Do 7 marca przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych mogą głosować na kandydatki i kandydatów do zdobycia nagród AD WO/MAN oraz wskazywać kandydatów do tytułu AD Marketer. To już trzynasta edycja tego konkursu.

Kandydatów na short listy w każdej z pięciu kategorii wskazało ponad stuosobowe grono ekspertów. Spośród tych wskazań nominowanych wyłoniła redakcja magazynu „Press”.
Od 17 do 21 lutego na profilu Press.pl i w social mediach laureaci poprzedniej edycji konkursu ogłaszali kolejne nominacje. Aby zagłosować w plebiscycie, firmy uprawnione do głosowania powinny wypełnić formularz znajdujący się na stronie adwoman. Głosowanie startuje o godz. 10:00.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pełna lista nominowanych do AD WO/MAN Roku 2024 (kolejność alfabetyczna)
Kategoria Agencje reklamowe:
- Wojciech Borowski – group CEO McCann Poland,
- Dawid Kaźmierczak – founder & CCO Polot,
- Małgorzata Majcher – chief strategy & innovation officer DDB Warszawa,
- Lena Stryjewska – managing director 2012 Agency,
- Maciej Twardowski – chief creative officer Ogilvy Poland.
Kategoria Agencje mediowe:
- Magda Kolenkiewicz – dyrektorka generalna Starcom,
- Joanna Okła – CEO EssenceMediacom,
- Michał Strzałkowski – business development director Mediahub,
- Beata Szcześniak – general manager Spark Foundry,
- Kamil Wiszowaty – CEO Group One Media.
Kategoria Agencje PR:
- Tomasz Alberski – managing partner K+ Group,
- Dorota Bieniek – prezeska LoveBrands Group,
- Zofia Bugajna-Kasdepke – prezeska SEC Newgate CEE,
- Paweł Trochimiuk – prezes The Partners,
- Katarzyna Życińska – CEO 38Content Communication.
Kategoria Studia produkcyjne:
- Tomasz Dławichowski – partner zarządzający Timecode Film Production,
- Magdalena Garska – CEO Xantus TV,
- Justyna Górniak – CEO Papaya Films,
- Konrad Mikołajczyk – head of production/vice CEO Film Produkcja,
- Sławomir Richert – dyrektor zarządzający, creative producent, partner Warsaw Production Team.
Kategoria Young:
- Patrycja Czapelska – operations manager DRUM,
- Szymon Dziewięcki – project manager SEC Newgate CEE,
- Aleksandra Karkosa – producer & production manager F25 Production House,
- Filip Kniej – creative director / co-founder Cukier,
- Wiktoria Wójcik – co-founder / CMO inStreamly.
Zasady konkursu i etapy
Tytuł AD WO/MAN Roku jest przyznawany za sukces w biznesie reklamowym lub PR, nowatorstwo i kreatywność, promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie lub w PR.
Podczas tegorocznej edycji konkursu AD WO/MAN po raz szósty zostanie wręczona nagroda dla AD Marketera Roku. Ten tytuł może otrzymać osoba fizyczna pracująca po stronie klienta agencji reklamowej, agencji mediowej, agencji PR, studia produkcyjnego i postprodukcyjnego lub studia dźwiękowego w Polsce. To wyróżnienie zostanie przyznane za:
- sukces w biznesie marketingowym,
- innowacyjność i kreatywność w budowaniu pozycji marki/produktu,
- wytyczanie trendów,
- przestrzeganie standardów społecznej odpowiedzialności biznesu i dobrych praktyk przetargowych.
AD Marketerem Roku nie mogą zostać osoby z firm, które głosują w konkursie.
W tym roku odbędzie się również wybór Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji Roku 2024. Tytuł zostanie przyznany osobie kreatywnej, odważnej i skutecznej, której działania w zakresie komunikacji marketingowej są odpowiedzialne, etyczne i godne naśladowania, a ona sama odniosła spektakularny sukces w ramach działaniach komunikacyjnych marki dzięki efektywnym strategiom przygotowanym we współpracy z agencjami public relations, mediowymi oraz mediami.
W pierwszym etapie do wskazania najlepszych spośród siebie zostaną zaproszeni szefowie komunikacji 500 marek, które ujęte zostały w ubiegłorocznym zestawieniu „Top Marka” realizowanym przez magazyn „Press”. Każdy z ekspertów wskazujących kandydatki/kandydatów do tytułu może wskazać od 1 do 3 nazwisk wraz z uzasadnieniem. Następnie wszystkie głosy zostaną podliczone, a osoby z największą liczbą głosów trafią do drugiego etapu. W nim jury dokona wyboru Dyrektora/Dyrektorki Komunikacji Roku 2024.
Regulamin konkursu oraz panel do głosowania dostępne są na stronie organizatora. Laureatów poznamy podczas uroczystej gali 1 kwietnia w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.
Partnerem medialnym plebiscytu jest „Marketer+”