2 listopada ukazała się, inspirowana „biblią marketingu” Philipa Kotlera, książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” autorstwa Roberta Grzybka – konsultanta, trenera i coacha. Obszerna publikacja koncentruje się przede wszystkim na sprzedaży osobistej i miękkich aspektach zarządzania organizacjami sprzedażowymi. Autor zwraca również baczną uwagę na kwestie relacji między sprzedażą i marketingiem w organizacjach.
Książkę otwiera rozdział zatytułowany „Zarządzanie sprzedażą w kontekście zarządzania marketingowego”. Autor podejmuje się analizy roli sprzedaży w kontekście marketingu mix oraz relacji między działem sprzedaży a działem marketingu. Prezentuje także podejście integrujące role marketingu i sprzedaży w procesie zakupu. Przedstawia opracowane przez różnych badaczy fazy rozwoju koncepcji marketingu lub inaczej, orientacji gospodarczych, które następowały mniej więcej od połowy XIX wieku oraz konsekwencje, jakie dla działów sprzedaży i zatrudnionych w nich osób niesie upowszechnienie się orientacji marketingowej.
Powołując się na liczne doświadczenia własne, między innymi z pracy w działach sprzedaży i marketingu w Procter & Gamble, autor podkreśla silną współzależność między tymi funkcjami w organizacjach. Zauważa, że choć obie są traktowane jako składowe szeroko rozumianego wysiłku marketingowego przedsiębiorstwa, a od ich współpracy zależą wyniki firmy, to często sprzedawcy i marketerzy żyją ze sobą jak pies z kotem.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Autor książki „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” jest partnerem oraz współzałożycielem GM Solutions – firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. Doświadczenia w zarządzaniu sprzedażą i marketingiem zdobywał m.in. w Procter & Gamble oraz Telekomunikacji Polskiej. Od ponad dziesięciu lat zajmuje się doradztwem, szkoleniami i coachingiem. W tym czasie miał okazję współpracować z setką czołowych firm w Polsce. Należy do grona wykładowców American Management Association. Jest członkiem Global Sales Science Institute – międzynarodowej organizacji zrzeszającej badaczy oraz praktyków zarządzania sprzedażą. Od kilku lat wykłada zagadnienia związane ze sprzedażą i zarządzaniem w szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej oraz na Akademii Leona Koźmińskiego.
Książka „Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży” Roberta Grzybka wydana została w druku tradycyjnym i w wersji elektronicznej (e-book dostępny jest w trzech najpopularniejszych formatach PDF, mobi i epub).
[kreska]Tytuł: Sprzedaż osobista i zarządzanie zespołem sprzedaży
Autorzy: R. Grzybek
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Helion