Podcasty to coraz bardziej popularne źródło wiedzy. Możesz ich słuchać w samochodzie, w podróży, podczas spaceru czy gotowania. Poznaj listę najciekawszych polskich audycji o marketingu, designie, e-commerce, SEO, biznesie i nowych technologiach.

[Aktualizacja: 10.09.2024]
Oto lista wybranych sprawdzonych polskich podcastów, które mogą być cennym źródłem wiedzy dla każdego marketera. Zestawienie „50 podcastów o marketingu i biznesie wartych słuchania”, opublikowane w M+50, jest na bieżąco aktualizowane.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Uważasz, że warto do tej listy dorzucić jeszcze jakąś pozycję? Czekamy na informacje: redakcja@marketerplus.pl.
1. Marketer+ Podcast
„Marketer+ Podcast” to marketingowe rozmowy, w których doświadczeni specjaliści branżowi dzielą się swoją unikatową wiedzą i pasją do marketingu, komentują aktualne trendy oraz odkrywają przed słuchaczami skuteczne strategie i narzędzia, które pomogą osiągać jeszcze lepsze wyniki. To konkretne źródło wiedzy dla marketerów – audycja, w której poznasz sprawdzone wskazówki i rozwiązania, dzięki którym usprawnisz swoją pracę i rozwiniesz firmę.
2. BusinessMarketer – marketing B2B od teorii do praktyki [Łukasz Kosuniak]
Podcast „BusinessMarketer” to pokaźna dawka praktycznej wiedzy o nowoczesnym marketingu B2B dla szefów firm, menedżerów marketingu i specjalistów ds. sprzedaży B2B. Autorem jest Łukasz Kosuniak – wieloletni praktyk, konsultant, trener oraz autor kilkudziesięciu branżowych publikacji, a także książki „ABC Marketingu B2B”.
Przykładowe tematy:
- Przygotuj skuteczną strategię pozyskiwania klientów B2B
- Account based marketing – jak pozyskiwać leady w największych organizacjach?
- Skalowanie sprzedaży dzięki marketingowi B2B.
Chcesz poszerzyć swoją wiedzę o marketingu B2B? Weź udział w kursie online „Podstawy strategii marketingu B2B”.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
3. Człowiek.Biznes.Technologia [Wiesław Kotecki]
Podcast prowadzony przez lidera zespołu Experience Design w Deloitte Digital. To cotygodniowe rozmowy o projektowaniu doświadczeń w szeroko rozumianym user experience. Gośćmi są eksperci, którzy realizują projekty polskie oraz globalne.
4. Greg Albrecht Podcast [Greg Albrecht]
Greg Albrecht prezentuje dwa formaty w swoim podcaście: sylwetki przedsiębiorców budujących biznes od zera oraz krótkie, 20-minutowe nagrania, które pozwalają pokonać wyzwania lidera biznesu. Jego celem jest przybliżenie słuchaczom modeli myślenia, strategii działania i umiejętności, które skutecznie działają w prowadzeniu firmy. Przykładowo, w jednym z odcinków Greg rozprawia się z przekonaniami, które ograniczają wyniki biznesowe, zgłębia tajniki największego eventu wirtualnego na świecie i rozmawia z założycielem firmy Maczfit.
5. Konkretnie o marketingu [Artur Jabłoński]
Podcast Artura Jabłońskiego dostarczy Ci wskazówek, dzięki którym zwiększysz skuteczność działań marketingowych i sprzedażowych w swojej firmie. Prowadzący i zaproszeni goście dzielą się własnym doświadczeniem i wypracowanymi studiami przypadku.
Przykładowe tematy:
- Moja reklama na Facebooku nie sprzedaje – dlaczego?
- Jak zacząć skutecznie sprzedawać na Amazonie
- Obiekcje klientów. Jak je pokonać i wykorzystać do prowadzenia fanpage?
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć efektywne reklamy na Facebooku, sięgnij po książkę Artura Jabłońskiego: „Skuteczna reklama na Facebooku”.
6. Mała Wielka Firma [Marek Jankowski]
Marek Jankowski prowadzi swój kultowy już podcast od 2009 r. Jest doświadczonym przedsiębiorcą oraz dziennikarzem, dzięki czemu zadaje gościom trafne pytania. „Mała Wielka Firma” to podcast biznesowy dla przedsiębiorców, w którym występują eksperci z różnych dziedzin związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Znajdziesz w nim tematy związane z efektywnością sprzedaży, zarządzaniem firmą, content marketingiem, marką osobistą, zakładaniem firmy, przedsiębiorczością, psychologią biznesu czy finansami firmowymi.
7. Marketing Ludzkim Głosem [Łukasz Wołek]
Łukasz Wołek, CEO agencji Abanana i firmy Eura7, wraz ze swoimi gośćmi porusza wiele zagadnień współczesnego marketingu w sposób przystępny również dla laików.
Przykładowe tematy:
- Program lojalnościowy – kiedy dział handlowy może pokochać marketing
- Naming, czyli jak podejść do wymyślania nazw firm, marek i produktów
- Agile marketing – marketing napędzany sprintami
8. Marketing MasterClass [Magdalena Pawłowska]
Podcast dla przedsiębiorców, którzy chcą odnieść sukces i stworzyć silny biznes online, ale nie mają wielkiego budżetu na promocję. Autorka zaczyna od podstaw, dzięki czemu dobrze zrozumiesz marketing online. W podcaście znajdziesz inspirujące rozmowy i proste wskazówki, żeby móc zacząć działać od razu.
9. Marketing oparty na danych [Sebastian Suma]
Dyrektor zarządzający agencji Sempai, od kilkunastu lat związany z marketingiem internetowym, rozmawia z osobami, które zajmują się reklamą w internecie i analityką webową, oraz pokazuje, czym jest data-driven marketing i jak go wykorzystać w praktyce.
10. Marketing Prawniczy w Praktyce [Jacek Stanisławski]
Marketing Prawniczy w Praktyce to podcast o marketingu, technologii i organizacji pracy w kancelariach prawniczych. Autorem jest Jacek Stanisławski (wspólnik w TOMCZAK STANISŁAWSKI MARKETING – największej agencji marketingu prawniczego w Polsce), który ze swoimi gośćmi rozmawiamy o tym co praktyczne, a nie tylko ujęte w przepisach.
11. Menedżer Plus [Mariusz Chrapko]
Podcast o tym, jak zwinnie zarządzać sobą i biznesem. Autor przedstawia skuteczne sposoby prowadzenia firmy i zmieniania jej na lepsze, a wszystko, o czym opowiada, sam stosuje w życiu. W audycjach poznasz praktyczne narzędzia oraz usłyszysz o współczesnych trendach.
12. Michał Sadowski Podcast [Michał Sadowski]
Podcast założyciela Brand24 poświęcony prowadzeniu firmy w internecie, ale również zagadnieniom ze świata marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta.
