Poczta elektroniczna wydaje się przereklamowana – szczególnie dzisiaj, kiedy powstają coraz to nowe media społecznościowe, dzięki którym szybciej i sprawniej można dotrzeć do potencjalnych klientów. Prawda jest jednak taka, że jej potencjał nic nie utracił ze swojej wartości, trzeba jednak wiedzieć, jak go wydobyć i tym samym umocnić swoją relację z klientami, dostarczając im wartościowych treści i ulepszając komunikację z nimi.

50 lat poczty elektronicznej
Nie każdy wie, że 2021 r. mija dokładnie 50 lat od momentu, w którym inżynier Ray Tomlinson wysłał pierwszego na świecie e-maila. Stało się to w 1971 r. podczas testowania przez tego programistę sieci ARPANET. Pomimo tego, że od premiery e-maila minęło tak dużo czasu, ważność poczty elektronicznej wcale nie osłabła. Jej popularność wciąż jest duża, jednak zdobywanie dzięki niej nowych i utrzymywanie przy sobie stałych klientów, wymaga mądrych i sprawdzonych pomysłów.
Najważniejsze korzyści e-mail marketingu – poznajmy je!
- Po pierwsze, pewność, że ze swoją wiadomością docierasz bezpośrednio do odbiorcy, czego nie można powiedzieć, np. o postach na Facebooku. Nawet jeśli odbiorca nie przeczyta Twojej treści, to na pewno ją zauważy, a to już coś.
- E-mail marketing pozwala na coś więcej, niż zwykłe wysyłanie wiadomości – umożliwia ich personalizację, np. możesz segmentować wedle wybranych kryteriów, stosując podział na kobiety i mężczyzn.
- Możesz zdecydować się także na bezpośredni kontakt z daną osobą. Tak spersonalizowana komunikacja to najłatwiejszy sposób, by zbudować relację z odbiorcami.
- E-mail marketing to także okazja, by zwiększyć ruch na stronie, np. poprzez promocję starszych artykułów, które zaginęły wśród innych treści, lecz są na tyle wartościowe, że warto, aby poznało je jak najszersze grono odbiorców.
- Komunikacja mailowa umożliwia szybkie zbudowanie trwałej bazy kontaktów;
- Nie można zapominać też o mierzalności e-mail marketingu. Z łatwością możesz monitorować statystyki, dowiadując się o tym, co działa, a co nie.
E-mail marketing automation – wejdź poziom wyżej
Nawiązując do ostatniego z wymienionych punktów, warto pamiętać, że analiza wyników kampanii jest kluczowa dla obecnych i przyszłych aktywności. Ale tu powinieneś zrobić krok dalej – skorzystać z rozwiązań, jakie zapewnia e-mail marketing automation. Nie tylko dowiesz się, co się wydarzyło z e-mailem w inboxie adresatów, lecz przekonasz się też, jak zachował się odbiorca po kliknięciu w Twoją wiadomość!
Słuchaj „Marketer+” Podcast
Na tej podstawie łatwo sprawdzisz, które miejsca w sklepie odwiedził. Znając tę ścieżkę, łatwiej dopasujesz treści do konkretnej grupy odbiorców, a wiadomości będą lepiej spersonalizowane (tzw. content dynamiczny opierający się na rzeczywistych preferencjach klientów). Pozwoli Ci to przygotowywać trafne kampanie na podstawie precyzyjnych danych behawioralnych, wysyłać rekomendacje produktów powiązane z wcześniejszymi zakupami, adekwatnie i na czas reagować na potrzeby grupy docelowej. W konsekwencji odbiorcy otrzymają treści, które będą ich interesować i propozycje produktów, jakie z dużą dozą prawdopodobieństwa będą chcieli zakupić – teraz lub w przyszłości.
Tak precyzyjne kampanie w zakresie e-mail marketing automation zapewnia FreshMail. Są one zintegrowane z Google Analytics, dzięki czemu zyskujemy dostęp do wiarygodnych danych. Stosuje się tu też kody trackingowe, zamieszczone w obrębie naszej witryny, co zapewnia, że możemy obserwować wszelkie działania odbiorców naszego mailingu, którzy odwiedzają nasz sklep.
Materiał partnera