W poprzednim numerze „Marketera+” pisałam o tym, jak należy sprawnie komunikować markę, by uniknąć rozgoryczenia naszych klientów. Wspomniałam wówczas o komponentach, które mają wpływ na tożsamość marki, takich jak opakowanie, wzory pism, pieczątki, logotyp czy materiały promocyjne – reklamy, foldery, ulotki, plakaty itp. Mocny akcent położyłam również na wszystkie pozawizualne aspekty, począwszy od obsługi sprzedażowej, sposobu odbierania telefonów, standardu współpracy z klientami, a na serwisie posprzedażowym skończywszy. Celowo wówczas pominęłam aspekt dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce. Poniższy artykuł jest kontynuacją moich wywodów z poprzedniego numeru pisma, do których chciałabym się odnieść i opisać sposób budowania tożsamości marki w sklepie internetowym.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak budować spójny wizerunek marki w sieci,
- dlaczego tak ważne jest dziś budowanie tożsamości marki w internecie,
- jak sklep internetowy może pomóc wizerunkowi marki.