13. Nowoczesna Sprzedaż i Marketing [Szymon Negacz]
Prowadzony przez Szymona Negacza – konsultanta rozwoju sprzedaży i marketingu B2B, informatyka i właściciela Sellwise.pl – podcast Nowoczesna Sprzedaż i Marketing jest skupiony na sprzedaży i marketingu w B2B.
14. Nowy Marketing Podcast [Nowy Marketing]
Nowy Marketing Podcast to rozmowy z najlepszymi ekspertami w świecie reklamy i marketingu. Wysłuchasz tu ich historii, a oni sami podzielą się z Tobą swoją wiedzą i doświadczeniem.
15. Okiem prawnika kreatywnych [Arkadiusz Szczudło]
Podcast o prawie dla kreatywnych. Autor porusza zagadnienia związane m.in. z prawem autorskim, ze znakami towarowymi, z nieuczciwą konkurencją, ochroną danych osobowych czy prawem nowych technologii.
16. O reklamie w internecie [Piotr Polok i Natalia Siuta]
„O reklamie w internecie: za ile, dla kogo i po co?” – to kilkudziesięciominutowe rozmowy na temat działań na stronie WWW, poza nią i w ogólnie pojętym internecie. Każdy odcinek porusza zagadnienie, które omawiane jest na konkretnych przykładach.
17. Prawo dla Biznesu [Piotr Kantorowski]
Podcast dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców. Dowiesz się z niego, jak wykorzystywać przepisy prawne na swoją korzyść, aby jeszcze lepiej poruszać się w świecie biznesu.
18. Przygody przedsiębiorców [Adrian Gorzycki i Bartosz Kolanek]
Podcast Adriana Gorzyckiego i Bartosza Kolanka to skumulowana wiedza doświadczonych przedsiębiorców, która pozwala zmniejszyć stres i ograniczyć błędy w prowadzeniu działalności gospodarczej. Znajdziesz tutaj informacje na temat inwestycji, finansów, sprzedaży, rozwoju osobistego.
19. Rozmowy na Zapleczu [Grzegorz Frątczak]
Grzegorz Frątczak, właściciel firmy Convertis, wymienia się doświadczeniami z e-commerce z właścicielami i menedżerami e-sklepów. Jego gośćmi byli m.in. Jan Sobieski ze sklepu AniaKruk.pl, Jakub Roskosz z Mosquito.pl i Adam Kubarski, który prowadzi sklep Akardo.pl.
20. SEO Fridays Podcast [Dawid Medwediuk]
Specjalista onpage SEO rozmawia zarówno z doświadczonymi specjalistami z branży, jak i adeptami sztuki SEO. W podcaście znajdziesz ich spostrzeżenia i doświadczenia oraz nowinki ze świata SEO.
21. Strefa Designu Uniwersytetu SWPS [SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny]
Strefa Designu Uniwersytetu SWPS to projekt popularyzujący wiedzę z zakresu projektowania: produktów, architektury, wnętrz, mody i komunikacji. Pokazuje, czym jest dobre projektowanie i w jaki sposób realizuje ono konkretne potrzeby użytkowników.
Przykładowe tematy:
- Jak wykorzystać umiejętności graficzne w projektowaniu UX?
- Jak wypromować polski design na świecie?
- Jak połączyć biznes z projektowaniem w UX?
22. Sztuka e-commerce [Marek Kich]
Marek Kich od ponad 10 lat podpowiada firmom, jak sprzedawać lepiej, częściej i więcej w sklepie internetowym. W kolejnych odcinkach sam lub z ekspertami z branży omawia najważniejsze tematy dla każdego właściciela e-commerce.
23. To się opłaca [Agnieszka Skupieńska]
Podcast o pracy freelancera w domu, prowadzeniu małego biznesu, przedsiębiorczości, a także o zarabianiu na blogach. Agnieszka Skupieńska jest copywriterką, autorką książek, właścicielką sklepu internetowego oraz trenerką w zakresie zakładania małego biznesu.
24. Wyższy Poziom Marketingu [Karolina i Mariusz Łodygowie]
Celem podcastu jest inspirowanie do patrzenia na markę od strategicznej strony, budowania ekosystemów marketingowych i wprowadzania skutecznej metodologii marketingowej. Można też tu znaleźć newsy ze świata biznesu i marketingu podane z dawką humoru.
Przykładowe tematy:
- Dlaczego agencja reklamowa potrzebuje kompetencji strategicznych? Wywiad z Filipem Lewandowskim z Tigers.
- Siła lojalności klientów
- Jakie korzyści daje marka?
Jeśli interesuje Cię tematyka budowania marki osobistej, sięgnij po M+35: „Personal branding krok po kroku”.
25. Z pasją o mocnych stronach [Dominik Juszczyk]
Dominik Juszczyk to certyfikowany trener Gallupa i pasjonat produktywności. W swoim podcaście opowiada, jak wykorzystywać własne mocne strony oraz silne strony zespołu, żeby osiągać więcej zawodowo oraz prywatnie. W odcinkach możesz dowiedzieć się, czym jest talent (mocna strona) o nazwie intagrator, co zrobić, jeśli w jakimś obszarze brakuje Ci talentu oraz jak szukać odpowiedzi na trudne pytania (w rozmowie z Jolą Szymańską).
26. Marketing z Głową [Łukasz Hodorowicz]
To podcast o marketingu, psychologi i mózgu. Dowiesz się z niego, jak konsumenci podejmują decyzje i jak na nie wpływać. W podkaście poruszane są takie tematy jak: produktywność, sprzedaż, perswazja, marketing, copywriting, pisanie ofert sprzedażowych, radzenie sobie z obiekcjami klientów, storytelling, grywalizacja itd.
27. Prosto Do Strategii [Daniel Kotliński]
Daniel Kotliński, niezależny strateg, mówi o swoich fachu bez żargonu i banału. O podejściu do mądrego projektowania strategii posłuchasz co dwa tygodnie.
28. Markotwórstwo według Brandoholika [Maciej Sznitowski]
Podcast dla przedsiębiorców o budowaniu i remontowaniu marki biznesowej.
29. Marketingowe Tipy [Cleverhearted Showrunners]
Nieważne, czy jesteś na początku zawodowej drogi, czy może chcesz poszerzyć swoje kompetencje – posłuchaj ekspertów z różnych obszarów marketingu, którzy w kilkuminutowych odcinkach dzielą się swoją wiedzą.
30. Oh my ad! Podcast by GPD [agencja GPD]
Zajrzyj za kulisy agencyjnego i produkcyjnego świata. Sprawdź, co przedstawiciele agencji GPD mają do powiedzenia o branży i zrealizowanych kampaniach.
31. Design i Biznes [Radek Rejsel, Ilona Skarbowska]
Przedstawiciele agencji ZIMA UX, UI & Design Strategy zapraszają do świata designu, który wspiera osiąganie celów biznesowych. Wiedza, którą się dzielą, opiera się na doświadczeniu, a Ty możesz wykorzystać ją w swoich projektach.
