Firma ubezpieczeniowa Wiener przygotowała nową ofertę dla przedsiębiorców. Aby skutecznie dotrzeć do tej mocno zróżnicowanej grupy docelowej, stworzyła ona kampanię promującą nowy Pakiet BIZNES. Poznaj jej szczegóły i sprawdź, czy podjęte działania spełniły zamierzone efekty.

Focus na grupę docelową
Przygotowania do komunikacji Wiener rozpoczął od badania MŚP przeprowadzonego przez IQS. Jak powszechnie wiadomo, małe i średnie przedsiębiorstwa to filar polskiej gospodarki: generują one 50% PKB i zapewniają niemal 67% miejsc pracy w sektorze przedsiębiorstw.
Są one jednak również mało odporne na zawirowania gospodarcze – część z nich nie udźwignie wzrostu kosztów spowodowanego inflacją i rosnącymi cenami energii. Dlatego Wiener przeprowadził badanie, aby sprawdzić, jak powszechny jest to problem, oraz dowiedzieć się, jakie wyzwania i szanse widzą przed sobą przedsiębiorcy.
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Wyniki badania, wraz z analizą sytuacji wyjściowej zostały przedstawione w raporcie „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania na 2023”. Był on komunikowany w czterech turach od czerwca 2023 r.
Debata w ogólnopolskim medium
Aby skomentować otrzymane wyniki badania przedsiębiorców oraz zderzyć opinie z ekspertami, Wiener we współpracy z Rzeczpospolitą zorganizował debatę.

6 nieśmiertelnych technik marketingowych. Jak wykorzystać mechanizmy psychologiczne w komunikacji marki
Zastanawia Cię, jakie psychologiczne triki zapewniają sukces największym markom? Martwisz się, że Twoje kampanie mogą nie tylko nie zadziałać, ale nawet zaszkodzić wizerunkowi Twojej firmy? Chcesz się dowiedzieć, jak tworzyć kampanie, które angażują i sprzedają, bez manipulacji i ryzyka dla Twojego brandu?
Wzięli w niej udział:
- Adam Dwulecki, prezes firmy Wiener,
- Adam Abramowicz, rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców,
- Elżbieta Glapiak, dyrektor w departamencie analiz i inicjatyw gospodarczych Business Centre Club,
- Przemysław Ruchlicki, wicedyrektor Biura Polityki Gospodarczej Krajowej Izby Gospodarczej.
Eksperci rozmawiali na temat kluczowych wyzwań dla MŚP w 2023 r. Nakład gazety z relacją ze spotkania wyniósł 31 788 egzemplarzy, natomiast skrót debaty ukazał się również w wersji online na łamach rp.pl.
Współpraca z magazynem docierającym do MŚP
W kolejnym kroku Wiener podjął się współpracy z My Company – jednym z najbardziej poczytnych magazynów biznesowych, skierowanym do grupy małych i średnich przedsiębiorców, właścicieli firm i ich menedżerów. W ramach współpracy ukazały się artykuły w prasie, na stronach internetowych i w social mediach. Redakcja objęła również patronatem Raport MŚP, w ramach którego przygotowała dodatkowe teksty na stronę WWW.
Nakład gazety z artykułem o Pakiecie BIZNES wyniósł 15 000 egzemplarzy. Łączny zasięg wszystkich materiałów to 22 000 odbiorców i AVE wynoszące 100 000 zł.
Jak dotrzeć do agentów ubezpieczeniowych
Kolejną grupą docelową działań związanych z komunikacją Pakietu BIZNES byli agenci ubezpieczeniowi. Musieli oni poznać nowy produkt i przekonać się do niego, aby następnie oferować go swoim klientom – przedsiębiorcom.
W tym celu nawiązano współpracę z Gazetą Ubezpieczeniową. Przeprowadzono m.in. live z Martą Mazaraki, ekspertką ubezpieczeń MŚP z Wiener na temat Pakietu BIZNES, podczas którego agenci mogli zadawać pytania oraz otrzymali pakiety materiałów. To wydarzenie, zamienione później w podcast, znalazło się w TOP3 najchętniej słuchanych podcastów w maju wg Gazety Ubezpieczeniowej.
Przeprowadzono również wywiad z prezesem Adamem Dwuleckim na temat wyzwań MŚP i tego, jak na te potrzeby odpowiadają ubezpieczenia.
100 agencji w 3 dni
Wiener w ramach promocji Pakietu BIZNES zorganizował trzydniową trasę po Polsce pod hasłem „Z nami zrobisz BIZNES”. W tym czasie przedstawiciele firmy odwiedzili 100 biur agencyjnych w 3 dni i promowali nowe ubezpieczenie wśród agentów. Placówki, w których odbyły się spotkania, zostały wyłonione w specjalnym konkursie na najbardziej kreatywne zaproszenia.
Kampania w social mediach
W ramach kampanii promującej Pakiet BIZNES powstały posty dotyczące nowego ubezpieczenia publikowane na Facebooku, grupie Cafe Wiener i na LinkedInie. Na tych kanałach regularnie pojawiały się również posty z wynikami badania na temat MŚP.
Wiener wypróbował również zupełnie nową formę postów na Facebooku – reelsy, w których omówiono zalety Pakietu BIZNES dla poszczególnych branż. Łącznie wszystkie posty i reelsy w ramach kampanii zostały wyświetlone 330 000 razy.
Wyniki kampanii
W ramach kampanii łącznie ukazało się ponad 1000 publikacji, w tym 15 publikacji w ogólnopolskiej prasie. Informacje o Pakiecie BIZNES, dzięki szerokiej kampanii w mediach, dotarły do 1,1 mln odbiorców i wygenerowały 1,6 mln zł AVE.
Pozornie trudny i mało interesujący temat, jak nowe ubezpieczenie dla przedsiębiorców, dzięki ciekawym pomysłom ubezpieczyciela zyskał powszechne zainteresowanie oraz dołożył cegiełkę do debaty nad kondycją oraz przyszłością polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Materiał reklamowy partnera