W dobie powszechnych zakupów online marki miewają problemy, aby przyciągnąć konsumentów do swoich salonów. Są jednak na to sposoby. Dowiedz się, jak firma Under Armour zachęciła swoich odbiorców do wizyty w punktach sprzedaży.

Na dojrzałym rynku e-commerce sklepy stacjonarne, a zwłaszcza salony firmowe marek premium, odgrywają potrójną rolę. Zgodnie z mechanizmem odwróconego ROPO (research offline purchase online) coraz częściej odwiedzamy je po to, aby zobaczyć, porównać, przymierzyć.
Przychodzimy więc do sklepu, żeby kupić produkt lub go wybrać, a następnie w internecie znaleźć go w najniższej cenie. Nie bez znaczenia jest również możliwość stworzenia okazji do kontaktu konsumenta z marką w jej własnym świecie, czyli salonie firmowym. Tym samym rozwiązania, które pozwalają przyciągnąć potencjalnych klientów do punktów stacjonarnych, zyskują na znaczeniu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Założenia kampanii Under Armour
Marka Under Armour wykorzystała w kampanii wprowadzającej nową linię butów Infinite Elite rozwiązanie Geo Personalized Ad z portfolio Hybrid. Chciała w ten sposób skierować użytkowników smartfonów do wybranych salonów i zmierzyć skuteczność zastosowanego rozwiązania.
Trwająca ponad miesiąc kampania objęła swoim zasięgiem 5 miast: Warszawę, Poznań, Kraków, Łódź i Szczecin. Reklamy z możliwością wyświetlenia adresu i odległości do najbliższego salonu sprzedaży pojawiały się w aplikacjach mobilnych użytkownikom smartfonów w odległości do 10 km.
Wykorzystano zarówno standardowe formaty banerowe, jak i bardziej angażujące uwagę pełnoekranowe interstitiale. Następnie została zmierzona liczba użytkowników, którzy po kontakcie z reklamą pojawili się w lokalizacji.
Kampania trwała od 26 lutego do 30 marca 2024 r. Za strategię i zaplanowanie kampanii odpowiadała agencja Value Media. Jej realizację powierzono firmie Hybrid.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Jakie były efekty przeprowadzonej kampanii
Kampania zrealizowała założone cele trafficowe i otrzymano wnioski gotowe do wykorzystania podczas optymalizacji przyszłych kampanii. Oprócz tego dokładna analityka pozwoliła na wyciągnięcie cennych informacji dotyczących catchment area, czyli obszaru o potencjalnie najwyższej sile oddziaływania, z którego dana lokalizacja przyciąga największą liczbę klientów.
Postawiony przed kampanią cel sprowadzenia do salonów co najmniej 5 tys. unikalnych odwiedzających został zrealizowany z 26-procentową nadwyżką. Analiza zebranych danych pozwoliła również na ocenę prawdopodobieństwa pojawienia się klientów w salonie stacjonarnym w zależności od wybranych czynników, takich jak częstotliwość kontaktu z reklamą, pora wyświetlenia czy format.
Jedną z cennych obserwacji było zróżnicowanie struktury wyświetleń reklamy i wskaźnika CTR (click through rate) według pór dnia. Najwięcej wyświetleń było generowanych w godzinach przedpołudniowych, podczas gdy zainteresowanie mierzone klikalnością koncentrowało się w godzinach popołudniowych – przekładało się to jednocześnie na wzmożony ruch w salonach w tej części dnia.
Jak pozyskane dane przełożą się na efektywność przyszłych kampanii
Szczegółowa analiza efektów kampanii na poziomie każdej lokalizacji pokazała różnice i wskazała kierunki optymalizacji przyszłych kampanii indywidualnie dla każdego salonu. Wyniki przekraczające 3-procentowy udział użytkowników, którzy po kontakcie z reklamą pojawili się w sklepie, przy szerokim zasięgu geograficznym (10 km) i demograficznym to duży sukces kampanii.
Taki wynik zanotowano w trzech z pięciu miast. Średnia wartość dla kampanii to 3,61%. Ponieważ jednym z celów tej testowej kampanii było wyznaczenie catchment area dla każdej lokalizacji, wnioski pozwolą w przyszłych kampaniach odpowiednio zawęzić zasięg geograficzny tak, aby zmaksymalizować ten wskaźnik i tym samym uzyskać jeszcze wyższą efektywność kosztową.
– Zaawansowana analityka, możliwa dzięki połączeniu geolokalizacji i technologii z obszaru AdTech, pozwala nam optymalizować działania nastawione na zachęcanie klientów do odwiedzania salonów stacjonarnych. To ważne w tak konkurencyjnej branży jak obuwie i odzieży sportowa – podsumował Paweł Rosłan, communication planner Value Media.
Materiał partnera