32. Marketing z ludzką twarzą [Andrzej Wierzchoń]
Podcast jest punktem widzenia autora i jego zaproszonych gości na temat praktycznej strony marketingu. Szczery i subiektywny obraz z perspektywy marketerów i praktyków – skierowany do wszystkich, którzy szukają inspiracji i lubią dzielić się wiedzą.
33. Mówię o SEO i e-marketingu [Martyna Drzewiecka-Pikoń]
Podcast, który opowiada o szeroko pojętym marketingu internetowym, skupiając się głównie na SEO i UX. Autorka formatu prowadzi dwie agencje: Invette – dla B2B i e-commerce oraz Lokeo – dla firm lokalnych.
Przykładowe tematy:
- Google Ads nie dla każdego – u jakich firm nie sprawdzą się reklamy w Google?
- Marketing dla branży beauty – reklamy, SEO, wizytówka, content, lead magnety – lista wskazówek.
- Dostępność strony internetowej – jak projektować WWW dla osób niepełnosprawnych? Standard WCAG
34. Z buta w Marketing [Oskar Lipiński]
Oskar Lipiński, co-owner DAAG i doradca e-commerce zaprasza do swoich rozmów osoby, które odniosły spektakularny sukces w biznesie. Gospodarz stawia na konkretne rozmowy bez ubarwiania rzeczywistości.
Przykładowe tematy:
- Od 0 do 130 tysięcy followersów w 4 lata bez budżetu! Jak sprzedawać e-booki?
- Jak zbudować wiarygodność w e-commerce?
- Jak sprzedawać produkty cyfrowe
35. Biznes Klasa [Łukasz Kijek]
„Biznes klasa” to podcast, podczas którego masz okazję posłuchać rozmów o tajnikach prowadzenia biznesu z właścicielami największych polskich firm. Jak znaleźć dogodną lokalizację pod kawiarnię? Jak zwiększyć marżę na swoim produkcie przy równie wysokim zainteresowaniu nim? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz właśnie w „Biznes klasie”.
36. Online Marketing Club Podcast [Maja Strzelecka]
„Podcast Online Marketing Club” to pogawędki o marketingu, biznesie, pracy i życiu. Odcinki trwają zwykle mniej niż 30 min.
Przykładowe tematy:
- Czy lejki marketingowe są biznesowi potrzebne?
- Jak poradzić sobie z toksycznym klientem?
- Jak krok po kroku przygotować kampanię sprzedażową?
37. Biznes 2.0 [Maciej Wieczorek]
Biznes bywa skomplikowany – ten podcast ma na celu go uprościć. Otrzymasz w nim konkretne strategie do wdrożenia do Twojego biznesu, które są wyjaśnione w prosty sposób.
Przykładowe tematy:
- Nawyki biednych vs nawyki bogatych. Mit ciężkiej pracy obalony
- 29 (prawie) pewnych pomysłów na biznes
- Jakich błędów unikać na początku biznesu
38. Suteczny marketing [Wojciech Bizub]
To podcast, który skupia się na tworzeniu efektywnych narracji w marketingu. Autor dzieli się sprawdzonymi schematami i potwierdzonymi naukowo sposobami na osiągniecie sukcesu w biznesie.
Przykładowe tematy:
- LinkedIn – wskazówki od TOP10 z Polski
- Pięć schematów kreatywnych reklam
- Bolesna prawda o Google Ads
39. Technologicznie [Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar]
Technologicznie to miejsce, gdzie biznes spotka się z technologią, a komunikacja z emocją. Bartek Pucek i Jarosław Kuźniar we wspólnym podcaście regularnie sprawdzają trendy, narzędzia, zmiany i decyzje. Pucek zbudował społeczność wokół swojego technologiczno-biznesowego płatnego newslettera, Kuźniar skupia się na mądrej komunikacji.
Pucek i Kuźniar skupiają się na wiedzy, przykładach, analizie i raportach. Komentują, oceniają oraz rozmawiają z gośćmi.
40. Marketing opanowany [Jacek Kłosiński]
Podcast „Marketing opanowany” pokazuje gotowe sposoby na marketing, które da się wdrożyć małymi krokami i dopasować do swojego kalendarza.
Przykładowe tematy:
- Jak sprzedawać oferty drogie i niszowe?
- Jak poukładać marketing małej firmy?
- Dlaczego Twój marketing nie działa?
41. Robimy Social Media Podcast [Paweł Wach]
Audycja skupia się na social media marketingu z perspektywy menedżera w policzalny, konkretny i prosty sposób. Autor dzieli się wiedzą i narzędziami, dzięki którym zwiększysz przełożenie social mediów na swój biznes.
Paweł Wach jest CEO i założycielem agencji Robimy Social Media, która od 4 lat rośnie min. o 60% rocznie. Współpracował z takimi markami jak: Jura Poland, Seagate Technolog, Orofar Max czy Soliści Adventure Club.
42. Podcast Internetowych Sprzedawców [Mirosław Skwarek]
Autor podcastu chce nauczyć Cię, jak zwiększać sprzedaż i przy okazji nie zwariować. Od wielu lat pomaga polskim przedsiębiorcom internetowym zdobywać nowych klientów oraz zamieniać obserwatorów w kupujących. Podcast jest kierowany do prowadzących e-commerce, którzy chcą zwiększyć efektywność swoich działań.
Mirosław Skwarek jest autorem bloga PerswazjaWSprzedazy.pl, współtwórcą systemu do email marketingu GetAll.pl oraz założycielem i twórcą Akademii Social Media – uczelni, która kształci przyszłych social media ekspertów.
43. Podcast Osmana [Marcin Osman]
W podcaście „Marketing opanowany” autor dzieli się ze słuchaczami swoimi najlepszymi doświadczeniami w zakresie prowadzenia biznesu, sprzedaży i marketingu. Marcin prezentuje różne formy audio: raz będą to wywiady, a innym razem – jego przemyślenia i lekcje. Jest też „Telefon show”, czyli program, w którym Marcin dzwoni do członków swojej społeczności i na żywo rozwiązuje ich problemy biznesowe.
44. Marketing Cyfrowy bez tajemnic [Szymon Głogowski]
W tym podcaście autor pokazuje sposoby na marketing cyfrowy, tak aby był robiony z głową i przynosił oczekiwane efekty.
Przykładowe tematy:
- Jak odzyskać zhakowane konto na Facebooku?
- Przestań śledzić trendy w marketingu
- Idealny schemat kampanii na pozyskiwanie kontaktów
45. Zróbcie hałas – podcast o marketingu muzycznym [Band Agency]
Ten podcast zajmuje się marketingiem w branży muzycznej. Gośćmi audycji są czołowi managerowie, przedstawiciele wytwórni płytowych, dziennikarze i eksperci branży muzycznej. Dzielą się oni wiedzą, obserwacjami i przemyśleniami. Podpowiadają też, co zrobić, aby lepiej wypromować swoją muzykę i dotrzeć z nią do słuchaczy.
