Czym różni się rozwiązanie SaaS od systemów typu open source? Jakie są jego zalety, a jakie wady? Do kogo jest skierowane? W jaki sposób SaaS pomaga skalować biznes? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w najnowszym wideopodcaście Tpay, którego gościem jest Adrian Prędkiewicz, marketing menedżer w firmie Selly.
Jakie są różnice między oprogramowaniem open source a SaaS
Open source to otwarte oprogramowanie, w którym kod źródłowy jest wydawany na podstawie licencji. Właściciel przyznaje użytkownikom prawa do badania, zmiany czy rozpowszechniania oprogramowania. Z kolei SaaS (ang. software as a service) to model umożliwiający odbiorcy usług wykorzystanie rozwiązań uruchomionych na infrastrukturze chmury dostarczanej przez dostawcę.
Wiele osób, zakładając sklep internetowy, myśli, że jest jeden kierunek – trzeba zatrudnić kogoś do stworzenia e-commerce, dopasować oprogramowanie open source do swoich potrzeb: zaprogramować, rozwijać, dbać o bezpieczeństwo itd. W platformie typu SaaS jest inaczej, bo dużą część pracy ktoś już wykonuje za ciebie. Różnica polega na tym, że dostawca platformy odpowiada za kształt oprogramowania, bezpieczeństwo, a właściciel sklepu internetowego dostaje gotowy szablon na start, może skupić się na rozwoju, zadbaniu o marketing – mówi Adrian Prędkiewicz, marketing menedżer w firmie Selly.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Dla kogo rozwiązanie SaaS jest dobrym wyborem
Gość wideopodcastu Tpay zauważa, że SaaS sprawdza się w przypadku właścicieli nowych sklepów internetowych, którzy chcą przez pewien czas testować sprzedaż produktu, bazując na gotowych rozwiązaniach systemowych. Brak długoterminowego zobowiązania sprawia, że – w razie niepowodzenia – można zamknąć sklep bez ponoszenia dużych kosztów.
To jednak nie wszystko. Rozwiązanie SaaS jest również dobrem wyborem dla tych e-commerce, które chcą zapewnić klientom szybkość działania i zależy im na stabilnej platformie, która nie wymaga ogromnych nakładów finansowych.
Żeby e-sklep oparty na open source był przyjazny i szybki dla użytkownika, trzeba ponieść duże koszty. W sklepach na dobrze zoptymalziowanych platformach SaaS znacznie mniejszym kosztem można osiągnąć większą szybkość. Stabilność SaaS-ów przyciąga też do tego rozwiązania właścicieli większych e-sklepów – zauważa Adrian Prędkiewicz w najnowszym odcinku wideopodcastu Tpay.
Z wideopodcastu dowiesz się m.in.:
- czym różni się rozwiązanie SaaS od oprogramowania open source,
- jakie są wady i zalety SaaS-ów,
- do kogo skierowane jest rozwiązanie SaaS,
- jakie są koszty wdrożenia sklepu na SaaS,
- jak zbalansować działania marketingowe i sprzedażowe, aby przynosiły wymierny efekt,
- kogo zatrudnić w pierwszej kolejności, gdy biznes gwałtownie rośnie,
- czym jest sprzedaż subskrypcyjna,
- czym jest platforma Selly i jak pomaga klientom dbać o bezpieczeństwo.
Materiał powstał przy współpracy z Tpay