Psychologia konsumenta

Przestań nazywać ludzi konsumentami

Kiedy dowiedziałam się, że temat przewodni najnowszego wydania „Marketera+” dotyczy neuromarketingu i psychologii „konsumenta”, zastanawiałam się,...

2 minuty czytania

Podstawowy Felieton

Przede wszystkim człowiek –  jak wiedzę o ludzkim umyśle przełożyć na skuteczność działań marketingowych

10 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Jaskiniowiec w supermarkecie. Mapa mózgu klienta w praktyce

11 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Badania neuromarketingowe. Zajrzyj w głąb umysłu konsumenta i poznaj jego prawdziwe potrzeby

Marki, żeby przetrwać, stawiają sobie nadrzędny cel: jak najwierniej odzwierciedlić potrzeby swoich klientów. Coraz częściej...

6 minut czytania

Zaawansowany Artykuł

Dlaczego archetypy ułatwiają komunikację?

Nie, to nie będzie artykuł o tym, w jaki sposób wybrać archetyp dla swojej marki. A przynajmniej nie...

8 minut czytania

Zaawansowany Felieton

Jak pisać o różnych ofertach do różnych odbiorców w spójny i efektywny sposób

Jak pisać, żeby dotrzeć do różnych ludzi – ale nie stracić tożsamości swojej marki? Dlaczego...

10 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Nowy język sieci – cybersemantyka. Jak tworzyć e-komunikaty, aby kreować świadomość odbiorcy

7 minut czytania

Zaawansowany Artykuł

Metafora, szok i liczby – odrobinka markosztuczek

SARS CoV-2, COVID-19, koronawirus – to skróty i słowa, które od lutego tego roku najczęściej...

3 minuty czytania

Podstawowy Felieton

Dlaczego nie zaufałem spleśniałemu burgerowi?

Marka Burger King od kilku (przynajmniej) lat zdaje się należeć do awangardy kreatywności i ulubieńców...

4 minuty czytania

Podstawowy Felieton

Wsłuchaj się i zaangażuj w potrzeby swoich klientów. Wpływ sytuacji społecznych na przekaz w reklamie

Przekazy reklamowe są obecne w każdej sferze naszego funkcjonowania. Marki reagują na potrzeby konsumentów i dostarczają im...

7 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Jak przygotować emocjonalną kampanię, która poruszy serca (i portfele)

Podstawowym zadaniem reklamy jest wpływanie na zachowania konsumentów. Marketerzy chcieliby, aby każdy komunikat kończył się...

4 minuty czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Niezaspokojona potrzeba marketerów

Marketing jest dziedziną, w której wciąż trzeba myśleć o cudzych potrzebach nadających się do zyskownego zaspokojenia. Taka...

7 minut czytania

Felieton

Zasady neurodesignu. Jak zaprojektować opakowanie produktu, aby wywołać określone zachowania i emocje klienta

Zrozumienie działania mózgu konsumenta podczas wszelkich interakcji z produktem, opakowaniem czy usługą jest niezwykle istotne...

10 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Psychologia a UX. Ciekawostki i eksperymenty, które pomogą Ci projektować lepsze produkty i usługi

Jeżeli zajmujesz się projektowaniem doświadczeń klienta (UX) i masz do dyspozycji całą gamę narzędzi diagnostycznych,...

6 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Marketing od kulis: Co czuje mózg, gdy jemy ser? Neuromarketing w budowaniu marki sera żółtego

7 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Psychologia płacenia więcej. Jak tworzyć strategie marek premium

5 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Jak wykorzystać zdobycze ekonomii behawioralnej w e-mail marketingu

Wiele razy w swoich artykułach na łamach „Marketera+” odnosiłem się do badań i odkryć takich...

6 minut czytania

Średniozaawansowany Artykuł

Dylematy szalonego naukowca

Kolejni zaniepokojeni znajomi wysyłają mi link do dokumentu Netflixa „The Social Dilemma”. Odkrywają w tym...

4 minuty czytania

Podstawowy Felieton