46. Marketing z wizją. Od strategii do wierniości [doktor Agatka]
Podcast skierowany do kobiet. Autorka dzieli się w nim poradami, jak efektywnie prowadzić swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Zrozumienie klienta – pierwszy krok w budowaniu dochodowego biznesu
- Postaw na znaczenie. Nigdy nie zakładaj i rozwijaj biznesu tylko dla pieniędzy
- Samopoznanie – fundament marki osobistej
47. Marketing w Gastronomii [Jarosław Lorek]
Podcast „Marketing w Gastronomii” koncentruje się na promowaniu restauracji w internecie. Jarosław Lorek doradza, jak stać się rozpoznawalnym lokalem online.
Przykładowe tematy:
- Kreatywne sposoby wykorzystania TikToka w marketingu
- Stwórz program lojalnościowy w swojej restauracji
- Zwiększ zaangażowanie nowych klientów w gastro
48. Finansowe Wsparcie
Podcast o biznesie i przedsiębiorczości. O tym, jak zbudować firmę od zera, sprzedawać więcej i kreować pozytywne marki.
Przykładowe tematy:
- Nie zaczynaj od sklepu online: o błędach na starcie biznesu
- Droga do 100 000 zł: 5 sprawdzonych sposobów
- Przestań grać bezpiecznie: jak przełamać strach przed porażką
49. Branża [Szymon Machnikowski]
W tym programie Szymon Machnikowski, dyrektor marketingu i PR „Vogue Polska”, spotyka się z liderkami i liderami szeroko pojętej branży lifestyle, pyta swoich gości o to, w jaki sposób doszli tam, gdzie są, a także o to, co robią, żeby dalej się rozwijać. To osobiste historie osób działających z sukcesami w mediach, modzie, urodzie czy nowych technologiach. Mają inspirować i odsłaniać kulisy działania konkretnej branży.
50. Dobra sprzedaż [Szymon Lach]
Podcast Szymona powstał po to, aby dzielić się wiedzą i doświadczeniem o sprzedaży, negocjacjach, sztuce wywierania wpływu, rekrutacji handlowców oraz zarządzaniu. Autor od 2004 r. jest sprzedawcą. W 2011 r. postanowił kontynuować sprzedaż i zacząć dzielić się swoją wiedzą jako szkoleniowiec.
Przykładowe tematy:
- 7 nawyków, które podniosą produktywność i efektywność w pracy
- 4 kroki do sprawniejszego follow up z klientem
- Co mnie drażni w cold mailach
51. Marketing, który działa. Artyści Reklamy [Patryk Janusz]
„Marketing, który działa” to podcast, który dostarczy Ci nowych pomysłów na robienie lepszego marketingu. Prowadzący dzieli się swoimi przemyśleniami i doświadczeniami zdobytymi przy współpracy z wieloma przedsiębiorcami.
Przykładowe tematy:
- Jak przekonać klienta do zakupu? Proste techniki i przykłady atrakcyjnych ofert
- Reklama lokalnego biznesu. Jak pozyskać klientów z Twojej okolicy?
- Tajemnice lead ads na Facebooku. Najlepsze praktyki prowadzące do sprzedaży
52. Biznes Od Początku [Paweł Leżoch]
Ten podcast doradza, jak zacząć i jak rozwinąć swój biznes. To rozmowy z przedsiębiorcami i specjalistami, wskazówki oraz inspiracje.
Przykładowe tematy:
- Jak sprzedawać w innych krajach niż Polska w e-commerce?
- Odkrył niszę w branży odpadów i zbudował potężny biznes – Krzysztof Rdest
- Nietypowy salon AGD, który wygrywa z dużymi sieciami – Pan Perfekt
53. Firma z Głową [Rafał Ignasiak]
Podcast dla szefów, menadżerów i liderów, którzy chcą mądrze oraz efektywnie współpracować z ludźmi. „Firma z Głową” pomoże Ci zostać lepszym szefem lub dobrze przygotować się do objęcia tego stanowiska.
Znajdziesz tu odpowiedzi na następujące pytania:
- Jak dbać o skuteczność zespołu i realizację zadań?
- Jak budować dobre, trwałe relacje w pracy?
- Jak powinna wyglądać motywacja pracownika?
- Jak rozwiązywać pojawiające się konflikty?
54. Biznes oczami 20-latka [Hubert Misiąg]
Młody przedsiębiorca dzieli się spostrzeżeniami i radami, jak można usprawnić swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Jak odłożyłem 7 milionów w wieku 21 lat?
- Czy dropshipping nadal się opłaca?
- 15 nawyków ludzi sukcesu
55. Biznes i Emocje [Kari Goldyn i Bartek Goldyn]
To podcast, który pokazuje inną stronę prowadzenia biznesu. Kari Goldyn i Bartek Goldyn na podstawie neurobiologii i psychologii ludzkich zachowań pokazują, jak prowadzić biznes, który oprócz satysfakcji finansowej przynosi także poczucie spełnienia i szczęścia. Uczą, jak budować marki, które emocjonalnie angażują zarówno klientów, jak i właścicieli oraz członków ich zespołu.
56. Zarabiaj na wiedzy [Magdalena Owsiany]
„Zarabiaj na wiedzy” to podcast o utrzymywaniu się z cyfrowych produktów edukacyjnych. Znajdziesz tu konkretne wskazówki od osób, które prowadzą biznesy online oparte na e-learningu. Podcast prowadzi Magda Owsiany, współwłaścicielka firmy Burza w mózgu.
Przykładowe tematy:
- Najgorsze pułapki na drodze do stworzenia i sprzedawania kursu lub e-booka
- Tracisz pieniądze przez te 7 błędów w ofercie
- Jak monetyzować wyświetlenia na Instagramie
57. Kanał strategiczny [Wojtek Walczak i Damian Jemioło]
Podcast skupiony na strategii, marketingu, markach i reklamie.
Przykładowe tematy:
- Prosty i skuteczny proces budowy podstaw strategii marki i strategii marketingowej
- Brand one pager. Najlepsza instrukcja obsługi marki
- Jak skalować działania gigantów do swojego biznesu. Marketing Microsoftu
58. E-commerce Oczami Praktyków [Piotr Szyszka i Michał Broś]
Piotr Szyszka i Michał Broś to właściciele Tortli.pl. Są praktykami e-commerce, którzy w ciągu trzech lat zbudowali sklep internetowy obecny na 14 rynkach i generujący 8-cyfrowe obroty w skali roku. Stworzyli podcast, aby dzielić się swoją wiedzą z zakresu e-commerce, marketingu i biznesu.
59. Więcej niż eCommerce [Wojciech Piszora]
„Więcej niż e-commerce” to miejsce, w którym Wojciech Piszora opowiada o tym, jak dzięki połączeniu technologii i procesów rozwinąć swój sklep internetowy. Autor porusza na kanale tematy z zakresu wdrażania sklepów internetowych, automatyzacji, samego prowadzenia e-commerce oraz narzędzi, które przydadzą Ci się, jeśli działasz właśnie w tej branży.
