Platforma badawcza YourCX co roku przeprowadza kompleksowe badania doświadczeń polskich internautów. Publikację raportów branżowych z tegorocznej edycji badania OMNICHANNEL platforma rozpoczęła od drogerii. Badanie zostało zrealizowane w sposób anonimowy i dobrowolny przy współpracy z partnerami takimi jak: Audioteka, CCC, Leroy Merlin, Multikino, Orange, Play, Sephora, Super-Pharm, T-Mobile.
Badanie – zrealizowane na bardzo dużej próbie – jest kompleksową analizą preferencji zakupowych klientów w odniesieniu do różnych branż i kanałów sprzedaży. W tym roku twórcy badania otrzymali ponad 210 000 wypełnionych ankiet, dzięki temu nawet przy pogłębionej segmentacji wyniki są istotne statystycznie. Badanie objęło w tej edycji dziewięć popularnych branż: drogerie, branżę odzieżową, usługi telekomunikacyjne, kina, dom i ogród, obuwie, RTV i AGD, książki, muzykę, multimedia, a także po raz pierwszy streaming, VOD i audiobooki. Dzięki temu, że badanie prowadzone jest cyklicznie od 2018 r., można obserwować pojawiające się i znikające trendy w obu kanałach sprzedaży – online oraz offline.
Zarówno badanie, jak i raporty z badania, skupiają się nie tylko na wskaźnikach jakościowych, lecz też na udziałach rynkowych czy na czynnikach zakupowych, które następnie ułatwiają podejmowanie decyzji zakupowych. W przedstawionych analizach poruszane są również kwestie posprzedażowe, czyli zwroty oraz kontakt z biurem obsługi klienta oraz informacje, za pośrednictwem jakiego kanału kontakt ten był realizowany (mail, telefon, chat).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Opublikowane zostały już raporty dla drogerii oraz branży odzieżowej. W następnych tygodniach będziemy mieli możliwość zapoznać się z kolejnymi raportami dotyczącymi wcześniej wymienionych branż. W przypadku zainteresowania bardziej szczegółową analizą wybranego aspektu, platforma YourCX deklaruje możliwość udostępnienia dodatkowych analiz.
Zachęcamy do zapoznania się z przygotowanym materiałem.
Więcej informacji oraz link do pobrania raportów: https://yourcx.io/pl/omnichannel-2021/
Patronat medialny: Marketer+