19 kwietnia br. miała miejsce premiera debiutanckiej książki Pawła Wójcika Psychografia konsumentów, wydana przez Wydawnictwo Słowa i Myśli. Pozycja ta to szczegółowa wiedza z zakresu psychografii konsumenta, poparta praktycznymi przykładami.
Umysł konsumenta to miejsce, do którego każda marka chciałaby zdobyć klucz – dający dostęp do panelu zarządzającego jego emocjami i wyborami. Mając świadomość, że taki klucz nie istnieje, zadaniem marek jest zatem poznać potrzeby i motywacje, którymi kierują się konsumenci.
Paweł Wójcik, rozkłada na czynniki pierwsze wiedzę z zakresu psychografii konsumenta, popartą praktycznymi przykładami, dzięki którym zdecydowanie łatwiej zrozumieć zawiłość psychiki i przyczyn, które wywołują określone zachowania. Nie wszystkich swoich potrzeb konsument jest świadomy. I właśnie dzięki tej książce mamy możliwość poznania czynników i technik, poprzez które można wpływać na zachowania konsumenta wynikające z jego uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb. Wiedza ta pozwoli markom wzmocnić swoje przekazy komunikacyjne, aby osiągnąć zamierzone cele marketingowe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Znajomość psychiki konsumenta to przyszłość marketingu. Kto zrobi to pierwszy – dotrze do niego najskuteczniej!
O Autorze:
Paweł Wójcik
Doktor psychologii. Od ponad 25 lat zajmuje się psychologią konsumenta i badaniami rynku. Realizował projekty dotyczące badań i analizy zachowań konsumentów m.in. dla takich firm, jak Coca-Cola, Unilever, GSK, Lotte-Wedel, Mars, Kamis czy Jutrzenka.
Obecnie managing partner w agencji niestandardowej komunikacji marketingowej Futura Media. Specjalizuje się w analizach psychograficznych konsumentów, badaniach wizerunku marek oraz w badaniach segmentacyjnych. Wykłada również na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Tytuł: Psychografia konsumentów
Autor: Paweł Wójcik
Rok wydania: 2017
Wydawnictwo: Słowa i Myśli