Wymyślił zakupologię, wie wszystko o brandingu, bywa nazywany guru neuromarketingu, ale sam o sobie mówi: „Junior, który każdego dnia się uczy”. Pracował dla największych marek, ale przewiduje, że globalne brandy umrą. Przyszłością jest regionalność i lokalne społeczności! Dlaczego? Martin Lindstrom wyjaśni to podczas spotkania na żywo – 26 kwietnia w Operze na Zamku w Szczecinie.
Konferencję podsumowującą drugą edycję nowatorskiego programu mentorskiego z cyklu „Pomorze Zachodnie Innowacyjne/Kreatywne/Nowoczesne”, na której pojawi się wielu praktyków marketingu i zarządzania, organizuje Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Wyjątkowa inicjatywa dla przedsiębiorców
Martin Lindstrom będzie gościem specjalnym konferencji „Marketing & Zarządzanie”, która zwieńczy II edycję programu mentorskiego organizowanego przez samorząd województwa dla zachodniopomorskich przedsiębiorców. To – zgodnie z nazwą projektu – innowacyjne narzędzie wsparcia dla mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Nowoczesne, ale oparte o tradycyjne, bezpośrednie kontakty, wspólną pracę, rozmowy, spotkania. Dzięki temu regionalne firmy mają szansę nawiązania nowych relacji biznesowych, skorzystania z wiedzy i doświadczeń najlepszych specjalistów m.in. w dziedzinie marketingu, ale też zaprezentowania swoich produktów i usług szerszej publiczności.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pomorze Zachodnie wyróżnia się na tle innych regionów europejskich w działaniach na rzecz przedsiębiorczości. Inwestujemy w gospodarkę opartą na wiedzy. Wspieramy przedsiębiorców na co dzień, ale chcemy ich też inspirować wyjątkowymi projektami, takimi jak program mentorski, oraz wyjątkowymi wydarzeniami, które mogą zapoczątkować nowy etap w rozwoju firm. To właśnie m.in. dzięki takim działaniom Pomorze Zachodnie zdobyło tytuł Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.
Wizjoner biznesu na operowej scenie
Wydarzenie zaplanowane 26 kwietnia w Operze na Zamku w Szczecinie zapowiada się fascynująco. Nie tylko dla lokalnych firm czy startupów, ale też dla przedstawicieli organizacji okołobiznesowych, świata akademickiego i mediów.
To okazja do zobaczenia Martina Lindstroma na żywo. Ten specjalista ds. brandingu i neuromarketingu jest – według magazynu „Time” – jednym ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie. W rankingu Thinkers50 został okrzyknięty jednym z 50 najlepszych myślicieli biznesu. A jego książkę „Brand sense – marka pięciu zmysłów” z 2005 r. „The Wall Street Journal” uznał za jedną z pięciu najlepszych książek marketingowych, jakie kiedykolwiek powstały. Firma Lindstrom Company działa na pięciu kontynentach, w ponad 30 krajach. Doradza w zakresie brandingu, kultury organizacyjnej i transformacji biznesowej takim potentatom jak Burger King, Nestlé, Lego i Google. Lindstrom od lat pracuje dla największych marek, ale przewiduje, że globalne brandy umrą, a przyszłością jest regionalność i lokalne społeczności.
Nowe media, nowe technologie, nowe strategie komunikacji
Przesłanie Lindstroma może wydawać się zaskakujące. A takich ekstrawagancji, paradoksów i niespodzianek podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” będzie znacznie więcej.
W stolicy Pomorza Zachodniego zaprezentuje się także Karol Paciorek, założyciel kanału „Imponderabilia”, dziennikarz i prezenter, który zyskał setki tysięcy subskrybentów. A przeprowadzane przez niego wywiady mają większą liczbę wyświetleń niż niejeden program publicystyczny w telewizji. W swoim wystąpieniu podpowie, jak efektywnie budować własną markę w internecie, niekoniecznie wydając na to miliony.
Innowacyjne pomysły realizowane w cyfrowym świecie przedstawi również Wiktoria Wójcik – współzałożycielka inStreamly, platformy łączącej marki ze streamerami gamingowymi. Jej droga do zwycięstwa w biznesie zaczęła się od e-sportu. A skojarzenie gamingu z marketingiem okazało się strzałem w dziesiątkę. Wójcik może pochwalić się udziałem w kampaniach marketingowych ponad 70 marek. Jej kreatywność docenił m.in. „Forbes Polska”, przyznając nagrody w kategoriach 25 under 25 oraz Bizneswoman Roku: Liderka w Nowych Technologiach. Podczas wydarzenia w Szczecinie kreatywna streamerka opowie, jak budować komunikację kierowaną do generacji Z, która staje się jednym z najbardziej wymagających uczestników rynku na świecie.
