Fotografia stała się nieodłącznym elementem współczesnego świata i nie można pozwolić sobie na lekceważenie jej wpływu na klientów i ich decyzje zakupowe. Szczególnie w takich branżach jak turystyczna, gdzie przed wykupieniem wymarzonego wyjazdu to właśnie od zdjęć rozpoczyna się podróż każdego klienta.
Z tego artykułu dowiesz się:
- jak duże znacznie ma fotografia w działaniach związanych z marketingiem internetowym dla obiektów branży turystycznej,
- jakie zdjęcia są najlepsze,
- gdzie znaleźć właściwe fotografie.
Wybór miejsca podróży opiera się nie na długich opisach lokalizacji, lecz na ich wizualnym przedstawieniu. Niewiele osób czyta informacje o obiektach – to zdjęcia przykuwają uwagę. Aż 90% treści odbieranych przez mózg to materiały wizualne. Co więcej, mózg przetwarza je średnio 60 000 razy szybciej niż tekst. Zdjęcia stanowią też 40% wszystkich udostępnianych treści w kanałach społecznościowych, z największym udziałem Facebooka, jako najpopularniejszego medium.
W czasach kiedy internet jest pierwszym miejscem, gdzie konsumenci poszukują interesujących informacji, dobrze zaprojektowana strona internetowa jest nieodłącznym elementem strategii promocyjnej każdego hotelu czy agencji turystycznej. Równie ważna jest ich obecność na portalach turystycznych oraz zamieszczane tam opinie dotyczące danego miejsca. Jak mówią statystyki, 52% osób korzystających z portalu TripAdvisor nie zdecyduje się na dany hotel, jeśli nie posiada on recenzji na portalu. Jeśli zrozumiesz, ile dołączenie do różnych portali turystycznych może dać Twojej firmie, będziesz w stanie właściwe kierować kampanią w tych kanałach, a w efekcie zwiększyć zyski firmy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Okazuje się jednak, że jeszcze większą moc niż recenzje mają… zdjęcia! Porównanie hoteli, które mają zdjęcia na portalu, z tymi, które ich nie mają, daje imponujące wyniki. Nawet przy jednym zdjęciu szanse na skorzystanie z oferty danego obiektu wzrastają o 225%. Z kolei w przypadku stron, które mają ponad 100 zdjęć, szanse wzrastają o 238%! Nie można też zapomnieć o potędze social mediów – hotele i agencje turystyczne, których zdjęcia są udostępniane w kanałach społecznościowych, otrzymują jedną z najlepszych form reklamy – darmową. Zwiększa to ich rozpoznawalność i zachęca innych użytkowników do sprawdzenia oferty.
Jakich fotografii oczekuje klient?
Odpowiedź na to pytanie jest prosta – profesjonalnych i wysokiej jakości. Oprócz tych wykonanych przez przedstawicieli obiektu hotelowego bardzo istotne są także zdjęcia zrobione przez podróżników i fotografów. Ci pokazują nie tylko dane miejsce, ale też jego okolice i prawdziwe sytuacje, jakie im się w nich przydarzyły. Takie fotografie zwiększają wiarygodność i atrakcyjność obiektu. Tak samo sprawa ma się w przypadku usług transportowych związanych z turystyką, takich jak rejsy czy wycieczki autobusowe. Klienci chętniej zdecydują się na ich zakup, jeśli zobaczą zdjęcia wykonane przez osoby biorące w nich udział.
Skąd pozyskać dobre zdjęcia dla Twojego biznesu?
Galeria zdjęć zamieszczonych na portalu turystycznym musi być obszerna i zróżnicowana, aby stworzyć dobry klimat i nastrój miejsca. Istnieje kilka sposobów na pozyskanie profesjonalnych zdjęć, które można wykorzystać w sieci.
- Relatywnie tanią opcją jest zakup zdjęć od lokalnych fotografów. Zazwyczaj posiadają oni pokaźne zbiory fotografii wielu słynnych miejsc, wykonanych o różnych porach dnia i roku. Znają też najodpowiedniejsze miejsca i godziny, w których zdjęcia wychodzą najlepiej.
- Droższym rozwiązaniem jest współpraca z profesjonalnym fotografem i zamówienie u niego sesji zdjęciowej hotelu. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest natomiast wysoka jakość wykonanych zdjęć.
- Można również wykorzystać fotografie zamieszczone na stockach. Choć są tanie i dostępne w dużych ilościach, niestety istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zostały przez kogoś wcześniej użyte.
Zdjęcia są nieodłączną częścią internetowych działań marketingowych prowadzonych przez obiekty hotelarskie. Nie tylko uatrakcyjniają ofertę, ale także znacząco podnoszą zyski i rozpoznawalność. Jako najchętniej udostępniane treści mogą zmienić się w darmową reklamę w mediach społecznościowych, bez żadnego wysiłku ani wydatku ze strony hotelu. Warto tu postawić na profesjonalne zdjęcia młodych talentów fotograficznych, wzajemnie sobie pomagając szerzeniem informacji na swój temat czy po prostu będąc fair, dając im zarobić 100% wartości kupowanych zdjęć.