Wolne ładowanie strony, słaba optymalizacja, przestarzały desing, kiepskie wrażenie użytkownika. Analiza typowych błędów, które najczęściej zniechęcają do korzystania z witryny, pozwoli Ci zrozumieć, w jaki sposób jedno narzędzie, jakim jest Zyro może pomóc w ich rozwiązaniu w sposób szybki, łatwy i wygodny.

Przeciętny internauta potrzebuje około 50 milisekund (0,05 sekundy), aby wyrobić sobie zdanie na temat danej witryny. Na podstawie tego wrażenia decyduje, czy chce na niej pozostać czy też ją opuścić oraz czy zechce wydać u Ciebie swoje pieniądze czy nie.
Biorąc pod uwagę fakt, że w tak krótkim czasie podejmuje się tak wiele decyzji, Twoja strona internetowa musi robić dobre pierwsze wrażenie. Słaba strona internetowa narazi Twoją markę na straty.
To, co zniechęca użytkowników do korzystania z witryny, najczęściej sprowadza się do tych samych elementów: wolne ładowanie, słaba optymalizacja, przestarzały design, kiepskie wrażenia użytkownika (UX). Są to błędy, których nikt, nawet początkujący twórca stron internetowych, nie powinien popełniać.
1. Brak dostosowania do urządzeń mobilnych
Aż 57% internautów nie poleci danej firmy, jeśli jej strona nie jest przystosowana do przeglądania na urządzeniach mobilnych. Co to oznacza dla Ciebie?
Niezmiennie jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych jest przekaz ustny. Potencjalnie możesz więc stracić 57% wszystkich rekomendacji i ogromną liczbę potencjalnych klientów.
Zapamiętaj
85% badanych uważa, że strona internetowa powinna być tak samo atrakcyjna na urządzeniach mobilnych jak na ekranie komputera lub nawet jeszcze lepsza. Z tego powodu słaba optymalizacja mobilna sklepu internetowego lub strony WWW to marnowanie pieniędzy.
Jeśli zdjęcia i tekst nie mieszczą się na ekranie smartfona lub jeśli niektóre funkcje nie działają na urządzeniach mobilnych, Twoja firma będzie ponosić straty. Jak to rozwiązać? Budując swoją stronę internetową wybierz kreator stron internetowych, np. Zyro.

Prenumerata z pakietem e-szkoleń
Dopasuj „Marketera+” do swoich potrzeb i poszerzaj wiedzę w najdogodniejszy dla siebie sposób. Wybierz prenumeratę z pakietem e-szkoleń wideo. W ramach subskrypcji otrzymasz: 6 wydań w wersji drukowanej, dostęp do kilkudziesięciu e-szkoleń wideo, możliwość udziału w szkoleniach „na żywo”, dostęp do pełnego archiwum (w sumie 62 numery w PDF) i wiele więcej. Sprawdź szczegóły już teraz.
Kreator stworzony przez Zyro jest domyślnie zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Oznacza to, że możesz stworzyć jedną wersję swojej strony lub sklepu internetowego, a automatycznie będzie ona doskonale wyglądać na każdym ekranie, niezależnie od rozmiaru.
Aby sprawdzić, czy witryna prawidłowo wyświetla się na wszystkich urządzeniach, możesz przełączać się między widokiem desktopowym a mobilnym. Ponad połowa ruchu internetowego odbywa się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Nie należy ignorować tego kluczowego segmentu.
2. Nieatrakcyjna szata graficzna
Przeciętny człowiek spędza 2 godziny dziennie na surfowaniu po internecie, a dla wielu osób czas ten jest o wiele dłuższy. Użytkownicy szybko rozpoznają źle zaprojektowaną witrynę, a 38% osób opuszcza ją, jeśli jej treść lub wygląd są nieatrakcyjne.
Zapamiętaj
Konsumenci pytani o to, co przyciąga ich do danej marki, wielokrotnie powtarzają, że przestarzały, rozpikselowany lub w inny sposób nieatrakcyjny wygląd strony internetowej sprawia, że nie ufają markom.
Oczywiście nie każdy posiada umiejętność projektowania, a większość z nas nie potrafi kodować. Kompetencje te są jednak niezbędne do tworzenia pięknych stron internetowych. Poza tym, wiele małych i średnich firm nie dysponuje budżetem na zatrudnienie specjalistów. W jaki sposób takie marki mogą konkurować z projektami stron internetowych większych marek?
Z pomocą ponownie przychodzi kreator stron Zyro. Narzędzie to zawiera setki gotowych szablonów dla wszystkich branż. W ciągu kilku minut możesz stworzyć profesjonalnie zaprojektowaną stronę internetową.
Co więcej, stronę Zyro możesz bardzo łatwo dostosować do własnych potrzeb. Edytor typu „przeciągnij i upuść” umożliwia dodawanie, edytowanie i usuwanie dowolnych elementów bez dotykania nawet jednej linijki kodu. To idealne rozwiązanie dla osób początkujących.
