Pandemia wymusiła na wielu firmach zmianę strategii biznesowej. Znacząco wpłynęło to na rynek pracy i doprowadziło do zwiększonego zapotrzebowania na ekspertów z obszaru digital i e-commerce. Jacy więc eksperci są dzisiaj najbardziej cenieni, a ich praca najwyżej opłacana? Na jaki wzrost wynagrodzenia mogą liczyć doświadczeni specjaliści przy zmianie pracy?
Duży popyt na nowych pracowników przy jednoczesnym niedoborze talentów stale wpływa na rosnące wynagrodzenia. W efekcie kandydaci z obszaru digital i e-commerce w trakcie zmiany pracy, mogą liczyć na wzrost wynagrodzeń nawet o 10% – 20%. Najwięcej zarobi się na stanowiskach bezpośrednio związanych z e-commerce i digital, najmniej otrzyma copywriter i graphic designer.
Wynagrodzenia w digital i e-commerce
Według „Raportu trendów 2022. Wynagrodzenia i rynek pracy”, wydanego przez Manpower, 30 tys. zł brutto to najczęściej ofertowane wynagrodzenie na pozycji dyrektora e-commerce, a niektórzy kandydaci na to stanowisko mogą liczyć nawet na 45 tys. zł brutto. Z kolei manager w ramach e-commerce najczęściej może zarobić 18 tys. zł brutto, a najlepsi w dobrze płatnych branżach mogą otrzymać nawet 22 tys. zł brutto. W obszarze digital kandydatowi na stanowisko dyrektora proponuje się najczęściej 28 tys. zł brutto, z maksymalną stawką na poziomie 35 tys. zł brutto. Z kolei digital manager może spodziewać się 15 tys. zł brutto, które jest ofertowane najczęściej.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
– Zwiększenie sprzedaży online oraz rozwój technologii wpłynęły na dynamiczny wzrost zapotrzebowania na specjalistów z obszaru digital i e-commerce. Aby osiągnąć przewagę konkurencyjną, firmy rozpoczęły inwestycje w zaawansowane analizy danych, personalizację, customer experience czy automatyzację procesów marketingowych. Dlatego na wiele ofert pracy mogą liczyć obecnie osoby na stanowiskach, takich jak e-commerce manager, digital manager, projektant UX/UI, marketing automation specialist, czy CRM manager. Korzystne perspektywy kariery czekają też na pracowników zajmujących pozycje SEM/SEO specialist, traffic manager, web analyst czy customer experience manager. W agencjach marketingowych nieustannie prowadzone są rekrutacje mające na celu przyciągnięcie project managerów, account managerów, strategy plannerów, content managerów, czy social media managerów – mówi Anna Tietianiec, business manager i ekspert w obszarze rekrutacji dla obszaru digital i e-commerce.
Mimo intensywnego rozwoju e-commerce i digital w Polsce na przestrzeni ostatnich kilku lat, liczba ekspertów w tym obszarze nadal pozostaje niewystarczająca. Zapotrzebowanie na nowe ręce do pracy, a jednocześnie trudna dostępność pożądanych pracowników zachęcają firmy do szukania rozwiązań, które pozwolą im wzmocnić swoją konkurencyjność na rynku.
– Doświadczony pracownik, w trakcie zmiany pracy, może liczyć na wzrost wynagrodzenia w granicach 10 – 20%. Kandydaci z tego sektora niezwykle cenią sobie elastyczność. Doceniają pracę w formule w pełni zdalnej, rzadziej, hybrydowej. Najczęstszą motywacją do udziału w procesie rekrutacyjnym jest motywacja finansowa bądź możliwość rozwoju. Oceniając atrakcyjność propozycji zawodowej, kandydaci biorą pod uwagę zaplecze technologiczne firmy, możliwości uczestniczenia w szkoleniach branżowych oraz atrakcyjność projektów, w jakich będą brali udział – podsumowuje Anna Tietianiec.
Stanowiska najniżej opłacane w ramach obszaru digital i e-commerce to copywriter, z najczęściej oferowaną stawką na poziomie 8 tys. zł brutto i maksymalną wyższą o 2 tys. zł. Specjalista ds. afiliacji zarobi najczęściej 7,5 tys. zł brutto, do maksymalnie 10 tys. zł brutto.