60. Kierunek e-commerce [edrone]
Ten podcast to rozmowy o sprzedaży online, podzielone na dwie serie tematyczne, łączące solidną dawkę motywacji i wiedzy. Stacja Inspiracja to fascynujące, autentyczne opowieści z życia i rozwoju sklepów online, a Bliżej Biznesu – spotkania z ekspertami i praktykami e-commerce, zarządzania oraz marketingu.
61. Rozmowy Logistyków [Piotr Skobało i Adam Sobolewski]
„Rozmowy logistyków” to podcast, z którego dowiesz się, jak podnieść efektywność biznesu. Powstał z myślą o właścicielach firm, dyrektorach operacyjnych i managerach, którzy w swoich organizacjach odpowiadają za łańcuchy dostaw, logistykę, magazyny bądź transport.
Autorzy przedstawiają praktyczne rozwiązania pomagające obniżyć koszty operacji magazynowych, podnieść poziom realizacji zamówień, ograniczyć poziom zapasu, skrócić czas dostaw e-commerce, a także wchodzić na nowe rynki.
62. Odważ się na biznes [Sara Zobek]
Główne pytanie tego podcastu to: „Jak myśleć, żeby dobrze zarabiać?”. Sara Zobek przygotowuje przedsiębiorcze osoby do stworzenia swojego biznesu.
Przykładowe tematy:
- Dlaczego zmiany są trudne i jak je ułatwić?
- Jak sprawić, żeby Twój pomysł na biznes był dochodowy?
- Rozwiązanie na (prawie) wszystkie biznesowe problemy
63. Biznes bez Lukru [Tomek Plata]
„Biznes bez Lukru” to podcast, w którym Tomek Plata wraz z uznanymi przedsiębiorcami budują wzór spełnionego człowieka – tak prywatnie, jak i zawodowo. Zapraszani goście dają wiele cennych wskazówek i inspiracji, jak budować i rozwijać biznesy szybciej, łatwiej i efektywniej.
Przykładowe tematy:
- Zrobiłam wszystko na odwrót – Dagmara Łęcka
- Niewiedza kosztuje – Bartosz Królikowski
- Miej ambicję, wizję i myśl globalnie – Darek Żuk
64. Biznes Myśli [Vladimir]
Podcast „Biznes Myśli” to dobry wybór, jeśli szukasz sposobu na rozwój firmy z pomocą AI, chcesz poprawić produkty i podejmować lepsze decyzje. To dawka wiedzy o najnowszych trendach, praktycznych rozwiązaniach i inspirujących przykładach.
Razem z ekspertami autor omawia kluczowe tematy AI: ludzie, pieniądze, trendy, pomysły, dane, narzędzia i sprawdzone praktyki.
65. Automatyzacja i AI w biznesie [Jakub Masztalski]
„Automatyzacja i AI w biznesie” to podcast dla osób zainteresowanych wykorzystaniem najnowszych technologii do automatyzacji procesów biznesowych. Dowiesz się z niego, jak automatyzacje i AI mogą usprawnić pracę działów marketingu, sprzedaży, obsługi klienta i back office. Poznasz też praktyczne zastosowanie w biznesie narzędzi wykorzystujących automatyzacje i AI.
66. Skuteczne Wdrożenia ERP [Dawid Cegła]
Dawid Cegła opowiada w swoim podcaście w prosty i zrozumiały sposób o efektywności wdrożeń systemów ERP, zwinnym zarządzaniu oraz skutecznych projektach IT.
Autor porusza takie zagadnienia jak:
- wpływ zarządzania projektami na efektywność pracy,
- aspekty pracy konsultantów ERP,
- wdrażanie nowego systemu tak, aby firma przeszła przez transformacje cyfrową z jak najmniejszymi turbulencjami.
67. CEO hub [Cezary Bielecki i Przemysław Jończyk]
„CEO hub | Jończyk i Bielecki” to podcast, w którym autorzy chcą pomóc słuchaczom wznieść ich biznes na najwyższy poziom. Cezary Bielecki jest właścicielem firmy Digital Forms, gdzie od lat pomaga przedsiębiorstwom budować silne technologiczne fundamenty. Z kolei Przemysław Jończyk od 17 lat prowadzi Grupę Strategiczno-Kreatywną JAAQOB, w której pomaga firmom budować swoje marki i tworzyć strategie marketingowe.
Przykładowe tematy:
- Pomysły na budowę modelu abonamentowego w Twojej firmie
- 10 najciekawszych automatyzacji w marketingu
- Jak pokonać „dolinę śmierci”? 5 faz rozwoju firmy
68. Akademia Mistrzyni Biznesu [Paula Adamska]
Paula Adamska prowadzi kilkunastominutowe audycje z poradami, jak lepiej rozwijać swój biznes.
Przykładowe tematy:
- Co i kiedy sprzedawać?
- 3 kroki, by przejść 30k
- Króluj w biznesie nad emocjami
69. O życiu i biznesie [Joanna Fabisiak]
W tym podcaście Joanna Fabisiak opowiada o tym, jak rozwija swoją markę Create Media: jak łączy rozwój własnej firmy z życiem prywatnym, jak dba o siebie i swoje zdrowie psychiczne, jak zarabia pieniądze i spełnia się zawodowo.
Przykładowe tematy:
- Tego nie dodawaj na Instastories, jeśli chcesz mieć duże zasięgi
- Ile naprawdę można zarobić na Instagramie?
- Co lepsze: sprzedaż ciągła czy w kampaniach?
70. Moja droga [Barbara Mierzwińska i Dagmara Brzezińska
„Moja Droga” to podcast prowadzony przez Dagmarę Brzezińską i Barbarę Mierzwińską – praktyczki biznesu i przyjaciółki. Program przeznaczony jest dla ludzi ciekawych nowych wyzwań i poszukujących swojej drogi. Goście podcastu dzielą się ze słuchaczkami i słuchaczami unikalną wiedzą, opowiadając o swoich doświadczeniach zawodowych.
Prowadzące dociekliwie analizują czynniki sukcesu stworzonych przez nich modeli biznesowych i karier, sięgając do własnych doświadczeń. Aktualnie Dagmara i Barbara pełnią funkcje wiceprezesek firm działających w branży e-commerce. W przeszłości piastowały stanowiska kierownicze w obszarach marketingu, sprzedaży i operacji w korporacjach oraz startupach. Realizowały również projekty doradcze w różnych sektorach gospodarki: od handlu, przez telekomunikację, po ochronę zdrowia.
71. To zależy – prawo dla biznesu [Milena Krzemień]
Zmieniający się dynamicznie system prawno-podatkowy stawia wyzwania nawet tym najbardziej wytrwałym przedstawicielom biznesu. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, niezależnie od tego, czy indywidualnie prowadzisz działalność gospodarczą, czy reprezentujesz złożoną strukturę holdingową, znajdziesz w tym podcaście wiele cennych wskazówek. Adwokat Milena Krzemień odpowiada na złożone pytania dotyczące zagadnień prawnych i podatkowych w biznesie.
