Aleksandra Przegalińska oraz Dariusz Jemielniak, profesorowie dobrze znani w środowisku osób interesujących się nowymi technologiami, napisali książkę „AI w strategii”, która jest praktycznym przeglądem możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w biznesie. Pokazują, co w zachwycie nad AI jest tylko reklamą i szumem informacyjnym, a co rzeczywiście się sprawdza i pozwala tworzyć lepsze produkty i usługi oraz osiągać wyższą wydajność, rentowność i przewagę konkurencyjną.
AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu
W przyszłości sztuczną inteligencję będziemy postrzegać tak samo jak aktualnie postrzegamy internet. Jest wszechobecny i oczywisty. AI dla biznesu niedługo stanie się po prostu biznesem. Chcąc odnieść sukces, już dziś należy pomyśleć, jak AI może nam pomóc w skorzystaniu z nowych szans biznesowych. O tym jak i gdzie wprowadzać AI, by faktycznie usprawniała ona firmę. A także jak wykorzystać synergię pomiędzy ludzkimi pracownikami a sztuczną inteligencją w zadaniach dotyczących zarządzania.
Aleksandra Przegalińska oraz Dariusz Jemielniak, profesorowie znani w krajowym i międzynarodowym środowisku osób interesujących się AI, stworzyli książkę „AI w strategii”, która zawiera przykłady zarówno udanego wykorzystania AI w firmach, jak i niespełnionych obietnic czy wręcz oszukańczych praktyk. Pokazują, co w zachwycie nad AI jest tylko reklamą i szumem informacyjnym, a co rzeczywiście się sprawdza i pozwala tworzyć lepsze produkty i usługi oraz osiągać wyższą wydajność, rentowność i przewagę konkurencyjną. Omawiają liczne studia przypadków firm, które z powodzeniem wdrożyły AI w strategii biznesowej, pozostając jednocześnie realistami w kwestii potencjału i ograniczeń sztucznej inteligencji.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Pierwsza polska książka o AI w biznesie?
Książka „AI w strategii” to pierwsza, a na pewno jedna z pierwszych książek polskich autorów o tym, jak AI zmienia biznes i jego otoczenie.
W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziemy krytyczne wprowadzenie do zagadnienia wykorzystania AI w biznesie. Nie jest to ani spojrzenie przez różowe okulary, ani ostrzeżenie przed apokalipsą.
Podejście autorów dobrze wyraża tytuł jednego z rozdziałów: „AI jest tutaj. Co teraz?”. Omawiają potencjalne zyski i czynniki ryzyka związane z AI, opisują, jak firmy mogą kreować wartości dzięki AI. Szukają przyszłych zagrożeń wynikających z nieodpowiedniego jej wykorzystywania oraz wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć, zastanawiają się nad możliwymi strategiami AI. Piszą też o tym, jaki udział miała sztuczna inteligencja w zbieraniu materiałów do książki i w jej powstawaniu.
Zamów książkę „AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu”
O autorach
ALEKSANDRA PRZEGALIŃSKA – profesorka Akademii Leona Koźmińskiego, doktor habilitowana nauk społecznych, filozofka, badaczka rozwoju humanoidalnej sztucznej inteligencji, botów i robotów społecznych. Absolwentka The New School for Social Research w Nowym Jorku. Jako post-doc prowadziła badania w MIT w Bostonie, aktualnie związana także z Harvard University jako Senior Research Associate. Publikowała m.in. w: „The Atlantic”, „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, „Harvard Business Review”. Regularnie wypowiada się w polskich mediach: w „Newsweek Polska”, „Gazecie Wyborczej”, „Polityce”, a także w telewizji i radiu. Wraz z Pawłem Oksanowiczem opublikowała książkę Sztuczna Inteligencja. Nieludzka, arcyludzka. Współautorka książki Społeczeństwo współpracy (z D. Jemielniakiem). Prorektorka ds. Współpracy z Zagranicą i ESR w Akademii Leona Koźmińskiego, członkini Rady Nadzorczej Banku Hipotecznego Millenium oraz Escola S.A.
DARIUSZ JEMIELNIAK – prof. dr hab., kierownik katedry MINDS w Akademii Leona Koźmińskiego. Członek korespondent i wiceprezes PAN. Od 2015 r. pracuje jako faculty associate w Berkman-Klein Center for Internet and Society na Uniwersytecie Harvarda. Autor książek The New Knowledge Workers, Common Knowledge? An Ethnography of Wikipedia, Thick Big Data: Doing Digital Social Sciences, Collaborative Society (z A. Przegalińską). Po polsku ukazały się m.in.: Życie wirtualnych dzikich: netnografia Wikipedii, największego projektu współtworzonego przez ludzi oraz Społeczeństwo współpracy (z A. Przegalińską). Ekspert zarządzania strategicznego w spółkach technologicznych i komunikacji internetowej, współzałożyciel startupów (w tym opartych na AI), członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A.
Informacje o książce
- Tytuł: Sekretny język komunikacji. Jak odczytywać i przekazywać sygnały werbalne i niewerbalne
- Autorzy: Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Oprawa: miękka ze skrzydłami
- Liczba stron: 144
- Cena: 45,9 zł
- Premiera: 09.09.2023
Zamów książkę „AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu”
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.