Komunikacja B2B niesie za sobą szereg specyficznych uwarunkowań, innych od tych klasycznych działań marketingowych B2C. Pozwolę sobie na podstawie lat doświadczeń podzielić się praktyczną wiedzą na temat tego, jak przygotowywać, prowadzić i badać komunikację B2B, a zwłaszcza uczynić ją skuteczną. Powiem również, jakich błędów nie popełniać w działaniach nakierowanych na naszych partnerów, kontrahentów, odbiorców biznesowych. Tym bardziej że gdy patrzę na rynek i przypadki, z którymi przychodzi mi pracować, widzę wyraźnie, jak wiele działań podejmowanych przez firmy okazuje się zbędnymi lub źle zaplanowanymi, a w efekcie niedającymi oczekiwanych efektów.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego działania marketingowe B2B są specyficzne w swojej formie,
- ile w marketingu B2B jest reklamy, a ile dobrej komunikacji wizerunkowej i public relations,
- dlaczego stosowanie narzędzi, kanałów, metod B2C w komunikacji B2B nie działa,
- jak odnieść sukces w komunikacji B2B.