Utley i Klebahn z renomowanego d.school prezentują swoją sprawdzoną strategię Ideaflow, polegającą na wymyślaniu świetnych pomysłów samodzielnie lub zespołowo, a także szybkim określaniu, które z nich są godne uwagi. Dzięki ich książce nauczysz się pokonywać niebezpieczne pułapki myślowe i oszukiwać własny mózg, aby był bardziej kreatywny, a także znajdować inspirację w nieoczekiwanych miejscach. Jak piszą autorzy, ich unikatowy model pozwala generować wartościowe pomysły nawet na żądanie.
Wszyscy chcemy tryskać świetnymi pomysłami, ale niewielu z nas naprawdę rozumie, skąd one się biorą. Innowacyjność nie jest tym samym co warsztat, sprint czy hackathon. Jest wynikiem opanowania ideaflow, praktyki, która pozytywnie wpływa na wszystko, co robisz. Czym jest zatem tytułowe Ideaflow?
Ideaflow: Liczba pomysłów, które Ty lub Twój zespół jesteście w stanie wygenerować w określonym czasie.
Niski poziom ideaflow można zaobserwować w każdej sali konferencyjnej, w której panuje cisza. Świadczą również o nim do połowy zapisane tablice i niezrealizowane cele biznesowe. Firmy charakteryzujące się wysokim ideaflow, takie jak Apple, Pixar i Toyota, ciągle wykorzystują bowiem pojawiające się wartościowe możliwości – i z powodzeniem przekuwają kreatywność na wyniki.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jak samodzielnie wpadać na świetne pomysły? Jak zespołowo kreować nowe idee? Jak szybko określić, które z nich są warte zainwestowania w nie środków? Ideaflow – ta prosta miara w największym stopniu decyduje o sukcesie. To określona mentalność, sposób podejścia do wszystkich problemów biznesowych, które pomnażają efekty podejmowanych wysiłków i uwalniają twój pełny potencjał. Pielęgnuj ideaflow i obserwuj, jak zmienia się twoja wydajność.
W „Ideaflow” Jeremy Utley i Perry Klebahn z renomowanego Hasso Plattner Institute of Design na Uniwersytecie Stanforda (znanego również jako „d.school”) przedstawiają sprawdzoną strategię stałego generowania i komercjalizowania pomysłów. Opierając się na doświadczeniach płynących z prowadzenia wiodącej jednostki wspierającej powstawanie nowych przedsięwzięć i z doradzania najbardziej innowacyjnym organizacjom na świecie, takim jak Microsoft, Michelin, Keller Williams Realty i Hyatt, autorzy pokazują, jak:
- pokonać niebezpieczne pułapki myślenia
- znaleźć inspirację w nieoczekiwanych miejscach
- oszukać własny mózg, żeby stał się bardziej kreatywny
- projektować i wdrażać niedrogie eksperymenty
- stać się innowacyjnym
- uwolnić własny potencjał twórczy oraz potencjał innych osób.
Ich książka „Ideaflow” pomoże ci przezwyciężyć status quo, poradzić sobie z rozczarowaniem, zmniejszyć zagrożenia ze strony konkurencji i uwolnić kreatywny potencjał twojego zespołu. Nie musisz czekać na natchnienie. Zamiast tego możesz stać się mistrzem ideaflow.
Zamów książkę „Ideaflow. Przepływ pomysłów jako siła napędzająca każdy biznes”
Inni o książce
Sukces zespołów zależy od swobodnego przepływu pomysłów. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się, jak wydobyć z innych – i z siebie – to, co najlepsze. ̶ Scott Galloway, autor bestselerów Wielka czwórka oraz Post Corona. Biznes w czasach pandemii
Utley i Klebahn stawiają sprawę jasno: każdy problem jest związany z brakiem pomysłów. Dlatego niezależnie od tego, jakie wyzwanie cię czeka, w tej książce znajdziesz na nie sposób! ̶ Greg McKeown autor bestselerów Esencjalista. Mniej, ale lepiej oraz To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne
Nigdy nie spotkałam nikogo, kto świadomie uważałby się za osobę ograniczoną lub zamkniętą na nowe pomysły. A jednak większość z nas nieświadomie hamuje własną kreatywność. Utley i Klebahn oferują praktyczne wskazówki, jak odblokować innowacyjność w sobie i innych. ̶ Kim Scott, autorka książek Szef wymagający i wyrozumiały i Toksyczne miejsce pracy
O autorach
Jeremy Utley jest dyrektorem ds. edukacji kadry kierowniczej w d.school i profesorem w School of Engineering na Uniwersytecie Stanforda. W d.school prowadzi cieszący się dużą popularnością program „Mistrzowie Kreatywności”.
Perry Klebahn jest współzałożycielem d.school i pracuje na stanowiskach profesora i dyrektora ds. edukacji kadry kierowniczej. Pełnił funkcję dyrektora ds. operacyjnych w Patagonii i prezesa Timbuk2
Informacje o książce
- Tytuł polski: Ideaflow. Przepływ pomysłów jako siła napędzająca każdy biznes
- Tytuł oryginalny: Ideaflow: The Only Business Metric That Matters
- Autorzy: Jeremy Utley, Perry Klebahn
- Tłumaczenie: Michał Głatki
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Oprawa: miękka ze skrzydłami
- Liczba stron: 368
- Cena: 69,9
- Premiera: 27.10.2023
Zamów książkę „Ideaflow. Przepływ pomysłów jako siła napędzająca każdy biznes”
„Marketer+” jest patronem medialnym publikacji.