27 nagrodzonych marek; Agnieszka Holland z Nagrodą Honorową – wielki finał XVII edycji Superbrands Polska.

Przedstawiciele marek konsumenckich i biznesowych, cieszących się największym uznaniem konsumentów i ekspertów, odebrali w środę w Warszawie statuetki Superbrands Polska. Laureatką Nagrody Honorowej dla supermarki osobistej została Agnieszka Holland.
O przyznaniu tytułu Superbrands decydują połączone wyniki realizowanego przez ARC Rynek
i Opinia badania, będącego największym sondażem siły i wizerunku marek w Polsce, oraz głosowania Rady Marek – stałego grona doradczego, złożonego z ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie brandingu. Najsilniejsze marki biznesowe wyłaniane są w oparciu o kryteria jakości produktów lub usług, relacji biznesowych, innowacyjności oraz działań z zakresu CSR; decydujący głos w tym wyborze mają eksperci Konfederacji Lewiatan.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
W 2023 roku w gronie laureatów Superbrands i Business Superbrands Polska znalazły się:
AMS, APART, Big–Active, Biovital, Cisowianka, Dolina Noteci, DPD, Drutex, Eneris, Factory, Forbes, Gazeta.pl, GPD Agency & Film Studio, Hala Koszyki, PSH Lewiatan, Nationale–Nederlanden, Newsweek, Olej Kujawski, Onet, Oriflame, Rossmann, Thermomix, Tork, Uniqa, Velvet, Vizir oraz Wirtualna Polska.
Historie ich sukcesu, a także artykuły eksperckie, nawiązujące do najważniejszych trendów
w branży marketingu, można przeczytać w Albumie Superbrands.
Myślą przewodnią tegorocznej edycji projektu były „Dobre Wybory”. – Nie ma już żadnej wątpliwości, że bez przemyślanych decyzji: konsumenckich, biznesowych i etycznych, nie uchronimy świata w całym jego pięknie, bogactwie i różnorodności – mówiła otwierając Galę Nina Kowalewska-Motlik, Prezeska Zarządu New Communications, partnera Superbrands w Polsce. – Dlatego dokonując codziennych wyborów jako konsumenci sięgajmy po te marki, które powstają w duchu fair trade, z poszanowaniem praw człowieka i środowiska naturalnego, a jako właściciele i promotorzy marek szukajmy partnerów i kontrahentów, którzy podzielają uniwersalne wartości; prowadźmy zrównoważoną produkcję i uczciwą komunikację.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Bezpośrednim nawiązaniem do koncepcji „Dobrych Wyborów” była decyzja o przyznaniu tegorocznej Nagrody Honorowej Superbrands Agnieszce Holland. Wybitna reżyserka
i scenarzystka filmowa została wcześniej – w 2014 roku – nagrodzona Culture.pl Superbrands, przyznawaną w latach 2012-2018 wspólnie z instytutem Adama Mickiewicza za upowszechnianie kultury polskiej za granicą. Tym razem Rada Marek zdecydowała się wyróżnić jej szczególną wrażliwość i postawę życiową wobec najtrudniejszych kwestii.
Jak czytamy we wstępie do Albumu Superbrands: «Najnowszy obraz Agnieszki Holland „Zielona Granica”, który miał swoją premierę na początku września, traktuje o sytuacji na pograniczu polsko-białoruskim. Reżyserka przywołuje w nim postaci osób, które od wielu miesięcy dokonują wyboru najważniejszego i jedynego słusznego: bez względu na okoliczności stają po stronie potrzebującego człowieka. Tym samym wybór Rady Marek (…) pozwala połączyć wieloletnią tradycję przyznawania Nagrody Honorowej osobom, które przez swoje zawodowe osiągnięcia
i wyjątkową osobowość promują Polskę w świecie, z przekonaniem, że marek – konsumenckich, biznesowych ani osobistych – nie da się budować w oderwaniu od wartości».
Laudację napisała prof. Magdalena Środa, a statuetkę w imieniu laureatki, która z gośćmi Gali połączyła się online, odebrała siostra Magdalena Łazarkiewicz. W poprzednich latach laureatami Nagrody Honorowej zostali m.in. Janina Ochojska, prof. Krzysztof Penderecki, Jurek Owsiak i WOŚP, Robert Lewandowski i prof. Jerzy Buzek.
Galę finałową poprowadzili Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski. Dla gości, zebranych w hotelu Sheraton, wystąpili: Kasia Rodowicz i Jacek Prokopowicz.
Projekt i Gala Superbrands 2023 zostały objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy Pana Rafała Trzaskowskiego.
Partnerzy strategiczni: AMS, ARC Rynek i Opinia, Communication Unlimited, KinAds, Konfederacja Lewiatan
Partner Instytucjonalny: IAA
Partnerzy medialni: Forbes, Forbes Women, Gazeta.pl, Instytut Monitorowania Mediów, Marketer +, Marketing przy Kawie, Newsweek, Nowy Marketing, Onet, OOH Magazine, PRoto, Think Tank i Wirtualna Polska
Partner logistyczny: DPD