Niebanalne CV i mnóstwo sukcesów ma na koncie także Jakub Olek – z wykształcenia prawnik, z powołania strateg komunikacji, specjalizujący się w najnowszych technologiach i finansach. Obecny dyrektor TikToka ds. relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią, wcześniej pracował m.in. w Indiach i Chinach. Z powodzeniem uruchamiał też elektryczne hulajnogi w sześciu krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Swoje doświadczenia i możliwości wykorzystania nowych mediów w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw przedstawi 26 kwietnia w Szczecinie.
Wyjść z garażu – na dużą scenę i międzynarodowy rynek
Podczas konferencji „Marketing & Zarządzanie” zaprezentuje się również Piotr Bucki. Ten specjalista od mediów społecznościowych, coach, wykładowca, autor książek z dziedziny psychologii, komunikacji i marketingu, ostatnio regularnie bywa na Pomorzu Zachodnim. Dlaczego? Dzieli się swoją wiedzą i pomysłami w II edycji programu mentorskiego dla lokalnych przedsiębiorców, organizowanego przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego. Bucki pracuje z firmą Liście – Miejska Farma, która wygrała konkurs na udział w sesjach mentorskich.
To firma, która z pewnością ma fajny produkt, dobre pomysły i która pod moim okiem, mam nadzieję, doszlifuje swoją propozycję wartości, jeszcze lepiej się wypozycjonuje i poprawi swój marketing we wszystkich kanałach. Do tej pory współpracowałem z wieloma branżami, między innymi z branżą rolniczą. Przyszłość tego typu biznesów, jaki realizuje Liście – Miejska Farma, rysuje się dobrze – ocenia Piotr Bucki.
Podczas sesji z Piotrem Buckim szczecińska firma skupia się przede wszystkim na budowaniu strategii marketingowej oraz komunikacyjnej, a także jak najlepszym wykorzystaniu social mediów. Patrycja Mrozińska, właścicielka Liście – Miejska Farma, ma nadzieję, że dzięki wsparciu mentorskiemu jej firma wyjdzie z garażu.
Już teraz współpracujemy z renomowanymi restauracjami, szefami kuchni, pojawiamy się w różnych miejscach, jednak zależy nam na tym, by trafić z naszym produktem do wszystkich ludzi, którym zależy na zdrowym jedzeniu. Piotr jest osobą, która chętnie dzieli się swoją ogromną wiedzą i naprawdę umie uczyć! Po tych kilkunastu godzinach spotkań i rozmów jesteśmy pełni pomysłów i energii do działania. Nie możemy doczekać się kolejnych sesji – mówi Patrycja Mrozińska.
Innowacyjny program mentorski
Jak ogromne możliwości otwiera program mentorski pokazała jego pierwsza edycja. Roli mentorki podjęła się kostiumografka Katarzyna Konieczka, która współpracowała z Wasted Couture. Firma – wytwarzająca unikalne stroje i dodatki dla artystów, performerów, uczestników wydarzeń w postapokaliptycznym klimacie – dzięki mentoringowi zyskała nie tylko dużo wiedzy technicznej, ale przede wszystkim inspiracje do powstającej właśnie nowej kolekcji.
Miało być kilka spotkań, ale to się niesamowicie rozwinęło. Przygotowujemy wspólną kolekcję. Czekają nas jeszcze miesiące ciężkiej pracy. Wierzymy, że nasza marka rozkwitnie. Rady usłyszane od Kasi sprawdziły się. Wiara w siebie jest najważniejsza – mówi Viola Warych, założycielka Wasted Couture.
Firma Wasted Couture w tym roku pojawi się na Marché du Film – jednych z najważniejszych targów filmowych na świecie, które towarzyszą festiwalowi w Cannes.
Pomorze Zachodnie coraz częściej kojarzy się nie tylko z turystyką, ale też innowacyjną gospodarką, startupami, które wykorzystują swoją kreatywność do tego, by budować swoje wyjątkowe firmy. Bardzo cieszą mnie sukcesy projektantek z Wasted Couture. A teraz z zainteresowaniem obserwuję rozwój firmy „Liście – Miejska Farma”. Jako region jesteśmy w Polsce ekologicznym liderem. Tym większa radość, że ekologia, zdrowa żywność stała się inspiracją do założenia ciekawego, bardzo perspektywicznego biznesu. Mam nadzieję, że program mentorski pozwoli im wypłynąć na szerokie wody. I że to zainspiruje inne firmy do działania i dalszego rozwoju – mówi marszałek Olgierd Geblewicz.
Udział w konferencji „Marketing & Zarządzanie” jest bezpłatny. Rejestracja rozpocznie się 12 kwietnia 2023 r. Szczegóły znajdziesz na stronie biznes.wzp.pl. Dla tych, którzy nie będą mogli uczestniczyć w wydarzeniu na żywo, przygotowana zostanie transmisja na kanale #PomorzeZachodnie.
Zaplanowane działania realizowane są w ramach projektu „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki, Pomorze Zachodnie – Ster na innowacje – etap II” finansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020, Działanie 1.14 „Wzmocnienie pozycji regionalnej gospodarki w wymiarze krajowym i międzynarodowym”.