Jak liderzy polskiego e-handlu pracują na swoje pozycje w Google’u? Jak skutecznie sprzedawać bezpośrednio w Messengerze? Dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów? Co jest fundamentem perspektywicznej sprzedaży na marketplace’ach? Podpowiedzi znajdziesz w e-booku „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”. Prawie 200 stron praktycznej wiedzy za darmo.

W 2020 r. ponad 30% Polaków zwiększyło częstotliwość zakupów online, a 34% po raz pierwszy zamówiło z e-sklepów produkty z nowych kategorii. Pandemia przyśpieszyła digitalizację i mocno zmieniła obraz konsumenta oraz handlu.
Według analiz PwC, obecnie ok. 150 tys. polskich przedsiębiorstw sprzedaje online. Korzystają one z własnych e-sklepów i platform sprzedażowych typu marketplace, których popularność wyraźnie rośnie. E-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, jednak w porównaniu z Wielką Brytanią, Francją i Niemcami mamy nadal relatywnie mało sklepów internetowych, więc w kolejnych latach ich liczba znacznie się zwiększy. Aby utrzymać bądź zdobyć przewagę konkurencyjną, musisz elastycznie dopasowywać się do nowych warunków. Jak sprostać tym wyzwaniom?
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Jako redakcja czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce” – specjalizujących się już od ponad 10 lat w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-commerce – stworzyliśmy e-book „Jak dotrzymać tempa klientom i skutecznie sprzedawać w internecie w 2021 roku”, w którym przedstawiamy wskazówki ekspertów od lat związanych z naszymi tytułami.
E-book podzielony jest na osiem działów: dochodowy e-commerce w 2021 roku, skuteczne marketing i PR, optymalizacja i zwiększanie sprzedaży online, ekspansja i sprzedaż zagraniczna, sprzedaż na marketplace’ach, oprogramowanie i automatyzacja, płatności, opakowania i logistyka.
Swoją wiedzą podzielili się: Kamil Adamski, Anna Karczewska i Mateusz Zemczak z imoje / ING Bank Śląski, Agata Blachowska i Marta Kwiatkowska z Tpay, Katarzyna Bronowska z Papyrus, Wojciech Buchacz z Creative Deco i SellerSwitch, Konrad Caban z Siteimpusle, Monika Czubacka z Furgonetki, Łukasz Dwulit z Alibaby, Paweł Fornalski z IdoSell, Jakub Gierszyński z Sephory, Sebastian Gierz z OLX, Tomasz Grzemski z Macopedii, Justyna Grzyl z PayU, Grzegorz Hachoł z TIM SA, Wojciech Haremza z Grupy iCEA, Marcin Janczewski z DrTusz.pl, Adam Jankowiak z Chocolissimo, Marcin Jaskólski z L ́Oréal Polska, Irek Klimczak z GetResponse, Michał Kochanowski z Kubota.pl, Magdalena Krasoń-Wałęsiak z GS1 Polska, Michał Kręcisz z Revhunter, Michał Kuliś z SMSAPI, Wojciech Maroszek z Senuto, Krzysztof Murzyn z Marketplaceme, Dominika Niekraszewicz i Michał Salamon z SalesTube, Elżbieta Pawełek-Lubera z Fast White Cat, Konrad Pilchowski z 7Things, Aneta Rybka z Coffeedesk.pl, Mateusz Rzetecki z K2 Precise, Wojciech Tomaszewski z ANSWEAR.com, Paulina Wardęga z Heroify, Jarosław Wojciechowski z iSprzęt.pl, Michał Wojciechowski z iPresso, Konrad Zach z thinkHUB i ECOMINO.com, Marcin Żuchowicz z e-point oraz zespół Merce.com.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Z publikacji dowiesz się m.in.:
- jak liderzy polskiego e-handlu pracują na swoje pozycje w Google’u,
- dlaczego warto wprowadzić numery GTIN na kartach produktów,
- dlaczego kwestia prędkości w e-commerce to gorący temat w 2021 r.,
- jak skutecznie sprzedawać bezpośrednio w Messengerze,
- jak uniknąć podejmowania decyzji marketingowych opartych na „wydaje mi się”,
- jak zdobędziesz nowych odbiorców i zamienisz ich w lojalnych klientów,
- co robić, aby nie wpaść w pętlę wyprzedaży albo z niej wyjść,
- jak zwiększyć wydajność i efektywność sprzedaży dzięki automatyzacji marketingu,
- co jest fundamentem perspektywicznej sprzedaży na marketplace’ach,
- jak skutecznie rozpocząć sprzedaż zagraniczną online,
- czym charakteryzują się najbardziej obiecujące rynki e-commerce na świecie pod względem akceptowanych metod płatności,
- w jaki sposób rachunek wirtualny uprości rozliczanie płatności w e-commerce B2B,
- jakie analizy biznesowe pomogą Ci rozwinąć e-biznes,
- jak wybrać partnera technologicznego, który poprowadzi Twój biznes do zwycięstwa,
- czym jest digital experience platform i jakie daje korzyści,
- jak krok po kroku wdrożyć PIM w Twoim e-commerce,
- jak ERP pozwala zautomatyzować sprzedaż,
- jak wybrać partnera logistycznego, aby wygrać z konkurencją,
- co zyskają firmy, które wykorzystają ekologiczny trend w projektowaniu opakowań.
Przepisami na usprawnienie działań podzielili się przedstawiciele marek i sklepów internetowych różnej wielkości i z różnych branż:
- O tym, jakie są źródła przewagi konkurencyjnej w e-commerce w 2021 roku i w jakie nowinki technologiczne warto zainwestować podpowiadają Katarzyna Bronowska (regional manager SEE w firmie Papyrus), Jakub Gierszyński (dyrektor e-commerce w firmie Sephora na rynkach polskim i czeskim), Marcin Jaskólski (head of e-commerce sales Active Cosmetics Division w L ́Oréal Polska), Aneta Rybka (e-commerce manager w Coffeedesk.pl), Wojciech Tomaszewski (dyrektor marketingu i e-commerce w ANSWEAR.com).
- Jarosław Wojciechowski, dyrektor handlowy w iSprzęt.pl – firmie, która obecnie jest jednym z liderów swojego segmentu, z przychodem na poziomie 12 mln zł przedstawia, jak dzięki optymalizacji procesów sprzedażowych zwiększyć obroty o 35%.
- Kulisy robotyzacji w TIM.pl, który ponad siedem lat temu z sieci hurtowni elektrycznych przeobraził się w jednego z największych graczy rynku e-commerce B2B w Polsce, odsłania Grzegorz Hachoł, dyrektor wydziału zakupów w TIM SA.
- Historię sukcesu marki Creative Deco, która w 2020 r. osiągnęła na Amazonie 25 mln zł obrotu przybliżył Wojciech Buchacz.
- Przepis na skuteczny e-mail marketing zdradził Marcin Janczewski z DrTusz.pl.
- O tym, jak z głową wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne i o skutecznej logistyce w e-commerce opowiada Adam Jankowiak z Chocolissimo.
- Wyprzedaż specjalnej serii klapków Kuboty w ciągu 6 godzin i ponad 400% wzrostu sprzedaży dzięki komentarzom na Facebooku opisał Michał Kochanowski z Kubota SA.
Zachęcamy do wnikliwej lektury i przetestowania różnych rozwiązań, które proponują nasi eksperci. Jesteśmy przekonany, że wykorzystanie choćby części wskazówek pozwoli Ci dotrzymać tempa klientom i skutecznie zwiększyć sprzedaż online.
Partnerami głównymi publikacji są Tpay i GS1 Polska.