Chcesz zrozumieć, jak ludzie reagują na różne bodźce, jakie mechanizmy emocjonalne kierują ich wyborami oraz jak zmysły wpływają na decyzje zakupowe? Sięgnij po 70. numer „Marketera+”, poświęcony psychologii w działaniach marketingowych. Nasi eksperci zdradzają, jaka jest rola psychologii w komunikacji i sprzedaży, jak konsumenci przetwarzają i zapamiętują przekazy brandów, jak kultura dopaminowa wpływa na zachowania ludzi, co kształtuje ich decyzje zakupowe, jakie bodźce na nich działają i co skłania ich do wyboru konkretnej oferty. Ten numer zawiera również dodatek specjalny o reklamie (D)OOH.

70 wydanie „Marketera+” to kopalnia wiedzy na temat wykorzystania mechanizmów psychologicznych przez marki. Poznasz w nim przykładowe strategie marketingowe, które bazują na wykorzystaniu zmysłów.
Z tego numeru dowiesz się także: jak projektować produkty i usługi, które spełniają i przewidują ludzkie oczekiwania, jak w praktyce wdrożyć neuromarketing oraz techniki perswazji i mechanizmy behawioralne do codziennych działań i jak wzmocnić przekaz marki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Zamów „Marketera+” o psychologii w marketingu
Zebraliśmy również praktyczne wskazówki dotyczące oddziaływania na zmysły w copywritingu. Pokazujemy, jak dostosowywać teksty do szybkiego przeglądania i skanowania, tworząc jednocześnie treści zgodne z wymaganiami Polskiego Aktu o Dostępności. Poznasz także przykłady zastosowania technik perswazji w reklamach PPC, które skutecznie zachęcają użytkowników do kliknięcia, oraz nauczysz się, jak przygotowywać takie materiały.
Podpowiadamy też, jak stworzyć efektywny hook, który angażuje zmysły i przyciąga uwagę odbiorców wideo, jak wykorzystać mechanizmy motywacyjne do budowania emocjonalnej więzi z odbiorcami oraz dlaczego konsumenci odchodzą od FOMO na rzecz JOMO.
Specjalny dodatek o (D)OOH rzuca światło na najnowsze trendy i wyzwania związane z reklamą outdoorową. Eksperci wskazują narzędzia i rozwiązania, w jakie warto inwestować, oraz prezentują kampanie, które w ostatnim czasie przykuły ich uwagę. Omawiają również, jak wykorzystywać dane – w tym dane behawioralne – w planowaniu kampanii (D)OOH i jak takie informacje skutecznie pozyskiwać.
Zamów „Marketera+” o psychologii w marketingu
W rozmowie z Magdaleną i Łukaszem Murawskimi o roli kreatywności i strategii w budowaniu wyróżniających się marek opowiada Jacob Cass – projektant marki, strateg i założyciel JUST Creative. W kolejnej odsłonie swojego cyklu Anna Dobosz wyjaśnia, jak skutecznie docierać do klientów w Rumunii, a Jacek Szlak w felietonie wskazuje, jak firmy mogą kształtować wybory konsumentów i jednocześnie dbać o ich dobrostan.
W innych artykułach przeczytasz, jak dzięki skutecznej współpracy marketingu z produktem budować przewagę konkurencyjną, jak projektować kreatywne strefy sponsorskie podczas eventów oraz jak zbudować silną platformę komunikacyjną na przykładzie marki bp.
Z „M+” 70 dowiesz się m.in.:
- co kształtuje decyzje konsumentów i jakie produkty wybierają,
- jak projektować produkty i usługi cyfrowe, które spełniają i przewidują ludzkie oczekiwania,
- jak konsumenci przetwarzają i zapamiętują przekazy marek,
- jak wykorzystać mechanizmy motywacyjne do budowania emocjonalnej więzi odbiorców z marki,
- jak kultura dopaminowa wpływa na zachowania konsumenckie oraz strategie produktowe i marketingowe,
- jak w praktyce wykorzystać techniki perswazji w reklamach PPC, aby zachęcić użytkownika do kliknięcia,
- jakie są istotne mechanizmy psychologiczne, które najlepiej sprawdzają się w social mediach w 2025 r.,
- jak w praktyce wdrożyć neuromarketing, techniki perswazji i mechanizmy behawioralne do codziennych działań w social mediach,
- jak oddziaływać na zmysły w copywritingu,
- po jakie kategorie słów i techniki sięgać, aby tworzyć zmysłowy content,
- jak dostosować tekst do szybkiego przeglądania i skanowania,
- jak korzystać z mocy prostego języka, aby pisać angażujące teksty,
- jak stworzyć efektywny hook, który oddziałuje na zmysły i zwraca uwagę odbiorców wideo,
- co poza ceną definiuje dziś luksus i jak hiperpersonalizacja zmienia komunikację,
- dlaczego konsumenci odchodzą od FOMO na rzecz JOMO,
- jak uwzględniać różnorodność w procesie tworzenia produktów i usług,
- jak etycznie projektować negatywne emocje w produkcie,
- jak wykorzystać nostalgię w marketingu, oraz jak połączyć sentyment z nowoczesnością, aby trafić do różnych pokoleń.
Z dodatku reklamie (D)OOH dowiesz się m.in.:
- jakie innowacje w reklamie (D)OOH będą dominować w 2025 r.?,
- jakie są największe wyzwania dla marketerów w obszarze (D)OOH,
- jakie są najczęstsze błędy w kampaniach (D)OOH,
- w które narzędzia i rozwiązania warto zainwestować,
- jakie były najlepsze kampanie (D)OOH w 2024 r.,
- jakie dane można wykorzystać w kampaniach digital out of home i skąd je pozyskiwać,
- jak wykorzystać dane behawioralne w precyzyjnym planowaniu kampanii outdoorowych,
- jakie korzyści oferuje format reklamy na rowerach.
„M+” 70 to 140 stron lektury i wiele wskazówek, które pomogą Ci lepiej zrozumieć mechanizmy rządzące ludzkimi decyzjami, tworzyć bardziej angażujące kampanie oraz budować emocjonalne więzi z odbiorcami.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzielili się:
Sławomir Bełch, Natalia Błachowska, Piotr Bombol, Monika Buchwald, Jarosław Burdek, Jacob Cass, Agata Chmielewska, Marcin Cichocki, Robert Dąbrowski, Aleksandra Derc, Anna Dobosz, Cezary Dudek, Bogusław Frużyński, Patrycja Grzelczak, Filip Hołowczyc, Dawid Iwaniec, Dominika Kaczyńska, Anna Karcz-Czajkowska, Patrycja Kościołowska, Edyta Kowal, Anna Ledwoń-Blacha, Damian Malec, Agnieszka Maszewska, Bartłomiej Matulewicz, Agnieszka Muraszko, Magdalena Murawska, Łukasz Murawski, Wojciech Popiela, Magdalena Ryczek, Sylwia Rząca, Martyna Staworko, Jacek Szlak, Magdalena Wójcik, Izabela Zalewska
Jesteśmy przekonani, że ten numer nie tylko będzie dla Ciebie źródłem inspiracji, lecz także dostarczy Ci konkretnych narzędzi psychologicznych do zastosowania w codziennej pracy. Życzymy przyjemnej lektury i sukcesów w tworzeniu marketingu, który pobudza zmysły konsumentów.