzeby wskazania możliwości, które przed uważnym marketerem otwiera rynek B2B. To przekrojowa publikacja złożona z artykułów wybranych ekspertów z branży, którzy odkrywają tajniki swoich najbardziej skutecznych taktyk. Z dumą prezentujemy Wam więc to wyjątkowe kompendium wiedzy, które – wykorzystane w odpowiedni sposób – stać się może kluczowym składnikiem recepty na sukces.
Na 112 stronach aktualnego numeru „Marketera+” zamieszczono artykuły ekspertów, którzy wyjaśnią m.in.:
Słuchaj „Marketer+” Podcast
- jakie są najważniejsze różnice między marketingiem B2B a B2C,
- jak dotrzeć z przekazem marketingowym do klienta z segmentu B2B,
- jaką wagę wg badań mają emocje przy podejmowaniu decyzji zakupowej w B2B,
- jak budować wizerunek eksperta na imprezach branżowych,
- jak dzięki social media i monitoringowi budować relacje,
- jak współpracować z innymi firmami podczas targów i konferencji,
- dlaczego stosowanie narzędzi, kanałów, metod B2C w komunikacji B2B nie działa,
- jakie zbierać dane o klientach, by później móc je wykorzystać do segmentacji,
- jak stopniowo optymalizować proces sprzedaży,
- jak zmieniają się strategie cenowe w segmencie B2B,
- jak budować lojalność w B2B,
- jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą,
- jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B,
- jak rozpocząć aktywność PR-ową w biznesie i zaplanować efektywną strategię komunikacji,
- jak prowadzić skuteczne działania content marketingowe w modelu B2B,
- czym różni się SEO dla stron www z sektorów B2B i B2C,
- jakie są skuteczne praktyki reklamowania się w Google AdWords dla B2B,
- jak wygląda e-mail marketing w komunikacji B2B,
- oraz jak automatyzacja wspiera nowoczesny lead nurturing.
Zamów teraz najnowszy numer „Marketera+”
Pełny spis treści wydania specjalnego 2015:
ARTYKUŁY
- Jak dotrzeć do klientów z segmentu B2B?
- W B2B ludzie kupują od ludzi – firmy są tylko na fakturach
- Marketing B2B, czyli człowiek do człowieka
- Houston, mamy problem
- Dobre relacje to dobre transakcje, czyli B2B 4 U
- B2B to nie B2C
- Nowe podejście do segmentacji, czyli w jaki sposób dostosować ofertę do rzeczywistych potrzeb klientów?
- 5 sposobów na wykorzystanie CRM-a do zwiększenia sprzedaży w B2B
- Perspektywy tworzenia i realizowania polityki cenowej w segmencie B2B
- Lojalność w sektorze B2B
- Sprzedawaj słowem, czyli jak stworzyć efektywną prezentację, która nie jest reklamą
- Upominki reklamowe w relacjach biznesowych
- Jak maksymalizować ROI w marketingu targowym B2B?
- W świetle reflektorów, czyli o event marketingu w segmencie B2B
- PR w praktyce – o biznesie i dla biznesu
- Skuteczny content marketing w modelu B2B
- 10 sposobów na wykorzystanie mediów społecznościowych w marketingu B2B
- Social media dla biznesu
- Różnice w SEO dla stron www z sektorów B2B i B2C
- Skuteczne praktyki reklamowania się w Google AdWords dla B2B
- E-mail marketing w komunikacji B2B
- 9 kroków do skutecznego e-mailingu B2B
- Jak automatyzacja wspiera nowoczesny lead nurturing?
- Najlepsze praktyki w prowadzeniu kampanii B2B w programmatic buying
- Scenariusz pozyskania leadów dla B2B
- Kampanie reklamowe online w sektorze B2B
- Po pierwsze mierzyć – czyli 5 raportów Google Analytics, które pozwolą Ci zwiększyć liczbę leadów
- Gra w skojarzenia, czyli dozwolone użycie cudzego znaku towarowego
KSIĄŻKI
- Przegląd książek
NARZĘDZIA MARKETERA I PREZENTACJE

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Produkty i usługi wspierające B2B
KALENDARZ MARKETERA
- Wydarzenia: lipiec, sierpień, wrzesień