3. Ignorowanie SEO
Czy wiesz, że 47% użytkowników opuszcza stronę internetową, której wczytywanie trwa dłużej niż 2 sekundy? Wyszukiwarki takie jak Google rozumieją ten fakt i uwzględniają czas ładowania w swoich rankingach pozycjonowania.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych ma kluczowe znaczenie dla wielu marek. Pozwala nowym klientom odkryć daną witrynę i może przynieść mnóstwo nowych transakcji w sklepach internetowych. Niestety czas ładowania strony nie jest jedynym czynnikiem, który ma na to wpływ.
Zapamiętaj
SEO jest czymś, o czym należy myśleć już na samym początku budowania witryny. Ignorowanie SEO może mieć fatalne skutki dla Twojej działalności, ponieważ wyszukiwarki są najważniejszym źródłem pozyskiwania nowych odbiorców.
Pomimo tego, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to oddzielna specjalizacja, to jednak zastosowanie kilku sprawdzonych praktyk pozwoli Ci na zbudowanie solidnych fundamentów, dzięki którym:
- strona ładuje się szybko i działa nieprzerwanie,
- wszystkie treści są unikatowe w internecie i zawierają odpowiednie słowa kluczowe,
- treści są dopasowane do potrzeb użytkowników i odpowiadają na ich pytania,
- witryna posiada logiczną strukturę linków.
Zyro zapewnia solidne podstawy dla SEO. Strony i sklepy internetowe Zyro ładują się bardzo szybko i mają zagwarantowany czas bezawaryjnej dostępności na poziomie 99,9%. Kreator umożliwia także szybkie i proste linkowanie, a nawet posiada narzędzie AI Writer, które tworzy treści przyjazne dla SEO.
Nadal będziesz miał trochę pracy do wykonania, zwłaszcza jeśli chodzi o pozyskiwanie linków zewnętrznych z innych, wiarygodnych stron internetowych, ale Zyro zapewni Ci mocny start.
4. Słaba funkcjonalność e-commerce
Poniżej prezentujemy dane statystyczne, które wszyscy sprzedawcy internetowi powinni potraktować bardzo poważnie.
Zapamiętaj
88% kupujących w internecie rzadziej wraca do sklepu internetowego, jeśli ich doświadczenia z zakupami są złe. Biorąc pod uwagę, że konwersja stałych klientów na nowych jest zawsze tańsza, negatywne doświadczenia zakupowe mogą być dla Twojej marki bardzo kosztowne.
Pomimo tego, że zakupy online stały się normą, ogromna liczba marek wciąż korzysta z nieporęcznych, przestarzałych lub trudnych w nawigacji funkcjonalności e-commerce. Kupujący spędzają zbyt wiele czasu na próbach dokonania płatności, uważają, że realizacja wysyłki jest niezrozumiała lub nie mogą znaleźć metod płatności, z których chcieliby skorzystać.
Założenie pierwszego sklepu internetowego może być trudne, a na wielu platformach proces ten jest jeszcze bardziej skomplikowany niż powinien. Ostatecznie zarówno Ty, jak i Twoi klienci jesteście zdezorientowani i niezadowoleni.
Jednak kreator Zyro został zaprojektowany tak, aby ułatwić sprzedawanie online. W szablonach znajdują się już wbudowane sklepy internetowe – wystarczy tylko dodać swoje produkty.
W prosty sposób możesz sprzedawać na Amazonie, Facebooku lub Instagramie i zarządzać wszystkim z jednego miejsca. Dostępna jest również aplikacja mobilna, dzięki której możesz zarządzać sklepem nawet w podróży. Zyro dowodzi, że każdy może sprzedawać online.
5. Nierozumienie użytkowników
Masz opublikowaną stronę internetową, przyciągasz na nią ruch, ale nie udaje Ci się dokonać konwersji. W czym tkwi problem? Czy odbiorcom podoba się Twoja witryna? Czy znajdują na niej to, czego szukają?
Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na te pytania, nigdy nie będziesz w stanie zoptymalizować swojej witryny pod kątem konwersji. Jeśli zawsze będziesz zgadywać, jak zachowują się użytkownicy i czego chcą, Twoja firma nie osiągnie sukcesu.
Wskazówka
Aby uzyskać jak najlepsze wyniki, po opublikowaniu witryny musisz przystąpić do testowania i wprowadzania modyfikacji. Jeśli tego nie zrobisz, możesz zaprzepaścić potencjał pozyskanego ruchu na stronie.
Zyro zapewnia łatwy dostęp do wszystkich narzędzi, które są potrzebne, aby zrozumieć zachowanie użytkowników i poprawić efektywność witryny. Mapa cieplna Zyro („Heatmapa AI”) pozwoli Ci zobaczyć, gdzie na Twoich stronach skupi się uwaga odwiedzających ją użytkowników, zanim jeszcze je opublikujesz.
Gdy witryna zostanie opublikowana, możesz wykorzystać wbudowane narzędzia do raportowania, takie jak Google Analytics, aby uzyskać wgląd w zachowania użytkowników i maksymalnie podnieść wyniki witryny.
Nasuwa się pytanie, czy popełniasz te błędy na swojej stronie internetowej? Czy potrzebujesz pomocy, aby ich uniknąć w przyszłości? Teraz już wiesz, gdzie możesz się zwrócić po wsparcie.
Załóż stronę internetową z Zyro już dziś.
Materiał partnera