Jak liderzy polskiego e-handlu pracują na swoje pozycje w Google’u? Jak skutecznie sprzedawać bezpośrednio w Messengerze? Dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów? Co jest fundamentem perspektywicznej sprzedaży na marketplace’ach? Podpowiedzi znajdziesz w e-booku „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”. Prawie 200 stron praktycznej wiedzy za darmo.
W 2020 r. ponad 30% Polaków zwiększyło częstotliwość zakupów online, a 34% po raz pierwszy zamówiło z e-sklepów produkty z nowych kategorii. Pandemia przyśpieszyła digitalizację i mocno zmieniła obraz konsumenta oraz handlu.
Według analiz PwC, obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Korzystają one z własnych e-sklepów i platform sprzedażowych typu marketplace, których popularność wyraźnie rośnie. E-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak w porównaniu z Wielką Brytanią, Francją i Niemcami mamy nadal relatywnie mało sklepów internetowych, więc w kolejnych latach ich liczba znacznie się zwiększy. Aby utrzymać bądź zdobyć przewagę konkurencyjną, musisz elastycznie dopasowywać się do nowych warunków. Jak sprostać tym wyzwaniom?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jako redakcja czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce” – specjalizujących się już od ponad 10 lat w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-commerce – stworzyliśmy e-book „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”, w którym przedstawiamy wskazówki ekspertów od lat związanych z naszymi tytułami.
E-book podzielony jest na osiem działów: dochodowy e-commerce w 2021 roku, skuteczne marketing i PR, optymalizacja i zwiększanie sprzedaży online, ekspansja i sprzedaż zagraniczna, sprzedaż na marketplace’ach, oprogramowanie i automatyzacja, płatności, opakowania i logistyka.
Swoją wiedzą podzielili się: Kamil Adamski, Anna Karczewska i Mateusz Zemczak z imoje / ING Bank Śląski, Agata Blachowska i Marta Kwiatkowska z Tpay, Katarzyna Bronowska z Papyrus, Wojciech Buchacz z Creative Deco i SellerSwitch, Konrad Caban z Siteimpusle, Monika Czubacka z Furgonetki, Łukasz Dwulit z Alibaby, Paweł Fornalski z IdoSell, Jakub Gierszyński z Sephory, Sebastian Gierz z OLX, Tomasz Grzemski z Macopedii, Justyna Grzyl z PayU, Grzegorz Hachoł z TIM SA, Wojciech Haremza z Grupy iCEA, Marcin Janczewski z DrTusz.pl, Adam Jankowiak z Chocolissimo, Marcin Jaskólski z L ́Oréal Polska, Irek Klimczak z GetResponse, Michał Kochanowski z Kubota.pl, Magdalena Krasoń-Wałęsiak z GS1 Polska, Michał Kręcisz z Revhunter, Michał Kuliś z SMSAPI, Wojciech Maroszek z Senuto, Krzysztof Murzyn z Marketplaceme, Dominika Niekraszewicz i Michał Salamon z SalesTube, Elżbieta Pawełek-Lubera z Fast White Cat, Konrad Pilchowski z 7Things, Aneta Rybka z Coffeedesk.pl, Mateusz Rzetecki z K2 Precise, Wojciech Tomaszewski z ANSWEAR.com, Paulina Wardęga z Heroify, Jarosław Wojciechowski z iSprzęt.pl, Michał Wojciechowski z iPresso, Konrad Zach z thinkHUB i ECOMINO.com, Marcin Żuchowicz z e-point oraz zespół Merce.com.
Z publikacji dowiesz się m.in.:
- jak liderzy polskiego e-handlu pracują na swoje pozycje w Google’u,
- dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów,
- dlaczego kwestia prędkości w e-commerce to gorący temat w 2021 r.,
- jak skutecznie sprzedawać bezpośrednio w Messengerze,
- jak uniknąć podejmowania decyzji marketingowych opartych na „wydaje mi się”,
- jak zdobędziesz nowych odbiorców i zamienisz ich w lojalnych klientów,
- co robić, aby nie wpaść w pętlę wyprzedaży albo z niej wyjść,
- jak zwiększyć wydajność i efektywność sprzedaży dzięki automatyzacji marketingu,
- co jest fundamentem perspektywicznej sprzedaży na marketplace’ach,
- jak skutecznie rozpocząć sprzedaż zagraniczną online,
- czym charakteryzują się najbardziej obiecujące rynki e-commerce na świecie pod względem akceptowanych metod płatności,
- w jaki sposób rachunek wirtualny uprości rozliczanie płatności w e-commerce B2B,
- jakie analizy biznesowe pomogą Ci rozwinąć e-biznes,
- jak wybrać partnera technologicznego, który poprowadzi Twój biznes do zwycięstwa,
- czym jest digital experience platform i jakie daje korzyści,
- jak krok po kroku wdrożyć PIM w Twoim e-commerce,
- jak ERP pozwala zautomatyzować sprzedaż,
- jak wybrać partnera logistycznego, aby wygrać z konkurencją,
- co zyskają firmy, które wykorzystają ekologiczny trend w projektowaniu opakowań.
Przepisami na usprawnienie działań podzielili się przedstawiciele marek i sklepów internetowych różnej wielkości i z różnych branż:
- O tym, jakie są źródła przewagi konkurencyjnej w e-commerce w 2021 roku i w jakie nowinki technologiczne warto zainwestować podpowiadają Katarzyna Bronowska (regional manager SEE w firmie Papyrus), Jakub Gierszyński (dyrektor e-commerce w firmie Sephora na rynkach polskim i czeskim), Marcin Jaskólski (head of e-commerce sales Active Cosmetics Division w L ́Oréal Polska), Aneta Rybka (e-commerce manager w Coffeedesk.pl), Wojciech Tomaszewski (dyrektor marketingu i e-commerce w ANSWEAR.com).
- Jarosław Wojciechowski, dyrektor handlowy w iSprzęt.pl – firmie, która obecnie jest jednym z liderów swojego segmentu, z przychodem na poziomie 12 mln zł przedstawia, jak dzięki optymalizacji procesów sprzedażowych zwiększyć obroty o 35%.
- Kulisy robotyzacji w TIM.pl, który ponad siedem lat temu z sieci hurtowni elektrycznych przeobraził się w jednego z największych graczy rynku e-commerce B2B w Polsce, odsłania Grzegorz Hachoł, dyrektor wydziału zakupów w TIM SA.
- Historię sukcesu marki Creative Deco, która w 2020 r. osiągnęła na Amazonie 25 mln zł obrotu przybliżył Wojciech Buchacz.
- Przepis na skuteczny e-mail marketing zdradził Marcin Janczewski z DrTusz.pl.
- O tym, jak z głową wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne i o skutecznej logistyce w e-commerce opowiada Adam Jankowiak z Chocolissimo.
- Wyprzedaż specjalnej serii klapków Kuboty w ciągu 6 godzin i ponad 400% wzrostu sprzedaży dzięki komentarzom na Facebooku opisał Michał Kochanowski z Kubota SA.
Zachęcamy do wnikliwej lektury i przetestowania różnych rozwiązań, które proponują nasi eksperci. Jesteśmy przekonany, że wykorzystanie choćby części wskazówek pozwoli Ci dotrzymać tempa klientom i skutecznie zwiększyć sprzedaż online.
Partnerami głównymi publikacji są Tpay i GS1 Polska.