Po raz 12 przyznano nagrody w prestiżowym konkursie e-Commerce Polska Awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja przejdzie do historii jako rekordowa pod względem liczby zgłoszeń i najbardziej wyrównanej walki o zwycięstwo. Statuetki trafiły do firm i marek wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi.

W uroczystości udział wzięli przedstawiciele największych i najważniejszych podmiotów działających w obszarze e-commerce w Polsce, a także znaczące postacie polskiej polityki gospodarczej. Nic dziwnego, bo konkurs dla e-sklepów jest porównywalny do hollywoodzkich Oscarów, a sama gala odbyła się w warszawskim hotelu NOBU, firmowanym przez Roberta de Niro, podwójnego zdobywcę nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej.
Prestiż konkursu wyznacza jego zasięg, popularność i historia. Przez ponad dekadę trwania rywalizacji e-Commerce Polska Awards do finału dostawały się najbardziej rozpoznawalne marki krajowego handlu online oraz błyskotliwe debiutantki, które później szły ścieżką sukcesu. Tegoroczna lista laureatów 12. edycji uzupełnia bogatą historię ECP o kolejne, przebojowe przykłady kontynuacji biznesowych działań i nowe odsłony. Bez nich ta innowacyjna i prężna gałąź gospodarki jaką jest e-commerce nie ma racji bytu.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Cel – docenić innowatorów
Cechą charakterystyczną cyfrowej gospodarki są zastosowania technologii w coraz to nowych narzędziach, sprofilowanych pod potrzeby klientów. Dlatego w tym roku jury wyróżniło firmy, które błysnęły wizjonerskim podejściem do biznesu. Przy pragmatycznym zastosowaniu nowych rozwiązań skutkowało to znaczącymi rynkowymi sukcesami. Jury złożone z autorytetów i ekspertów branżowych przyznało nagrody w 25 kategoriach i 2 wyróżnienia. Nagroda BEST IN została przyznana platformie eparagony.pl.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała kancelaria prawna Olesiński i Wspólnicy.
Gwiazdy na scenie
Wysoką rangę konkursu podkreślają nie tylko goście obecni na gali, ale przede wszystkim nagrodzone firmy i wszystkie, które znalazły się w finale. Bez wątpienia już same nominacje świadczą o jakościowym podejściu do biznesu. Dlatego gratuluję wszystkim firmom, które wzięły udział w konkursie, a szczególnie tym, które zasłużyły na nagrody – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
LAUREACI e-Commerce Polska Awards 2024
KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE
- Design & Usability (Design roku) – podmioty małe
IdeoForce & Global Boxing - Best campaign – podmioty małe
Egmont - Best campaign – podmioty średnie i duże
Answear - Best in omnichannel – podmioty średnie i duże
Modivo - Best on mobile – podmioty średnie i duże
eSky - Best in crossborder – podmioty średnie i duże
Modivo - Best in e-commerce B2B – podmioty średnie i duże
Ceneo - Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże
Decathlon - Best Sustainability Inititive – podmioty małe
Klub Zabawkowy - Best Sustainability Inititive – podmioty średnie i duże
Allegro - Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże
Strix & Semilac - Best use of AI in e-commerce – podmioty średnie i duże
Morele - Best e-commerce loyalty program – podmioty średnie i duże
Decathlon - Best producer in e-commerce – podmioty małe
Koceo - Best producer in e-commerce – podmioty średnie i duże
Decathlon
- Best logistic tool
Orlen Paczka - Best omnichannel tool/technology/service
PKO Leasing - Best automatization tool/technology in e-commerce
eparagony.pl - Best e-commerce B2B tool/technology/service
Algolytics - Best tool for e-commerce
eparagony.pl
- Best e-banking implementation
PKO Leasing - Best on-line insurer
Link4 - Innovative e-payment solution
Przelewy24 - Best B2C e-payment solution
Mastercard - BEST IN
eparagony.pl
- LOT – spełnianie oczekiwań klientów oraz sukcesywne zwiększanie udziału cyfrowych kanałów sprzedaży.
- Ideo – za innowacyjne podejście do prowadzenia kampanii dla klienta.
Nagroda specjalna dla Patrycji Sass-Staniszewskiej
Podczas gali po raz pierwszy w historii przyznano nagrodę specjalną za wybitne osiągnięcia w budowaniu silnej gospodarki cyfrowej w Polsce i Unii Europejskiej. Pamiątkowa statuetka trafiła do Patrycji Sass-Staniszewskiej, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Działania Patrycji Sass-Staniszewskiej są „motorem napędowym” branży handlu elektronicznego. Jej wizjonerskie podejście, aktywność na arenie krajowej i międzynarodowej, pasję i zaangażowanie docenili przedstawiciele środowiska e-commerce, wręczając jej nagrodę specjalną branży e-handlu.
W dzisiejszym świecie bycie konsekwentnym oznacza oczywiście dążenie do wyznaczonego celu, jednak przy jednoczesnym zachowaniu zdolności do adaptacji i podejmowania odważnych decyzji, a także otwartości na ciągłe uczenie się. Takie podejście pozwala przetrwać, a co ważniejsze, umożliwia ciągły rozwój. W branży e-commerce można wskazać niewiele osób, które potrafią nie tylko podążać za zmianami, ale także wyznaczać nowe standardy. I właśnie wśród tych nielicznych liderów możemy wyróżnić Patrycję Sass-Staniszewską, która nieustannie dąży do perfekcji, podejmując działania z niezachwianą determinacją i zaangażowaniem – Bartłomiej Pejo, Przewodniczący Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii.
Jestem zaskoczona i wzruszona. Dziękuję za docenienie mojej codziennej pracy. Czuję ogromną wdzięczność, że mogę być częścią polskiego rynku e-commerce i razem z innymi ekspertami zrzeszonymi w Izbie Gospodarki Elektronicznej dokonywać rzeczy wielkich i ważnych. Ta nagroda to dla mnie jeszcze większa motywacja do dalszego działania na rzecz silniejszej branży e-handlu zarówno w kraju jak i zagranicą – Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
Patronem medialnym konkursu był „Marketer+”