Dwa dni konferencji, ponad 60 prelegentów w tym najbardziej znaczący eksperci marketingu online z kraju i ze świata, ponad 1100 uczestników oraz po raz pierwszy grono osób biorących udział w wydarzeniu online, przedstawiciele czołowych mediów marketingowych i biznesowych, wszystkie bilety na wydarzenie wyprzedane z miesięcznym wyprzedzeniem – to bilans zakończonego właśnie Forum IAB 2016. Była to już 10., jubileuszowa edycja tej najbardziej inspirującej konferencji e-marketingowej w Polsce.

Tegoroczne Forum IAB odbyło się w dniach 8 i 9 czerwca br. w Multikinie Złote Tarasy pod hasłem „Customer Experience. Jak tworzyć rozwiązania, które konsumenci pokochają?”. Podczas dwóch dni konferencji kilkudziesięciu najwybitniejszych ekspertów digital marketingu z polskiego rynku i z zagranicy wprowadziło uczestników w świat inspiracji, własnych przemyśleń i doświadczeń na temat trendów i działań, które zapewniają najlepsze doświadczenia klienta z marką.
Podczas pierwszego dnia Forum IAB 2016 swoimi doświadczeniami podzielili się topowi zagraniczni prelegenci oraz prelegenci, którzy zostali najlepiej ocenieni przez słuchaczy podczas ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Keynote speakerem był futurysta i antropolog digitalu Brian Solis, który wygłosił prelekcję zatytułowaną „Customer Experience Starts with Experience Architecture”. Gośćmi specjalnymi byli prezesi amerykańskiego i europejskiego IAB: Randall Rothenberg (IAB USA) i Constantine Kamaras (IAB Europe). Uczestników inspirowali również: Nicola Mendelsohn (Facebook), Steve King (Publicis Media), Nikki Mendonça (OMD), Yuri Drabent (Isobar Polska), Krzysztof Sobieszek (Zenith) i Anna Sakowicz (SMG Polska).
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W drugim dniu kilkudziesięciu prelegentów dostarczyło uczestnikom ogromną porcję wiedzy z różnych obszarów customer experience. Wystąpienia odbywały się równolegle w trzech salach, obejmując bloki tematyczne: Omnichannel, Customer Journey, Design Thinking & Innovation, Badania & Insights I Technologia w służbie użytkownika.
Forum IAB 2016 obfitowało też w nowości. Po raz pierwszy na konferencji została otwarta Strefa Innowacji, w której można było sprawdzić na własnej skórze, jak działają najnowocześniejsze technologie. Uczestnicy mogli też dowiedzieć się, jakie wyzwania stawia przed firmami customer experience. Na ten temat dyskutowali w panelu „Customer Experience Driven Organization” przedstawiciele najlepiej prosperujących biznesów, którzy na co dzień odpowiadają w swoich firmach za opracowanie narzędzi i stworzenie warunków dla prowadzenia działań zapewniających klientom jak najlepsze doświadczenie z marką.
Podczas pierwszego dnia konferencji odbył się launch nowej inicjatywy IAB Polska – Creative Lab. „IAB Creative Lab to inicjatywa nastawiona na edukację osób odpowiedzialnych za kreację i realizację kampanii oraz dzielenie się wiedzą i promowanie best-practice. Zamierzamy skorzystać z zasobów i doświadczeń najlepszych agencji – zarówno polskich, jak i zagranicznych – które mają doskonałe zaplecze kreatywne. Ich przedstawiciele będą pokazywać, jak od strony kreatywnej poruszać się w świecie reklamy cyfrowej”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt. Prezes Zarządu IAB Polska przedstawił założenia projektu, a Rob Newlan (Director Facebook Creative Shop EMEA) przedstawił perspektywę światową kreacji w świecie cyfrowym. Polski punkt widzenia na kreację cyfrową zaprezentowali natomiast podczas panelu Creative Chairs Maciej Waligóra z DDB&tribal, Bartek Gołębiowski z agencji GONG oraz Dawid Szczepaniak z VML Poland.
Dziesiąta edycja Forum IAB po raz kolejny stała się źródłem cennej wiedzy, która pozwoli na jeszcze lepszy rozwój biznesów i bardziej precyzyjne odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Konferencja była także okazją do wspólnego networkingu, wymiany doświadczeń i możliwości nawiązywania kontaktów biznesowych w branży interaktywnej. Zapraszamy do śledzenia strony internetowej ForumIAB, gdzie już wkrótce umieszczone zostaną prezentacje prelegentów, a także krótkie wywiady podsumowujące konferencję, oraz fanpage’a na Facebooku, gdzie będzie można obejrzeć zdjęcia i relację wideo z wydarzenia.