72. Rekla_mowa – [SARE]
W podcaście od SARE jest mowa o marketingu, a także o tym, co działa (lub nie) w świecie komunikacji i sprzedaży. Specjaliści w przystępny sposób dzielą się swoimi doświadczeniami, obalają marketingowe mity i rozmawiają o tym, jak wdrażać skuteczne strategie. Analizują i oceniają również aktualne trendy.
Podcasty, które nie są obecnie kontynuowane
Poniższe audycje nie mają obecnie nowych odcinków, ale wiele treści jest nadal aktualnych, dlatego warto je zgłębić.
1. ADventures [Dawid Kaźmierczak]
Autor podcastu na co dzień pracuje jako social media i PR director, a co dwa tygodnie opowiada o branży reklamowej z perspektywy jej przedstawicieli.
2. Biznes Non-Fiction {Nieagencja]
Zespół Nieagencji przygląda się branżowym opowieściom i wraz z gośćmi sprawdza, ile jest w nich konkretów. Wciąż robić CSR jako zasłonę dymną czy dotrzeć do sedna problemu? Wspierać pracowników czy tylko organizować owocowe czwartki? Poświęcić się pracy czy rodzinie? A może jest jakaś droga środka…?
3. Biznes w IT [Piotr Bucki]
Piotr Bucki jest programistą oraz przedsiębiorcą, pomysłodawcą i współtwórcą J-LABS (kilkusetosobowej firmy IT). Od 2018 r. dzieli się swoją wiedzą w podcaście: „Biznes w IT”, w którym porusza tematykę tworzenia, rozwijania i prowadzenia biznesów o wielomilionowych przychodach, głównie w kontekście branży IT. Odcinki dotyczą takich tematów jak: wskazówki rekrutacyjne, budowanie dużej i skalowalnej firmy oraz komunikacja dla liderów, menedżerów i zespołów.
4. Design to Convert [Andrzej Bieda]
Andrzej Bieda, CMO w firmie Landingi rozmawia z przedsiębiorcami i marketerami na temat ich działalności oraz marketingu, jaki prowadzą w internecie. W szczególności skupia się na landing page’ach, które tworzą na potrzeby własne oraz dla swoich klientów. Goście rozmawiają o aspektach wizualnych (design) tych stron, a także sprawdzają ich efektywność (convert).
5. Dziennik Budowy Firmy [Fox Strategy]
Podcast biznesowy i marketingowy przeznaczony dla przedsiębiorców. Usłyszysz w nim m.in. o tym, co musisz wiedzieć, jeśli planujesz współpracę z copywriterem i pozycjonowanie swojej aplikacji mobilnej.
6. Email [i] Marketing Podcast [Paweł Sala]
Paweł Sala, CEO i współzałożyciel FreshMaila, rozmawia z zaproszonymi gośćmi o tym, jak wykorzystywać efekt synergii pomiędzy różnymi kanałami komunikacji oraz jak realizować działania marketingowe w firmie. Podcast koncentruje się wokół e-mail marketingu w odniesieniu do szerszego kontekstu e-commerce, zarządzania sobą w czasie czy też badań statystycznych.
Przykładowe tematy:
- Ludzka strona mailingu – rozmowa z Łukaszem Czaczkowskim
- Jak zwiększyć dostarczalność kampanii email marketingowych
- Najczęściej popełniane błędy w email marketingu
Dowiedz się jak robić skuteczny e-mail marketing – zamów książkę Pawła Sali.
7. Eventowa Blogerka [Agnieszka Ciesielska]
Agnieszka Ciesielska przedstawia tajniki event marketingu i odsłania kulisy eventów. Dzieli się sposobami na dotarcie do klientów marki. Podcast to zbiór wielu inspiracji biznesowych oraz spotkania z niebanalnymi gośćmi. Autorka rozmawiała m.in z Kasią Sokołowską o reżyserowaniu pokazów mody czy z Martą Cugier z zespołu Lombard. W ostatnich odcinkach podpowiada, jak zorganizować wirtualną konferencję, dzieli się wiedzą o tym, jak funkcjonować w niełatwej branży event w trudnych czasach oraz w jaki sposób działają agencje eventowe i incentive w dobie COVID-19.
8. Fajnie na swoim [Jacek Kłosiński]
Jacek Kłosiński jest przedsiębiorcą, twórcą stron internetowych i trenerem. W swoim podcaście opowiada o tym, jak założyć i rozwijać własny mały biznes, żeby stał się dla nas fajną pracą. Twórca przekonuje, że „na swoim” możesz nieźle zarabiać, robić ciekawe rzeczy i przy tym mieć masę swobody. Podcast pomaga w dojściu do tego celu. Ostatnie odcinki to konkretne porady, jak stworzyć swoją ofertę, rozwiązać 4 problemy Twojego klienta oraz dociekania, jakie są zalety małego biznesu. Podcasty są opatrzone bonusowymi arkuszami PDF, które pozwolą zastosować wskazówki do swojego biznesu.
9. Finanse w Twojej firmie [Wojciech Plona]
Jeżeli prowadzisz rozwijającą się firmę, z pewnością zastanawiasz się, jak uporządkować jej finanse. „Finanse w Twojej Firmie” to podcast skupiony wyłącznie na zarządzaniu firmowymi finansami. Wojciech Plona, prezes Plona Consulting, dzieli się w nim swoimi doświadczeniami i najlepszymi praktykami finansowymi wypracowanymi podczas współpracy z małymi i średnimi firmami.
Przykładowe tematy:
- Brak płynności finansowej – co z nim zrobić?
- Jakie KPI finansowe warto mierzyć w Twojej firmie?
- 10 błędów w firmowych finansach, które mogą Cię słono kosztować
10. Firma on-line [Agata Chmielewska]
Agata Chmielewska rozmawia z gośćmi o biznesie, marketingu i rozwoju firmy w Internecie. Podcast jest dla osób, które chcą lepiej zarządzać swoją firmą, rozwijać działalność w sieci oraz wykorzystać nowe media i technologie do zwiększania przychodów.
Przykładowe tematy:
- Jakie słowa mają moc w sprzedaży i marketingu
- Jak uczyć się sprzedaży od własnych klientów
- Jakie są tajniki sprzedaży w sklepie internetowym
11. Golczyk o marketingu [Piotr Golczyk]
Piotr Golczyk jest doświadczonym marketingowcem, szefem polskich i globalnych działów marketingu oraz autorem książki „Jak zbudować efektywny dział marketingu”. W podcaście znajdziesz informacje na temat budowania efektywnego działu marketingu, wykorzystania całego potencjału zespołu do budowania biznesu i przetworzenia go w wiodącą siłę napędową firmy.
Przykładowe tematy:
- Ty masz gust, ja mam mózg. Typologia klientów wewnętrznych w marketingu
- Jak dojrzały organizacyjnie jest Twój dział marketingu?
- Big data w marketingu. Jak to robić dobrze?
