Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o „Toy Story” czy „Potworach i spółce”. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.
Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, w swojej najnowszej książce zatytułowanej „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.
[cytat_prawo]Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.[autor]Piotr Jaworowski
Ars Thanea[/autor][/cytat_prawo]
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.
A oto garść porad Eda Catmulla:
- Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
- Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
- Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
- Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
- Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.
Książkę „Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji” można nabyć w księgarni wydawnictwa MT Biznes.
Marketer+ jest patronem medialnym publikacji.
[kreska]Tytuł: Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji
Autorzy: E. Catmull, A. Wallace
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: MT Biznes