Do 7 marca przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych mogą głosować na kandydatki i kandydatów do zdobycia nagród AD WO/MAN oraz wskazywać kandydatów do tytułu AD Marketer. To już trzynasta edycja tego konkursu.

Kandydatów na short listy w każdej z pięciu kategorii wskazało ponad stuosobowe grono ekspertów. Spośród tych wskazań nominowanych wyłoniła redakcja magazynu „Press”.
Od 17 do 21 lutego na profilu Press.pl i w social mediach laureaci poprzedniej edycji konkursu ogłaszali kolejne nominacje. Aby zagłosować w plebiscycie, firmy uprawnione do głosowania powinny wypełnić formularz znajdujący się na stronie adwoman. Głosowanie startuje o godz. 10:00.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pełna lista nominowanych do AD WO/MAN Roku 2024 (kolejność alfabetyczna)
Kategoria Agencje reklamowe:
- Wojciech Borowski – group CEO McCann Poland,
- Dawid Kaźmierczak – founder & CCO Polot,
- Małgorzata Majcher – chief strategy & innovation officer DDB Warszawa,
- Lena Stryjewska – managing director 2012 Agency,
- Maciej Twardowski – chief creative officer Ogilvy Poland.
Kategoria Agencje mediowe:
- Magda Kolenkiewicz – dyrektorka generalna Starcom,
- Joanna Okła – CEO EssenceMediacom,
- Michał Strzałkowski – business development director Mediahub,
- Beata Szcześniak – general manager Spark Foundry,
- Kamil Wiszowaty – CEO Group One Media.
Kategoria Agencje PR:
- Tomasz Alberski – managing partner K+ Group,
- Dorota Bieniek – prezeska LoveBrands Group,
- Zofia Bugajna-Kasdepke – prezeska SEC Newgate CEE,
- Paweł Trochimiuk – prezes The Partners,
- Katarzyna Życińska – CEO 38Content Communication.
Kategoria Studia produkcyjne:
- Tomasz Dławichowski – partner zarządzający Timecode Film Production,
- Magdalena Garska – CEO Xantus TV,
- Justyna Górniak – CEO Papaya Films,
- Konrad Mikołajczyk – head of production/vice CEO Film Produkcja,
- Sławomir Richert – dyrektor zarządzający, creative producent, partner Warsaw Production Team.
Kategoria Young:

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
- Patrycja Czapelska – operations manager DRUM,
- Szymon Dziewięcki – project manager SEC Newgate CEE,
- Aleksandra Karkosa – producer & production manager F25 Production House,
- Filip Kniej – creative director / co-founder Cukier,
- Wiktoria Wójcik – co-founder / CMO inStreamly.
Zasady konkursu i etapy
Tytuł AD WO/MAN Roku jest przyznawany za sukces w biznesie reklamowym lub PR, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie lub w PR.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz szósty zostanie wręczona nagroda dla AD Marketera Roku. Ten tytuł może otrzymać osoba fizyczna pracująca po stronie klienta agencji reklamowej, agencji mediowej, agencji PR, studia produkcyjnego i postprodukcyjnego lub studia dźwiękowego w Polsce. To wyróżnienie zostanie przyznane za:
- sukces w biznesie marketingowym,
- innowacyjność i kreatywność w budowaniu pozycji marki/produktu,
- wytyczanie trendów,
- przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych.
AD Marketerem Roku nie mogą zostać osoby z firm, które głosują w konkursie.
W tym roku odbędzie się również wybór Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji Roku 2024. Tytuł zostanie przyznany osobie kreatywnej, odważnej i skutecznej, której działania w zakresie komunikacji marketingowej są odpowiedzialne, etyczne i godne naśladowania, a ona sama odniosła spektakularny sukces w ramach działaniach komunikacyjnych marki dzięki efektywnym strategiom przygotowanym we współpracy z agencjami public relations, mediowymi oraz mediami.
W pierwszym etapie do wskazania najlepszych spośród siebie zostaną zaproszeni szefowie komunikacji 500 marek, które ujęte zostały w ubiegłorocznym zestawieniu „Top Marka” realizowanym przez magazyn „Press”. Każdy z ekspertów wskazujących kandydatki/kandydatów do tytułu może wskazać od 1 do 3 nazwisk wraz z uzasadnieniem. Następnie wszystkie głosy zostaną podliczone, a osoby z największą liczbą głosów trafią do drugiego etapu. W nim jury dokona wyboru Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji Roku 2024.
Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na stronie organizatora. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali 1 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.
Partnerem medialnym plebiscytu jest „Marketer+”