Jeśli chcesz wiedzieć, jak mierzyć efektywność działań marketingowych, sięgnij do M+36: „Planowanie budżetu i pomiar efektywności działań marketingowych”.
12. Herra On Air [Wojciech Herra]
„Gdy zmrok zapada do głosu dochodzą MOCNE MARKI. Herra On Air”. Wojciech Herra prowadzi nocne rozmowy o sporcie, biznesie i przedsiębiorczości z wyjątkowymi gośćmi. Bez ściemy, cenzury i kompromisów. Wszystkie rozmowy zaczynają się o 21:12.
13. Inna kultura biznesu [Kamil Zarębski]
Kamil Zarębski rozmawia z przedsiębiorcami, którzy dzielą się swoim doświadczeniem pracy dla zagranicznych klientów. W podcaście znajdziesz rozmowy z menedżerami, którzy opowiadają o tym, jak kultura innych krajów wpływa na ich pracę i życie. Wśród gości podcastu byli m.in: Greg Albrecht, Marek Jankowski, Dorie Clark, Magdalena Urban. Odcinki opowiadają m.in. o biznesie na rynku azjatyckim, budowie zaufania u globalnych kontrahentów oraz o norweskiej gospodarce.
14. Klientomania [Maciej Buś]
Maciej Buś rozmawia o mądrym podejściu do klienta i jego obsługi. Odkrywa i komentuje świat sprzedaży oraz całkiem nowych relacji na linii marka-konsument. Podcast pomaga przedsiębiorcom działać skuteczniej, dostosowując się do nowych czasów, w jakich żyjemy. Dotychczasowymi gośćmi audycji byli m.in. Natalia Hatalska, Roman Jędrkowiak i Marek Zmysłowski. W odcinkach możesz posłuchać m.in. o tym, jak stworzyć dobry produkt, dowiedzieć się nieco więcej o omnicommerce oraz o legalności digitalizacji.
15. Komunikacja wizualna [Aneta Duk]
Komunikacja wizualna to podcast o projektowaniu graficznym mocno osadzonym w strategii marki. Omawiane tematy często zahaczają o strategię marki i wynikającą z niej strategię komunikacji. Pierwszy sezon natomiast (do 15 odcinka) porusza tematykę interaktywną: strony internetowe, wizerunek MŚP w internecie, współpracę z projektantami graficznymi itd.
16. Liczy się wynik [Bartek Popiel]
Praktyczny podcast dla marketerów i przedsiębiorców działających w sieci i chcących osiągać ponadprzeciętne wyniki. Szczególnie przydatny dla tych, którzy tworzą kursy i warsztaty online czy e-booki lub zamierzają to robić oraz pragną się nauczyć, jak dobrze przekazywać wiedzę i wyceniać swoje projekty.
17. Mamy na to slajd [GoldenSubmarine]
Podcast od początku 2020 r. tworzą stratedzy z agencji GoldenSubmarine: Jakub Kwaczyński i Marta Ulman. Każdemu odcinkowi towarzyszy jeden slajd podsumowujący treść nagrania. Autorzy rozmawiają o kulisach pracy agencyjnego działu strategii, o roli strategicznego planowania kampanii reklamowych, a także o trendach w komunikacji marketingowej.
18. Marketing Manager 2.0 [Kacper Skoczylas]
Stworzony przez Kacpra Skoczylasa podcast jest skierowany dla osób zajmujących się marketingiem i cyfrowym biznesem, które chcą być lepsze i skuteczniejsze w swojej pracy.
Przykładowe tematy:
- Jolanta Piela – jak z ograniczonym budżetem zaplanować strategię marketingową,
- Cechy charakteru i umiejętności skutecznego marketing managera,
- Machine Learning – czyli jak zmieniają się narzędzia do marketingu? (Gość: Jakub Wołek).
Jeśli chcesz dobrze zaplanować strategię marketingową, a nie dysponujesz wielkimi budżetami, sięgnij po M+42: „Skuteczny marketing przy niskim budżecie”.
19. Marketing Przegadany [Nowy Marketing]
Marketing Przegadany to podcast prowadzony przez Damiana Jemioło i Wojtka Walczaka na łamach Nowego Marketingu. Rozmawiają w nim o kampaniach reklamowych, świecie influencerów, kryzysach i wpadkach wizerunkowych oraz o nowinkach technologicznych.
20. Marketing w Wersji Audio [Natalia Charzyńska]
Autorka jest specjalistką od e-commerce, konsultantką w zakresie prowadzenia kampanii Facebook Ads i Google Ads. Podcast to praktyczny zbiór rzetelnej wiedzy marketingowej i biznesowej. Nagrania stanowią głosową wersję artykułów z bloga charzynska.pl.
Przykładowe tematy:
- Rozliczanie działań marketingowych i reklamowych „za efekt” – czy warto?
- Jak wybrać cel reklamy na Instagramie? Poradnik.
- Zarządzanie budżetem reklamowym Facebook Ads. Jak nie zwariować od nadmiaru danych?
21. Marki testowane na ludziach [Małgorzata Wardaszka-Deręgowska]
Podcast o odważnych strategiach marketingowych, projektowaniu doświadczeń i nieustannym przyglądaniu się potrzebom klienta. To audycja dla przedsiębiorców, których wspólnym przekonaniem pozostaje to, że w biznesie najważniejszy jest człowiek. Autorka jest strateżką marketingową i przedsiębiorczynią.
Przykładowe tematy:
- Przekonania, które blokują rozwój Twojej marki
- Strategia komunikacji marki w 5 prostych krokach
- Jak przeprowadzić audyt małej marki?
22. Merytorycznie o e-commerce [Marcin Rudzik]
To miejsce dla wszystkich osób związanych z handlem elektronicznym. Marcin Rudzik zaprasza interesujących gości, którymi są specjaliści od e-commerce oraz właściciele prężnie działających sklepów internetowych.
Podsumowanie wniosków z 30 odcinków podcastu „Merytorycznie o eCommerce” znajdziesz w EwP11.
23. Mistrzowie e-commerce [home.pl]
Podcast Mistrzowie eCommerce to dawka wiedzy na temat współczesnego e-biznesu oraz rynku e-commerce. W audycjach biorą udział eksperci home.pl oraz zaproszeni goście, m.in. Paulina Kołaczek z Girls Watch Porn, Dagmara Motwani ze sklepu karinameble.pl i Robert Karkowski, właściciel sklepu karko.pl.
24. Nie tylko design [Tomasz Skórski]
Podcast omawia tematy związane z produktami cyfrowymi, procesem projektowania, gadżetami elektronicznymi i szeroko pojętym designem. W najnowszych odcinkach możesz znaleźć informacje na temat tworzenia produktów i budowania zespołów produktowych, rozmowę o nierównych płacach kobiet i mężczyzn oraz rozważania o upraszczaniu tekstów użytkowych.
