Marketerów można podzielić na dwie grupy: nieskutecznych, którzy wysyłają ten sam przekaz do różnych odbiorców i skarżą się na brak efektów oraz skutecznych, którzy personalizują przekaz i odnoszą sukces w sprzedaży. Dostępne dzisiaj technologie pozwalają na bardzo głęboką personalizację i precyzyjne dostosowanie oferty oraz komunikatu do potrzeb poszczególnych konsumentów.

Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego personalizacja komunikatu jest tak ważna,
- na czym polega głęboka personalizacja,
- jak, wykorzystując personalizację skutecznie dotrzeć do klienta,
- jak zbudować przekaz angażujący wszystkie narządy zmysłów klienta.
Istotą marketingu bezpośredniego jest dotarcie z komunikatem wprost do zainteresowanego ofertą odbiorcy. Kilkanaście lat temu marketerzy w swoich kampaniach wykorzystywali tylko e-mail i telemarketing. Dzisiaj, gdy presja konkurencyjna na rynku jest bardzo silna, takie działanie nie wystarcza.
Zatytułowanie listu imieniem adresata, np. „Szanowna Pani Anno”, oznacza podstawową personalizację przekazu – i niewykorzystanie w pełni możliwości nawiązania relacji z klientem. Kluczem do sukcesu jest głęboka personalizacja, którą umożliwiają bogata w informacje o kliencie baza danych oraz zaawansowane technologie druku. Podstawą personalizacji jest zbieranie i aktualizowanie kluczowych informacji na temat klientów. Im więcej informacji o kliencie i firmie posiadasz, tym dokładniej możesz personalizować przekaz.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dalej, systemy CRM umożliwiają segmentację odbiorców, a personalizacja w marketingu – skuteczną komunikację zgodną z potrzebami klientów. By móc skutecznie personalizować, należy zbierać dane na temat klienta i odpowiednio dobierać oferty. Wysyłanie osobie, która niedawno zdecydowała się na kredyt hipoteczny, lepszej oferty kredytowej może spowodować u niej frustrację. Potwierdzają to badania Janrain & Harris Interactive: prawie trzy czwarte konsumentów w internecie jest niezadowolonych z serwisów, w których oferty, reklamy czy promocje nie są związane z ich zainteresowaniami. Oczywiście możliwości dopasowania oferty jest o wiele więcej i należy z nich korzystać w każdej branży.
Połączenie technologii informatycznych i poligraficznych pozwala na personalizację zarówno tekstu, jak i obrazu. Oprócz używania bezpośrednich zwrotów do adresata z podziałem na płeć, możesz pokazać także zmienną grafikę, np.: inny obraz dla kobiet, inny dla mężczyzn, jeszcze inny dla dziecka, inny obraz dla osób, które w wakacje preferują aktywne zwiedzanie, jeszcze inny dla osób, które nastawiają się na typowy wypoczynek.
Ale to nie koniec możliwości personalizacji! Dzisiejsze technologie druku pozwalają zrealizować najbardziej kreatywne pomysły.
EDC Expert Direct Communication, integrując narzędzia nowoczesnego marketingu bezpośredniego, oferuje również personalizowaną stronę internetową tzw. PURL) oraz personalizowane wideo. Z ponad 15-letniego doświadczenia wiemy, że skuteczne, zintegrowane ze sobą narzędzia to doskonały sposób na zainteresowanie klienta ofertą. Kampanie docierają z personalizowanym przekazem bezpośrednio do odbiorców i angażują emocje klienta. Oddziałują na wszystkie jego zmysły, począwszy od dotyku i wzorku kończąc na słuchu i zapachu.
Dlaczego personalizacja działa? Spójrz na sprawę od strony psychologii. Każdy chce się czuć wyjątkowy, wyróżnić się i wejść w relację z osobą lub firmą, która zaoferuje mu niezapomniane doświadczenia.
Po personalizację sięgają też marki kojarzone jako masowe i – wydawać by się mogło – niepotrzebujące personalizacji. Przykładem jest Coca-Cola, która przez kilkadziesiąt lat sprzedawała napoje w identycznych butelkach lub puszkach. Od kilku lat są one jednak dostępne na półkach w wersjach z nadrukowanymi imionami albo śmiesznymi hasłami. Do wyboru jest co najmniej kilkaset wersji.
W EDC Expert Direct Communication z roku na rok realizujemy coraz więcej kampanii marketingu bezpośredniego. Oznacza to, że trend personalizacji dotyczy wszystkich branż i każdy marketer wcześniej czy później decyduje się na wdrożenie tej usługi w swojej kampanii.
Jesteś zainteresowany stworzeniem zintegrowanej kampanii multikanałowej opartej na głębokiej personalizacji przekazu? Napisz do mnie lub skontaktuj się przez stronę www.edcexpert.pl.
Artykuł promocyjny