Kobiety stawiają na świadomą konsumpcję? Jak najbardziej. Ponad połowa z nich chciałaby na bieżąco otrzymywać SMS-em informacje na temat aktualnych promocji ulubionych marek. Największą popularnością cieszą się komunikaty dotyczące ofert z kategorii odzież, obuwie i akcesoria – tak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl.
Kobiety odgrywają w naszym społeczeństwie coraz większą rolę, o czym świadczy m.in. fakt, że obecnie stanowią one 58% studentów polskich uczelni, 4,5 mln z nich jest żywicielkami rodziny (dane GUS-u), a blisko 70% w wieku produkcyjnym jest aktywnych zawodowo. Zgodnie z badaniem „Gender Factor” kobiety podejmują decyzje zakupowe częściej niż mężczyźni. Co więcej, są one bardzo świadomymi konsumentami.
Jak wynika z raportu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przygotowanego przez platformę SerwerSMS.pl, blisko połowa kobiet jest zainteresowana otrzymywaniem powiadomień SMS o promocjach, a 60% badanych chciałoby dostawać informacje tekstowe na temat promocji dotyczących odzieży/obuwia/akcesoriów. Na kolejnych miejscach znalazły się powiadomienia o wydarzeniach rozrywkowych i kulturalnych (35%), usługach kosmetycznych i fryzjerskich (34%), produktach spożywczych (34%) oraz aktualnych ofertach w restauracjach, kawiarniach i pubach (34%). Popularnością cieszą się również komunikaty dotyczące obniżek cen sprzętu RTV/AGD (30%).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wiadomości SMS pozwalają na zapoznanie klienta z nowościami, jak również mogą stać się jednym ze sposobów na znalezienie najbardziej atrakcyjnej oferty. Jest to możliwe np.: dzięki zniżkom, które otrzymują klienci z okazji urodzin, czy też organizowanym przez sklepy konkursom.
Liczy się czas i miejsce
Według danych z raportu ponad 3/4 respondentów byłoby zainteresowanych otrzymywaniem SMS-ów na temat ich ulubionych marek. Co ciekawe, 47% chciałoby co najmniej raz w tygodniu dostawać krótkie komunikaty tekstowe z informacjami o promocjach/aktualnościach w sklepach lub punktach usługowych. Nic dziwnego. Komunikaty SMS są skutecznym narzędziem dotarcia do konsumentów, co jest niezwykle przydatne, jeśli zależy nam na szybkim poinformowaniu o specjalnej ofercie czy wyprzedaży. Warto zwrócić uwagę na fakt, że powiadomienia SMS może odbierać praktycznie każdy posiadacz telefonu, a czas dostarczenia wiadomości to maksymalnie kilkadziesiąt sekund. Jednak to, co jest w tym wszystkim najważniejsze, to to, że po otrzymaniu informacji np. o zniżce, a wraz nią kodu rabatowego, można z niej skorzystać niemal od razu.
[opis]Wykres 1. Branże, którymi respondenci są zainteresowani w kontekście otrzymywania SMS-ów o promocjach w sklepach i punktach usługowych[/opis]
[zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przeprowadzone przez SerwerSMS.pl[/zrodlo]
Rabat królem promocji
Wśród respondentów szczególnym zainteresowaniem cieszą się bardzo praktyczne powiadomienia o rabatach na zakup produktu lub usługi – informacje o promocjach i obniżkach otrzymane chociażby z ulubionych salonów kosmetycznych czy fryzjerskich, np. o jesiennej promocji – 30% na zabiegi regenerujące skórę po lecie lub przygotowujące ją na nadejście zimy. Niezwykle przydatne w takim przypadku są powiadomienia umożliwiające zarezerwowanie terminu oraz otrzymanie wiadomości zwrotnej z jego potwierdzeniem. Za przydatne uznawane są również powiadomienia o zbliżających się wizytach. Dzięki nim klientki mają pewność, że nie przegapią relaksującej wizyty u fryzjera czy kosmetyczki. Dużą popularnością cieszą się także wiadomości SMS informujące o możliwości zakupu dwóch produktów lub usług w cenie jednego.
[opis]Wykres 2. Najbardziej interesujące typy promocji, o których informować można za pośrednictwem SMS-a[/opis][zrodlo]Badanie „Komunikacja SMS w Polsce 2014” przeprowadzone przez SerwerSMS.pl[/zrodlo]
Klasyczny SMS ma już ponad 20 lat. Wydawać by się mogło, że po tak długim czasie w świecie szybko zmieniających się nowych technologii usługa ta straci na ważności. SMS ma się jednak bardzo dobrze, nie tylko w klasycznym wydaniu, ale również jako najbardziej interesująca konsumentów forma promocji.
[kreska]Informacje o badaniu
Raport „Komunikacja SMS w Polsce 2014” podsumowuje zakrojone na szeroką skalę ogólnopolskie badanie konsumenckie przeprowadzone w Polsce w 2014 roku i przedstawia preferencje komunikacyjne Polaków. Raport dostępny jest na stronie www.badanie.serwersms.pl.
[kreska]Artykuł promocyjny