Czym jest planowanie komunikacji marek w dobie programmatic? Header Bidding – modny slogan czy wartościowa technologia? W jaki sposób ograniczać ryzyko związane z brand safety w kampanii? Jak wykorzystać machine learning w monetyzacji programmatic? Na te i inne pytania dotyczące rozwoju tego modelu zakupu reklam i optymalizacji efektywności kampanii odpowiedzą eksperci branży podczas konferencji „IAB HowTo: Alice in Programmaticland”. Wydarzenie, przygotowane przez Grupę Roboczą Programmatic IAB Polska, odbędzie się 18 czerwca br. w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Konferencja IAB HowTo: Alice in Programmaticland jest przeznaczona przede wszystkim dla managerów i specjalistów prowadzących projekty digital marketingu i e-commerce. Podczas spotkania dowiedzą się, dlaczego światowe wydatki na reklamę internetową zrównują się z budżetami przeznaczanymi na reklamę telewizyjną oraz jaką w tym rolę odgrywa atrakcyjność formatów wideo. Przekonają się też, że programmatic to świat idealnie zorganizowany, zapewniający narzędzia, które w łatwy sposób pomagają osiągnąć założone cele. Poznają gotowe strategie działania – od najprostszych do bardziej skomplikowanych. Dowiedzą się, jak wykorzystywać dane z różnych źródeł oraz jaka jest rola jakości danych dla efektywności kampanii.
Program IAB HowTo: Alice in Programmaticland
W programie wydarzenia znajdą się zagadnienia prezentujące, jak programmatic może skutecznie wspierać sprzedaż tradycyjną i jak udowodnić, że ściągnął on klientów do sklepu offline. Prelegenci udowodnią też, że kreacja dynamiczna może być nie tylko efektywna, ale też estetyczna. Pokażą najlepsze case’y i przykłady łączenia offline i online w jeden zwarty ekosystem. Zdradzą, jak wykorzystanie danych czerpanych w czasie rzeczywistym pozwala na dotarcie z właściwym komunikatem we właściwym czasie do właściwych osób.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Eksperci zwrócą też uwagę na to, że wraz z rosnącą popularnością programatycznego modelu zakupu reklam, klienci stają przed problemami związanymi z bezpieczeństwem marki i koniecznością ochrony przed fraudami. Zastanowią się też, jak zapobiegać zagrożeniom oraz jak sprawić, by i kontrahenci stosowali dobre praktyki. Opowiedzą o wpływie zastosowania filtrów brand safety na efekty kampanii. Zwrócą też uwagę na konieczność zapewnienia jakości powierzchni reklamowej i standardów jej widoczności. Ważnym tematem konferencji będzie prowadzenie działań digital w oparciu o dane w kontekście RODO.
Z estymacji Grupy Programmatic IAB Polska wynika, że wydatki na programatyczny model zakupu reklam w 2017 roku w Polsce stanowiły już ponad 25% budżetów reklamy display i wideo. Widzimy, że rozwój technologii pozwala na coraz lepsze wykorzystanie tego kanału w prowadzeniu efektywnych kampanii online. Dużo skuteczniej potrafimy też dbać o brand safety czy viewability, co ma duży wpływ na zaufanie reklamodawców do tego modelu – mówi Elżbieta Kondzioła, dyrektor sprzedaży online Sprzedajemy.pl, szef Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska.
Prelegenci IAB HowTo: Alice in Programmaticland
Wśród prelegentów IAB HowTo, którzy podzielą się doświadczeniem i wiedzą, znajdą się eksperci branży, przedstawiciele największych polskich firm: MediaCom, Cube Group, Bluerank, Adform, Revescore, WP, Wavemaker, Sprzedajemy.pl, MediaCom, IPG, SalesTube, Revescore, CloudTechnologies, Havas Media Group, DBi, Yieldbird, Sociomatic, Netsprint Group, Screen Network, Appnexus i Netsprint Group.
Spotkanie jest organizowane w ramach cyklu wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest chęć dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły: gazeta.pl, Magazyn Online Marketing, Marketer+, NaTemat.
Uczestnictwo w wydarzeniu jest płatne. Opłata dla firm członkowskich IAB wynosi 450 zł netto, a dla firm niezrzeszonych 550 zł netto. Posiadacze certyfikatów DIMAQ otrzymują dodatkowo rabat – 100 zł netto. Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Oznacza to, że uczestnicząc w IAB HowTo, posiadacze certyfikatu otrzymują 20 punktów certyfikacyjnych.
Więcej informacji https://programmatic.howto.iab.org.pl/
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest organizacją zrzeszającą ponad 200 najważniejszych firm polskiego rynku internetowego, w tym największe portale internetowe, sieci reklamowe, domy mediowe i agencje interaktywne. Jego głównym celem jest szeroko pojęta edukacja rynku w zakresie wykorzystania internetu jako skutecznego narzędzia prowadzenia biznesu i promocji. Propaguje skuteczne rozwiązania e-marketingowe, tworzy, prezentuje i wdraża standardy jakościowe. Przygotowuje raporty i badania rynku online, m.in. Raport Strategiczny czy AdEx, którego wyniki są bazą analiz wydatków reklamowych. Jest organizatorem konferencji (Forum IAB, MIXX), warsztatów i szkoleń (Internet Week, IABHowTo, FutuLab). Jednym z flagowych projektów IAB Polska jest DIMAQ – program certyfikujący wiedzę z dziedziny e-marketingu.
IAB Polska działa od 2000 roku, jest częścią struktur światowych organizacji IAB oraz członkiem IAB Europe, Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Krajowej Izby Gospodarczej. www.iab.org.pl
Kontakt
Dorota Zawadzka
Dyrektor ds. komunikacji i PR
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska
T: +48 572 942 388
E: d.zawadzka@iab.org.pl