Wiedza na temat konsumenta, świadomość procesów psychologicznych zachodzących przy podejmowaniu decyzji zakupowych pozwalają w dużym stopniu wpływać na dokonywane wybory. Książka „Psychologia konsumenta” pozwala tę wiedzę posiąść.
Wiedza na temat konsumenta, świadomość procesów psychologicznych zachodzących przy podejmowaniu decyzji zakupowych pozwalają w dużym stopniu wpływać na dokonywane przez niego wybory. Autorki książki wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów i pokazują znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych. Odpowiadają również na pytania marketerów, jak tę wiedzę wykorzystać.
Wnioski Katarzyny Stasiuk i Dominiki Maison z analizy psychologicznej zachowań konsumentów zostały poparte wynikami badań i co istotne dla praktyków marketingu zilustrowane licznymi przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jednym z takich przykładów jest zjawisko zwane paradoksem wyboru (infografika), które pokazuje, jak nieodpowiednio kształtując asortyment możemy sprawić, że nasz klient znajdzie się w pułapce wyboru.
[opis]Paradoks wyboru[/opis]
[zrodlo]PWN[/zrodlo]
Klient postawiony przed wyborem jednej z wielu, zbyt wielu możliwości może poczuć się zagubiony, zmęczony, sfrustrowany, a po podjęciu decyzji niezadowolony z niej. Jak temu zapobiec? Jakie mogą być przyczyny obniżonej satysfakcji? Jak w sytuacji dużego wyboru zachowują się klienci – o tym, i nie tylko w książce „Psychologia konsumenta”.
[kreska]Tytuł: Psychologia konsumenta
Autor: Katarzyna Stasiuk, Dominika Maison
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: PWN