W dniach 26-27 listopada w Centrum Kongresowym Hotelu Rzeszów odbędzie się 5. Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który w ubiegłych latach cieszył się dużym zainteresowaniem, nie tylko wśród samorządowców. Tegoroczna edycja dotyczyć będzie strategii miasta i regionu, skutecznego jej tworzenia, a także wdrażania.
Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach to wydarzenie, którego celem jest wymiana doświadczeń i opinii praktyków biznesu i samorządowców, którzy codziennie zajmują się planowaniem i wdrażaniem rozwiązań komunikacyjnych i marketingowych w samorządach. Kongres jest w szczególności skierowany do przedstawicieli samorządów, administracji, agencji, jak i instytucji okołobiznesowych. Jego motywem przewodnim są strategie, które powinny stanowić fundament długofalowego działania, jakim jest kreowanie wizerunku miasta i regionu.
Strategia jako element skutecznego zarządzania komunikacją i promocją
Podczas Kongresu dużo uwagi poświęcone będzie tworzeniu i wdrażaniu dokumentów strategicznych. Prelegenci będą omawiali dotychczas wdrożone strategie, ale także zwrócą uwagę na często pojawiające się problemy i bariery w ich wdrażaniu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Największym współcześnie problemem jest to, że tworzy się strategie zbyt skomplikowane, wyrafinowane, już nie tylko trudne w czytaniu, ale prawie niemożliwe do wdrożenia. Tam, gdzie strategia jest przygotowana w profesjonalny sposób i właściwie wdrożona – jest ona drogowskazem dla całej organizacji. Porządkuje komunikację, nadając jej ton i spójność – mówi Bohdan Pawłowicz, członek Rady Nadzorczej IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce.
Najważniejsze tematy dyskusji
Podczas wykładów prelegenci przedstawią m.in. zalety systemów bezzałogowych, które mogą zostać śmiało wykorzystane do promocji terenów inwestycyjnych w gminach. W trakcie Kongresu nie zabraknie też tematu związanego z identyfikacją wizualną jednostek samorządów terytorialnych oraz ich obecności w internecie, z praktycznymi przykładami wykorzystania możliwości, jakie daje obecnie technologia. Swoje miejsce w dyskusji znajdą również kwestie związane z aplikacjami i mobilnymi stronami internetowymi, będącymi podstawą cyfrowej strategii promocji w samorządach. Prelegenci podkreślą także znaczenie i miejsce mediów w strategii samorządów. Dodatkowo zostanie poruszona kwestia tworzenia ekosystemu mediów w mieście, która nie jest najłatwiejszym zadaniem, jednak wiedza i odpowiednie podejście do tematu mogą zapewnić sukces. – Ważne, aby wiedzieć, w jaki sposób budować nasze media, jak je promować. Nie wystarczy tworzenie przeciętnego contentu, on musi być ciekawy żeby zainteresować i co najważniejsze – zaangażować. Powinniśmy wychodzić naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom mieszkańców, którzy są naszymi głównymi odbiorcami – powiedział Szymon Sikorski, prezes zarządu PUBLICON.
Ponadto „konkretnie i praktycznie” zostanie omówiony temat wpływu społecznego. Prelegenci będą mówić także o tym, jak rozwijać relacje ze wszystkimi, których dotyczy wdrażana strategia. Kiedy promujemy region trudno robić to w oderwaniu od jego poszczególnych miast. – Każdy obszar – czy jest to województwo, powiat, czy gmina – ma swoje serce, swój punkt centralny, najbardziej rozpoznawalny na zewnątrz. Promując podkarpackie staramy się koordynować nasze działania ze stolicą regionu i szukać synergii. Już kilka razy udało nam się połączyć budżety miasta i województwa, aby wspólnie zrealizować przedsięwzięcia o zasięgu międzynarodowym, z korzyścią dla Rzeszowa i całego Podkarpacia – mówi Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Podczas Kongresu uczestnicy wezmą również udział w warsztatach, podczas których będą mogli zgłębić tajniki promocji samorządu przy pomocy produkcji filmowych, planowania komunikacji podporządkowanych budowaniu marki miejsca, a także dowiedzieć się więcej o prawie zamówień publicznych w samorządach.
Szczegóły dotyczące rejestracji na konferencję znajdują się pod adresem: www.podkarpackie.org.pl.
Marketer+ jest patronem medialnym wydarzenia.
[kreska]Organizatorem Kongresu jest firma Exacto. Głównymi partnerami Kongresu są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszów i Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.