3 listopada podczas uroczystej gali w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie wręczono nagrody Effie Awards Poland 2025. Jury konkursu przyznało 65 nagród, w tym 7 złotych. Ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025, w których zwyciężyły DDB Warszawa (Agencja Roku), Zenith (Agencja Mediowa Roku) i McDonald's (Firma Roku).
Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie, który od lat wyznacza standardy efektywności komunikacji i działań biznesowych. Od 26 lat licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
W tegorocznej edycji niemal 200 ekspertek i ekspertów z 14 grup jurorskich oceniało projekty w 27 kategoriach, pracując pod przewodnictwem Marty Życińskiej, Dyrektorki Generalnej polskiego oddziału Mastercard Europe.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jury Effie Awards Poland 2025 przyznało łącznie 65 nagród, w tym 7 złotych, 29 srebrnych i 29 brązowych statuetek oraz 50 nominacji.
Złote statuetki Effie 2025 trafiły do autorów kampanii:
- w kategorii Finance & Insurance: Tu pracują Twoje pieniądze – XTB, McCANN Poland, Media Context
- w kategorii Services: Bambi robi z Makiem co chce – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, MassiveMusic, Dentsu Creative, 24/7Communication
- w kategorii PR & Employer Branding: Przyjaźń od kuchni – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD, 24/7Communication, Dentsu Creative, CPC Brand Consultants
- w kategorii Influencers & Social Platforms: PLUSH – Restart komunikacji w erze TikToka – Polkomtel, crb.agency, FormUp
- w kategorii Entertainment: ZOOM TV – Pokochaj ludzką naturę – Grupa Kino Polska, Digital Kingdom, Havas Media
- w kategorii Retail & Marketplaces: Misja – ROSSMANN, Zenith
- w kategorii Non-Profit, Public & Political Service: Podaruj Wigilię: nasze imiona mają moc! – Stowarzyszenie mali bracia Ubogich, Insignia, Starcom, Graffiti Films, Big Picture.
Nowe trendy i wyróżnienia
Tegoroczna edycja po raz kolejny udowodniła, że efektywność ma wiele wymiarów – od innowacyjnych rozwiązań technologicznych, przez komunikację opartą na danych i emocjach, po kampanie, które łączą wpływ społeczny z celami biznesowymi.
Po raz kolejny widać też rosnące znaczenie kategorii Marketing & Business Solutions (MBS), doceniającej projekty wykraczające poza tradycyjną komunikację. Wśród nowości w 2025 roku znalazła się również kategoria Particular Audience & Targeting, a zmodyfikowana definicja kategorii Influencer Marketing & Social Platforms jeszcze mocniej akcentuje rolę twórców jako kluczowych nośników efektywności.
Rankingi i tytuły roku
Podczas gali ogłoszono również coroczne Rankingi Effie Awards Poland 2025:
- Agencja Roku: DDB Warszawa
- Agencja Mediowa Roku: Zenith
- Firma Roku: McDonald’s
Tradycyjnie wyniki te będą miały wpływ na ranking Marketing Master by SAR, który wyróżnia najbardziej wszechstronnych marketerów łączących efektywność, kreatywność i innowacyjność. Tych poznamy podczas Gali Innovation – 26 listopada 2025 r. w Multikinie Złote Tarasy.
Sponsorzy i Partnerzy Effie Awards Poland 2025
Konkurs i Gala Effie Awards Poland 2025 odbyły się dzięki wsparciu:
- Sponsorzy Strategiczni: TVN Media, Onet, Salesforce, YouTube
- Sponsorzy Wspierający: Grupa Eurozet, Meta, Adform, AMS, Media&Leads Polska, Ipsos, TikTok, KinAds Media
- Partner: SentiOne
- Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
- Partnerzy Gali: Absolut, Lillet, Jameson, Glo18+
- Patroni Branżowi: Polska Organizacja Reklamodawców (POR), Polskie Towarzystwo Badania Rynku i Opinii
- Audytor Konkurs: Kancelaria SKP – Ślusarek, Kubiak, Pieczyk
- Patroni Medialni: Marketer+, Business Insider, Forbes, Noizz, Nowy Marketing, Marketing przy Kawie

