Wyobraź sobie, że twoje dziecko chce spełnić swoje wielkie marzenie i zostać astronautą. Jest 2050 rok, a on z lotu ptaka widzi oceany i morza z pływającymi śmieciami zamiast ryb. Czy można temu zapobiec i ratować planetę? Tak, bo dbanie o środowisko składa się z małych kroków. Pierwszy z nich to wybór wielorazowych produktów do filtrowania wody kranowej.
Generowanie ogromnych ilości odpadów to jeden z największych globalnych problemów. Naukowcy podkreślają, że co roku do wód trafia 8 milionów ton śmieci, czyli co minutę ląduje tam zawartość jednej ciężarówki. Wieloletnie używanie jednorazowych butelek i foliowych reklamówek uśpiło konsumencką czujność. Jednak bycie proekologicznym jest prostsze i tańsze niż się wydaje.
Kosmiczne wyzwanie: najważniejsze są małe kroki
Z początkiem września 2020 roku rozpoczęła się kampania: „Kosmiczne wyzwanie”, w której marka Dafi zachęca do filtrowania wody z kranu za pomocą butelek i dzbanków wielorazowych. Hasło akcji: „Zacznij od wody”, to dobry początek na drodze do ograniczania ilości odpadów oraz inspiracja do refleksji na temat środowiska. Ambasadorem kampanii został Tomasz Kot. Ceniony aktor pokazuje, że ekologia to codzienne wybory, które prowadzą do szukania większych odpowiedzi: „Czy nasze dzieci polecą w kosmos? Czy Ziemia będzie nadawała się do życia?” – pyta. „Kosmiczne wyzwanie” to metafora pewnej próby, którą podejmujemy ze względu na dobro przyszłych pokoleń i planety. Pozornie mały krok, taki jak rezygnacja z wody butelkowej, to z punktu widzenia natury bezcenny wybór. Czy wiesz, że 1 filtr w cenie 15 zł, to 0,02 kg plastiku, a 100 butelek wody o wartości 120 zł generuje 5 kg plastiku? Co więcej, jednorazowa butelka rozkłada się ponad 500 lat!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dafi: dbajmy o nasze jedyne miejsce do życia
Firma, pod którą produkowana są filtry marki Dafi posiada ponad trzydziestoletnie doświadczenie, które zaowocowało stworzeniem licznych autorskich rozwiązań, łączących aspekt ekologii z innowacyjnością. Spółka posiada dwie fabryki, laboratorium i dział kontroli jakości, dzięki czemu filtry spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa oraz skuteczności. Kampania „Kosmiczne wyzwanie” jest częścią działań edukacyjnych, skierowanych do dorosłych i dzieci.
– Akcja jest jednym z działań uświadamiających, które poruszamy w ramach edukacji ekologicznej. Uważamy, że rodzina wspiera przekazywanie wielu wartości, w tym szacunku do przyrody i dokonywania świadomych wyborów z myślą o następnych pokoleniach – mówi dyrektor marketingu Dafi, Katarzyna Bursztein.
Ugruntowana pozycja firmy pozwala na podejmowanie szeroko zakrojonych aktywności na rzecz edukacji i zrównoważonego rozwoju. Marka prowadzi długotrwałe działania uświadamiające, publikując artykuły w mediach, kanałach społecznościowych oraz współpracując z influencerami. Dafi corocznie bierze udział w społecznych projektach, korzysta z materiałów recyklingowych, prowadzi także dwie pasieki, w których mieszka milion pszczół.
Więcej o kampanii na stronie: www.kosmicznewyzwanie.pl
Materiał partnera