25. Obłędne historie [Justyna Izydorczyk]
Rozmowy z osobami ze świata biznesu, marketingu, projektowania i strategii obalające branżowe tabu. W tym podcaście mówi się otwarcie o błędach, ich konsekwencjach oraz wiedzy z nich wyciągniętej, poszerza horyzonty, szuka przestrzeni do rozwoju i konkretnych wskazówek, jak cudze porażki przekuć we własne sukcesy.
26. Olek Wandzel Podcast [Olek Wandzel]
Prezes Studi (dawniej Abstra) co tydzień rozmawia z inspirującymi ludźmi na tematy sportowe i nie tylko.
27. O mediach w Tandemie [Michał Dobrzański i Radek Sączek]
Podcast o reklamie i jej otoczeniu – głównie w radiu tradycyjnym i cyfrowym, w podcastach oraz w kinie, bo takie są pola działalności brokerskiej firmy Tandem Media, którą reprezentują prowadzący. Śledzą oni i opisują światowe oraz lokalne trendy, omawiają zjawiska, czasem zapraszają inspirujących gości. Opowieściami o mediach dousznych lub wielkim ekranie dzielą się ze słuchaczami zazwyczaj dwa razy w miesiącu.
28. Pani Swojego Czasu #kawazbudzynska [Ola Budzyńska]
Pani Swojego Czasu od kuchni to podcast dla przedsiębiorców i marketerów, którzy chcą lepiej działać w biznesie online. Ola Budzyńska, czyli „Pani Swojego Czasu”, na przykładzie własnej marki pokazuje od podszewki, jak budować i rozwijać biznes online. Zwraca uwagę na budowę zaangażowanej społeczności, pisanie bloga, organizowanie kursów online, sprzedaż produktów czy budowę marki silnej marki osobistej.
29. Porozmawiajmy o marce [Łukasz Murawski]
Autor to specjalista od psychologii konsumenta, psychologii marketingu i reklamy, budowania marki i brandingu, wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku i Gdyni. W podcastach rozmawia ze światowej sławy ekspertami w dziedzinie brandingu. Wywiady z audycji są też publikowane w magazynie „Marketer+”.
30. Questus Marketing Podcast [questus]
Podcast jedynego w Polsce Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing.
31. Rozmowy B2B [Igor Bielobradek]
Igor Bielobradek prowadzi dyskusje z osobami zajmującymi się marketingiem i sprzedażą w branży B2B (m.in. z Łukaszem Kosuniakiem, Edytą Kowal czy Wiktorem Łyczko), które dzielą się swoimi praktycznymi doświadczeniami w biznesie.
Przykładowe tematy:
- Co bezpowrotnie zmieni pandemia w digitalu?
- W co warto inwestować: sprzedaż czy marketing?
- Czy wysoka satysfakcja klienta zawsze prowadzi do maksymalizacji zysków?
32. Rozmowy Facebooka
Cykl podcastowy „Rozmowy Facebooka” to oficjalny podcast Facebook Polska, w którym autorzy spotykają się i prowadzą dyskusje na temat trendów społecznych, biznesowych i technologicznych.
Przykładowe tematy:
- Z Michałem Michalskim o współczesnych mediach i ich roli w życiu pokolenia Z oraz o budowaniu społeczności wokół marki
- O badaniach nad sztuczną inteligencją w Facebooku
- O komunikacji, która nie boi się tematów tabu
33. Rozmowy Saunowe [Natalia Laskowska i Bolesław Drapella]
Podcast to rozmowy prowadzone przez mentorów SaunaGrow.com – Bolesława Drapella i Natalię Laskowską. Opowiadają oni o wyzwaniach założycieli, managerów oraz pracowników firm, najczęściej takich, które się dynamicznie rozwijają. Rozmowy zainspirowane są spotkaniami mentorskimi w ramach projektu SaunaGrow.com, które odbywają się w najprawdziwszych saunach i pomagają przedsiębiorcom mądrze rozwijać swoje biznesy.
34. Szczypta [Edyta Kowal]
Edyta Kowal jest niezależną ekspertką z zakresu doradztwa strategicznego, content marketingu i social mediów. Wcześniej pracowała jako CMO Prowly oraz współprowadziła podcast: „Rozmowy Facebooka”. „Szczypta” to jej własny format podcastowy, w którym możesz znaleźć misz-masz, czyli tematy dotyczące marketingu, biznesu, nowych technologii, pasji oraz rozmowy, które pozwalają rozszerzać własne horyzonty.
Przykładowe tematy:
- Maciej Boroń: Co marki zyskują, wchodząc w e-sport,
- Anna Wiatr (Aliganza Fashion Agency): Sklepy przyszłości to showroomy – obejrzysz na miejscu, ale kupisz online,
- Magdalena Urbaniak: Weźmy to na chłopski rozum.
35. To jest podcast biznesowy [Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski]
Za mikrofonami Maja Wiśniewska i Marek Oczkowski z SMSAPI. Rozmawiają o marketingu, sprzedaży, e-commerce, obsłudze klienta oraz wszystkim, co dotyczy działalności małych, średnich i wielkich firm w sieci.
36. Zaprojektuj Swoje Życie [Maciej Filipkowski]
Maciej Filipkowski w podcaście „Zaprojektuj Swoje Życie” przedstawia osoby, które w swoim życiu podjęły nietuzinkowe wyzwania. Rozmowy inspirują do zastanowienia się nad tym, co nas napędza i dokąd zmierzamy. Pomagają zainspirować się do świadomego i odważnego projektowania swojego życia. Gośćmi byli już m.in. Antonina Samecka, współzałożycielka i dyrektor kreatywna RISK made in Warsaw i Magdalena Dziewguć, która zarządza biznesem cloudowym Google’a w Europie Środkowo-Wschodniej.
37. MarTech Well Done [Michał Korba]
To miejsce, w którym technologia spotyka się z marketingiem. Tutaj dowiesz się, jak działają skuteczne narzędzia marketingowe oraz jak unikać błędów związanych z ich używaniem. Poznasz tajniki automatyzacji marketingu, a także ciekawych gości i ich historie.
38. Marketing Opowieści [Cleverhearted Showrunners]
Mnóstwo wiedzy i inspiracji na temat tego, jak używać storytellingu w marketingu i opowiadać ciekawe historie.
39. No i KUJ [Marcin Cichocki]
Podcast o komunikacji i content marketingu w biznesie.
Podcast to bardzo atrakcyjny format dla słuchaczy, a jego rola w marketingu sukcesywnie rośnie. Chcesz wpisać podcasty w plan marketingowy swojej firmy? Sprawdź:
- Podcast w promocji biznesu Część 2. Jak rozpocząć przygodę z podcastem w firmie
- Podcast w promocji biznesu Część 3. Jak promować podcast
- Podcast w promocji biznesu Część 4. Podcast jako element lejka marketingowo-sprzedażowego
- Zestaw narzędzi dla podcastera
- 10 przykazań na atrakcyjny podcast firmowy
- Podkręć sprzedaż w B2B dzięki content marketingowi. Wykorzystaj podcasty
- 18 podcastów i kanałów na YouTubie o e-commerce, które warto poznać