Tematem przewodnim czwartego w 2022 roku numeru „Marketera+” jest skuteczna reklama w wyszukiwarkach. Nasi autorzy doradzają, jak tworzyć kampanie, które dotrą do odpowiednich odbiorców i zwiększą konwersję. Wiele przydatnych informacji znajdziesz również w dodatku o karierze i edukacji w marketingu.
Z lektury dowiesz się, jak pisać i konfigurować reklamy elastyczne, jak identyfikować frazy kluczowe i tworzyć atrakcyjny content dla użytkownika i robota wyszukiwarki, jak zwiększyć wskaźnik CTR czy efektywnie wykorzystać Google Ads w małej lub średniej firmie. Poznasz też sposoby na optymalizację działań reklamowych oraz przygotowywanie czytelnych raportów.
Dużo uwagi poświęcamy nowościom i zmianom, jakie już zaszły lub mają zostać wprowadzone niedługo. Marcin Wsół przygląda się kampaniom Performance Max, a Witold Wrodarczyk opisuje wyzwania zmierzchu ery plików cookies i próbuje opowiedzieć o przyszłości reklamy oraz analityki cyfrowej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wskazówkami, jak współpracować z agencją i prowadzić skuteczny marketing w wyszukiwarkach, dzielą się Mateusz Pikuła z Gazda Group oraz Adam Jankowiak z Chocolissimo. Co ważne, nasi autorzy nie ograniczają się tylko do Google’a – z lektury magazynu dowiesz się, dlaczego warto się promować również w wyszukiwarkach Bing, Yandex, Baidu czy DuckDuckGo, a także jakie są możliwości działań reklamowych na Allegro.
Ważnym aspektem marketingu jest zgodność z prawem. Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk wyjaśnia więc, na co należy uważać podczas prowadzenia kampanii w wyszukiwarkach, podpowiada też, jak przygotować umowę z agencją SEM lub SEO, aby uniknąć pułapek i zabezpieczyć się przed negatywnymi konsekwencjami. Z kolei Michał Tkocz doradza, jak radzić sobie z black hat SEM, czyli nieczystymi działaniami konkurencji, które mogą pomniejszyć Twój dochód.
Wiele przydatnych informacji znajdziesz również w dodatku o karierze i edukacji w marketingu. Robert Kozielski – profesor Uniwersytetu Łódzkiego – wskazuje kluczowe kompetencje marketerów przyszłości. Paulina Wardęga podpowiada, jak prowadzić proces rekrutacyjny, aby wyłonić najlepszego kandydata, a Anna Wawszkiewicz i Adrianna Kuśmierek wyjaśniają, dlaczego warto wspierać marki osobiste pracowników i z ich pomocą promować swoją firmę.
Polecamy także dwa wywiady – z Robem Levinsonem, amerykańskim ekspertem w zakresie budowania marek i brandingu, oraz z Szymonem Brodziakiem. Ten znakomity artysta dzieli się spostrzeżeniami na temat zalet wykorzystania czarno-białej fotografii w promocji marki. Zachęcamy też do przeczytania artykułu Wojciecha Aleksandra, który szczegółowo analizuje rolę głosu i tonu w komunikacji produktów cyfrowych.
Zamów „M+” 54 o skutecznej reklamie w wyszukiwarkach oraz karierze i edukacji w marketingu
Z „M+” 54 dowiesz się m.in.:
- jak pisać i konfigurować skuteczne reklamy elastyczne,
- jakie są sposoby na zwiększenie wskaźnika CTR w kampaniach Google Ads,
- czym są kampanie Performance Max i jak krok po kroku je tworzyć,
- na co zwrócić uwagę, żeby uniknąć kanibalizacji kampanii tekstowych w wyszukiwarce,
- jak skutecznie wykorzystać Google Ads w małej lub średniej firmie,
- jak używać planera słów kluczowych i Google Trends do badania zmian zachowań,
- jak krok po kroku przeprowadzić analizę własnych treści, aby uzyskać lepszą widoczność strony,
- jak wykorzystać dane Google’a w optymalizacji kampanii reklamowych,
- dlaczego warto się reklamować również w wyszukiwarkach Bing, Yandex, Baidu i DuckDuckGo,
- jakie są możliwości działań reklamowych w wyszukiwarce Allegro,
- jak identyfikować frazy kluczowe i tworzyć atrakcyjny content dla użytkownika i robota wyszukiwarki,
- jak przygotować czytelny raport z kampanii reklamowej,
- co warto mierzyć, aby kontrolować efekty kampanii i zgodność z celami oraz KPI,
- na czym polegają nieczyste zagrania w Google Ads i jak się przed nimi bronić,
- jak przygotować umowę z agencją SEM lub SEO, aby zabezpieczyć się przed konsekwencjami prawnymi,
- czego będą wymagały od marketerów zachodzące zmiany w zasadach zbierania i przetwarzania danych marketingowych.
W dodatku o karierze i edukacji w marketingu przeczytasz m.in.:
- jakie będą przyszłe kluczowe kompetencje marketerów,
- na jakie cechy kandydata do pracy zwrócić uwagę podczas rekrutacji,
- jak weryfikować wiedzę i umiejętności kandydata przed rozmową kwalifikacyjną, w trakcie i po niej,
- dlaczego warto wspierać marki osobiste pracowników,
- co to jest employee advocacy i jak działa,
- do czego marketerom przydaje się certyfikat DIMAQ.
„M+” 54 to 128 stron inspirującej lektury, która pomoże Ci prowadzić skuteczne działania reklamowe w wyszukiwarkach, dostosować się do zachodzących zmian i wyprzedzić konkurencję.
W nowym wydaniu „M+” swoją wiedzą podzielili się:
Krystian Adamczyk, Paweł Adamiec, Wojciech Aleksander, Szymon Brodziak, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Adam Jankowiak, Krzysztof Janosiewicz, Dagmara Kałkus, Robert Kozielski, Adrianna Kuśmierek, Rob Levinson, Karolina Loranc, Bartłomiej Matulewicz, Łukasz Murawski, Krystian Nowakowski, Paweł Pachecki, Mateusz Pikuła, Artur Smolicki, Jacek Szlak, Michał Tkocz, Paulina Wardęga, Anna Wawszkiewicz, Dominik Woldan, Witold Wrodarczyk, Marcin Wsół.
Zamów „M+” 54 o skutecznej reklamie w wyszukiwarkach oraz karierze i edukacji w marketingu
Życzymy owocnej lektury i powodzenia w prowadzeniu kampanii reklamowych w wyszukiwarkach.