Pojęcie sprzedaży prowokacyjnej powstało w Stanach Zjednoczonych w czasach kryzysu finansowego w 2008 roku, kiedy okazało się że sprzedawcy na całym świecie przeżywali swoje „najgorsze czasy”. Działy sprzedaży z dnia na dzień osiągały coraz gorsze wyniki, klienci przestali kupować, zapanowała panika. Firmy pragnęły jak najszybszego rozwiązania problemu, zaś sprzedawcy zrozumienia i akceptacji zaistniałej sytuacji. Czekała nas rewolucja.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego model sprzedaży prowokacyjnej (ang. challenger sale) został uznany przez światowych ekspertów za czwartą rewolucję sprzedażową,
- z jakich cech składa się profil sprzedawcy-prowokatora,
- na czym polega przewaga sprzedaży prowokacyjnej w odniesieniu do innych profili sprzedaży,
- jak techniki lingwistyczne uskuteczniają proces sprzedaży.