Analiza marketingowych działań omnichannelowych, ze względu na ich specyficzną strukturę, stanowi znaczne wyzwanie dla współczesnego marketera czy analityka internetowego. Użytkownicy mogą wchodzić w interakcję z marką na różnych płaszczyznach, w związku z tym bardzo często nie mamy do czynienia z prostą ścieżką konwersji, polegającą na kliknięciu w reklamę w wyszukiwarce, przejściu do strony produktowej i dokonaniu zakupu. Drogi dzisiejszego klienta są skomplikowane, nie charakteryzują się liniowością, przez co często przypominają sieć zawiłych połączeń. Na szczęście technologie internetowe rozwijają się w szybkim tempie i mogą w znaczący sposób ułatwić zrozumienie zachowania potencjalnych klientów.
Z tego artykułu dowiesz się:
- które raporty z Google Analytics są szczególnie ważne przy rozpoczynaniu analizy działań omnichannel marketingu,
- jak sprawdzić reakcję odbiorców na określone przekazy reklamowe,
- jak optymalizować landing page kampanii,
- co mapy cieplne i testy A/B mogą zmienić w działaniach omnichannel.