Aleksandra Przegalińska oraz Dariusz Jemielniak, profesorowie dobrze znani w środowisku osób interesujących się nowymi technologiami, napisali książkę „AI w strategii”, która jest praktycznym przeglądem możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie. Pokazują, co w zachwycie nad AI jest tylko reklamą i szumem informacyjnym, a co rzeczywiście się sprawdza i pozwala tworzyć lepsze produkty i usługi oraz osiągać wyższą wydajność, rentowność i przewagę konkurencyjną.

AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu
W przyszłości sztuczną inteligencję będziemy postrzegać tak samo jak aktualnie postrzegamy internet. Jest wszechobecny i oczywisty. AI dla biznesu niedługo stanie się po prostu biznesem. Chcąc odnieść sukces, już dziś należy pomyśleć, jak AI może nam pomóc w skorzystaniu z nowych szans biznesowych. O tym jak i gdzie wprowadzać AI, by faktycznie usprawniała ona firmę. A także jak wykorzystać synergię pomiędzy ludzkimi pracownikami a sztuczną inteligencją w zadaniach dotyczących zarządzania.
Aleksandra Przegalińska oraz Dariusz Jemielniak, profesorowie znani w krajowym i międzynarodowym środowisku osób interesujących się AI, stworzyli książkę „AI w strategii”, która zawiera przykłady zarówno udanego wykorzystania AI w firmach, jak i niespełnionych obietnic czy wręcz oszukańczych praktyk. Pokazują, co w zachwycie nad AI jest tylko reklamą i szumem informacyjnym, a co rzeczywiście się sprawdza i pozwala tworzyć lepsze produkty i usługi oraz osiągać wyższą wydajność, rentowność i przewagę konkurencyjną. Omawiają liczne studia przypadków firm, które z powodzeniem wdrożyły AI w strategii biznesowej, pozostając jednocześnie realistami w kwestii potencjału i ograniczeń sztucznej inteligencji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pierwsza polska książka o AI w biznesie?
Książka „AI w strategii” to pierwsza, a na pewno jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie.
W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziemy krytyczne wprowadzenie do zagadnienia wykorzystania AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą.
Podejście autorów dobrze wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co teraz?”. Omawiają potencjalne zyski i czynniki ryzyka związane z AI, opisują, jak firmy mogą kreować wartości dzięki AI. Szukają przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania oraz wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, zastanawiają się nad możliwymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu.
Zamów książkę „AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu”

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
O autorach
ALEKSANDRA PRZEGALIŃSKA – profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. w: „The Atlantic”, „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „Harvard Business Review”. Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w „Newsweek Polska”, „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, a także w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę Sztuczna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium oraz Escola S.A.
DARIUSZ JEMIELNIAK – prof. dr hab., kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technologicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
Informacje o książce
- Tytuł: Sekretny język komunikacji. Jak odczytywać i przekazywać sygnały werbalne i niewerbalne
- Autorzy: Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Oprawa: miękka ze skrzydłami
- Liczba stron: 144
- Cena: 45,9 zł
- Premiera: 09.09.2023
Zamów książkę „AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu”
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.